8 راه برای ایجاد برنامه رژیم کتوژنیک بهتر با کمک سگ شما

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی رژیم غذایی کتوژنیک به رشد عضلات بدن 10 مطمئن روش‌ها برنامه غذایی کتوژنیک شرکت شما به پایین 1402 کمک میکنه. اساس انواع مختلف

رژیم کتوژنیک مشابه است و تفاوت آنها به میزان مصرف روزانه چربی، پروتئین و کربوهیدرات برمی گردد. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. در صورتی که از رژیم Z217 استفاده میکنید نیازی نیست نگران این موضوع باشید. میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. اگر شما با بیماری دیابت دست و پنجه نرم میکنید، به خصوص دیابت نوع اول، خیلی مهم و ضروریه که اول با پزشکتون در مورد تغییر رژیم غذاییتون مشورت کنید. البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را بسیار کم نگه دارید. در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین آمده و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش پیدا میکند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

روش کتوژنیک چیست

اما اگر یک هفته قبل از شروع رژیم میزان کربوهیدرات رو کم کنه ( کم نه کاملا قطع ) بدن به مرور به این موضوع عادت میکنه. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. افرادی که این رژیم رو طراحی کردن معتقد بودن اگر در یک برنامه غذایی پروتوئین و چربی بیشتر و کربوهیدرات حذف و یا بسیار کم بشه، میتونه روی بیمارهای صرع تاثیر مثبتی بزاره. ⛔ با این حال ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. برای بسیاری از مردم که دارای اضافه وزن بوده و با موضوع تناسب اندام و حتی مشکلاتی به خاطر چاقی همواره درگیرند، شنیدن نام انواع رژیمها عادی است. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند. ᠎This art​ic le has been generat​ed with GSA Content  G᠎en​erat᠎or D​em ov​er​sion.

مشکلات رژیم کتوژنیک

هورمون انسولین در بدن علاوه بر نظارت بر قندخون بر سوخت وساز چربی و پروتیین هم اثر میگذارد بدلیل اینکه در سرطان قند مهمترین تغذیه بیماری سرطان می باشد در این نوع رژیم با کاهش مصرف قند میتوان برای جلوگیری از متاستاز کردن سلولهای سرطانی جلوگیری کرد رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر اینکه در لاغری تاثیر داشته در اسرع دیابت هم اثرات مثبت ان دیده شده است. هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. قسمتهای دیگری از مغز وجود دارند که ماده کتون مصرف میکنند، این ماده به هنگام بروز گرسنگی و همچنین مصرف کم کربوهیدرات تولید میشود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند.

آه خدای من! یکی از بهترین برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری همیشه!}

در نتیجه، بدن از چربی های موجود به عنوان سوخت و تبدیل به انرژی استفاده می کند. روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. نکته ای که خیلی از مردم درباره برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری دوست دارن اینه که انتخاب و پیگیری مواد غذایی که در یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری قرار داده میشه، اختیاریه. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم چرب وپرکربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز دارد. خمیر آماده شده رو درون تابه چرب شده بریزین و بذارین توی فر. در یک رژیم کتوژنیک معمولی، تغذیه شما بر روی غذاهای چرب متمرکز است. در گذشته، این رژیم بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار میگرفت؛ اما اخیرا بزرگسالان نیز از آن استفاده میکنند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. آرامش معده: این رژیم میتواند به تسکین معده، کاهش تولید گاز و کاهش درد و گرفتگی شکم کمک کند. آلزایمر: رژیم غذایی کتوژنیک نشانه های بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و مانع از پیشرفت آن می شود. اما نسبت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% می باشد.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. اما ممکن است همه این برنامه های غذایی با طبع و ذائقه ایرانی تناسب نداشته باشند. بسیاری از افراد با اشتیاق و انگیزه فراوان سراغ رژیم کتو می روند اما در میانه راه از گرفتن این رژیم امتناع می کنند. یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند. اما رژیم کتوژنیک پایدار بوده و به شما احساس خوبی خواهد داد. در رژیم لاغری کتوژنیک بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود.

غذای کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک دوره ای: رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت ۵ تا ۶ روز در هفته و به دنبال آن، ۱ تا ۲ روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است. رژیم کتوژنیک دوره ای همانطور که از نامش پیداست، یک رژیم دوره ای است به این شکل که: به طور مثال پنج روز هفته کتوژنیک و دو روز باقی مانده کربوهیدرات است. همونطور که گفتیم افرادی که زیر نظر کارشناس های زیبیتو از رژیم Z217 برای لاغری استفاده کردن، بین 7 تا 10 کیلو در هر دوره 21 روزه کاهش وزن رو تجربه کردن. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند. این به بدن اجازه می دهد تا تولید سوخت کارآمد را حتی در زمان کمبود کالری حفظ کند و به کاهش وزن کمک کند. قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود.

انواع نان کتوژنیک

بخشی از این علائم به دلیل کمبود آب بدن و عدم تعادل الکترولیتی است که رژیم کتو در بدن ایجاد می کند. از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. بنابراین این امر باعث میشود که کمتر غذا خورده و وزن اضافی خود را از دست بدهید. این رژیم به عنوان یکی از روش های لاغری توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده. ۱- رژیم لاغری کتو چیست ؟ رژیم کتوژنیک چیست و چگونه است؟ در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود.

از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد. رژیم کتوژنیک شامل چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. علاوه بر این، عدم احساس گرسنگی میتواند به مشکلات مرتبط با اعتیاد به شکر یا غذا و احتمالا برخی از اختلالات خوردن مانند پرخوری عصبی یا بولیمیا نیز کمک کند. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود. همچنین این رژیم احتمال ابتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی مثل آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب را کاهش می دهد. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. رژیم غذایی کتوژنیک که البته با اسم های رژیم کتو ( کیتو ) و یا کتو زا هم شناخته میشه بر اساس یک اصل ساده کار میکنه.  Th​is article w᠎as written  by GSA​ Content G en erator ᠎DEMO!

رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به تفصیل رژیم کتوژنیک را توضیح می دهیم و شما بر حسب اطلاعاتی که دریافت می کنید خود به عنوان یک فرد آگاه تصمیم می گیرد رژیم مناسب تان هست یا خیر. هنگامی که سوال میشود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. این شاخصهای سلامتی که به آنها سندرم متابولیک گفته میشود، در بهبود وزن، دور کمر، تغییر دیابت نوع ۲ و موارد دیگر موثر هستند. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند. بنابراین اگر در حال تحقیق روی این رژیم هستید پیشنهاد میکنم این مقالات را که بر گرفته از جدیدترین مقالات علمی است از دست ندهید. این رژیم مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. در رژیم کتو معمولا کربوهیدرات دریافتی بدن در طول روز کمتر از 50 گرم است. زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد.