کمک به یک عزیز با اعتیاد به قمار


قمار شامل قرار دادن چیزی با ارزش، معمولاً پول، در رویدادی است که حداقل تا حدی به طور تصادفی تعیین می شود. نمونه هایی از قمار عبارتند از شرط بندی در مسابقات اسب سواری یا رویدادهای ورزشی، خرید بلیط بخت آزمایی، بازی یکنوع بازی شبیه لوتو، کارت، تاس، ماشین های بازی، بلیط های اسکرچ فوری و موارد دیگر.

افراد به دلایل مختلف، از معاشرت گرفته تا فرار از استرس و نگرانی، قمار می کنند. با این حال، برای برخی از افراد قمار می تواند به یک مشکل تبدیل شود و باعث شود کنترل امور مالی، زندگی و حتی روابط خود را از دست بدهند. اگر عزیزی دارید که از اعتیاد به قمار رنج می برد، مهم است که بدانید چرا او در حال مبارزه است و چه کاری می توانید برای کمک به آنها انجام دهید.

ایده خوبی است که محدودیت هایی را از نظر میزان هزینه ای که می توانید خرج کنید تعیین کنید و به عزیزتان اجازه ندهید از اعتبار یا سایر منابع درآمدی استفاده کند که به طور بالقوه می تواند برای تأمین مالی قمار استفاده شود. همچنین مهم است که به عزیز خود در مورد خطرات قمار و راه های جلوگیری از معتاد شدن آموزش دهید. این می تواند مفید باشد که هر روز زمان خاصی را برای قمار مورد علاقه خود در نظر بگیرید تا در زمان های دیگر تحت فشار قرار نگیرد.

قمار اغلب به عنوان یک چیز منفی نشان داده می شود و می تواند منجر به مشکلات مالی و مسائل شخصی شود. با این حال، برخی از جنبه های مثبت قمار مانند اجتماعی شدن، رشد ذهنی و بهبود مهارت ها وجود دارد. همچنین می تواند منبع درآمدی برای عده ای باشد و باعث رونق اقتصادی شود.

افرادی که قمار می کنند تمایل دارند که تکانشگر باشند و ارزیابی اثرات بلندمدت اعمالشان برایشان سخت است. همچنین زمانی که یک برد را تجربه می کنند، احتمال توقف آنها کمتر است زیرا این امر مرکز پاداش مغز آنها را فعال می کند و به آنها یک اوج طبیعی می دهد. علاوه بر این، آنها ممکن است استعداد ژنتیکی برای اعتیاد داشته باشند، که آنها را مستعد ابتلا به یک اختلال اعتیادی می کند.

ضررها بیشتر از سودهای با ارزش برابر هستند، به همین دلیل است که قماربازان اغلب وقت و پول خود را برای جبران ضررهای قبلی سرمایه گذاری می کنند. آنها همچنین به احتمال زیاد سعی می کنند با گرفتن وام یا قرض گرفتن پول زیان خود را جبران کنند که می تواند مشکلات مالی آنها را بیشتر کند.

افرادی که معتاد به قمار هستند اغلب علائم هشدار دهنده متعددی از جمله دروغ گفتن و کم اهمیت جلوه دادن رفتار خود، استفاده از پول دیگران برای تامین مالی قمار و ادامه قمار علیرغم این واقعیت که بر زندگی آنها تأثیر منفی گذاشته است، نشان می دهند. آنها همچنین ممکن است شرایط سلامت روانی مانند افسردگی و اضطراب را نشان دهند که می تواند تأثیر قمار را تشدید کند. خبر خوب این است که منابع زیادی برای کمک به افراد معتاد به قمار وجود دارد و همچنین گروه‌های حمایتی نیز وجود دارد. برای کمک به عزیزتان، آموزش خود در مورد مسائل مربوط به قمار و ارائه حمایت عاطفی بسیار مهم است. دوره های حفاظتی ما می تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه باید مراقب باشید و نحوه واکنش مناسب بیشتر بدانید. اگر مشکوک هستید که عزیزتان از اعتیاد به قمار رنج می برد، مهم است که فوراً به دنبال کمک باشید.