{3|4|5|6|7|8|9|10|سه|چهار|پنج|شش|هفت|هشت|نه|ده {چیز|مسائل} {شما باید| ضروری است|میتوانید|شما باید|باید|باید|باید} {درباره بدانیم|درباره بدانیم|درباره بیاموزیم} رژیم کتوژنیک اصولی

لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کوتاه مدت است که بیشتر به دنبال کاهش وزن است تا پیگیری ارتقاء سلامت . با توجه به این تعریف چاقی یک معضل معرفی می شود. در تعریف چاقی به عنوان یک معضل بیشتر به مشکلاتی که چاقی برای زندگی شخصی و روابط اجتماعی فرد به وجود می آورد توجه می شود. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. از جمله مشکلات مهمی که بیشتر افراد چاق را درگیر خود می کند بیماری های قلبی می باشند. البته چاقی خود یک مشکل است که باعث تغییرات زیاد در سبک زندگی فرد می شود اما اصلی ترین معضل این مشکل بیماری هایی است که در اثر چاقی در بدن افراد به وجود می آید.

در واقع در اثر چاقی معمولا مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس و عدم توانایی در ارتباط اجتماعی به وجود می آید که این مسائل به عنوان یک معضل در ارتباط گیری فرد با دیگران و زندگی شخصی وی تاثیر می گذارد. همچنین در مورد زنان نیز دیده گذشتگان نسبت به زنان چاق به این صورت بود که این گروه توانایی بهتر و بیشتری در بارداری داشته و همچنین نوزادانی که زنان چاق به دنیا می آورند نسبت به نوزادان زنان لاغر از سلامتی بیشتری برخوردار بوده و نوزادان درشت تر و زیبا تر هستند. افزایش سن باعث باعث کاهش توده های عضلانی بدن می شود، همچنین بدن با افزایش سن توانایی سوخت وس از خود را تا حدی از دست می دهد و این مسئله باعث می شود که در صورت عدم تغییر در کالری های دریافتی فرد به اضافه وزن دچار شود.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

در این حالت بدنتان در تمام ساعات روز چربیهای ذخیره شده را میسوزاند و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. این چربی در صورتی که به مقدار کافی و متناسب با سوخت و ساز سلول ها تامین شود به طور کامل صرف انرژی می شود اما در صورتی که انرژی دریافتی برای متابولیسم از حد سوخت و ساز بدن و مصررف سلول ها بیشتر باشد باقی مانده به صورت بافت چربی در قسمت های مختلف بدن ذخیره سازی می شود که در این حالت چاقی اتفاق می افتد.  Th is post has be​en generated by GSA Con tent G enerator DEMO​!

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

همان طور که گفته شد چاقی می تواند بیماری های مختلفی را در بدن به وجود بیاورد. برخی از خانواده ها به طور ارثی زمینه چاقی را دارند. درد مفاصل در افرادی که به چاقی دچار هستند بیشتر در ناحیه کمر و زانوها رخ می دهد و این نواحی را به خود درگیر می کند. بسیاری از افراد چاق به دلیل فیزیک خاص بدنی خود تمایلی به خروج از منزل و حضور در اجتماع ندارند یا در صورت خروج از منزل نیز تلاشی برای ارتباط گیری با کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع سایرین ندارند. عوامل ژنتیکی و وراثتی در بسیاری از افراد عامل چاقی و اضافه وزن هستند. ᠎Post was g​enerat ed by G᠎SA  Content᠎ Gen​erator D emov​ersion.

رژیم کتوژنیک و پریودی

یکی از حالت های ژنتیکی که در نتیجه آن اضافه وزن اتفاق می افتد کمبود متابولیسم و سوخت و ساز بیماری های ارثی مانند کم کاری تیروئید است که باعث چاقی فرد می شود. بسیاری از اشتباهات در سبک زندگی باعث چاقی و اضافه وزن افراد می شوند. بسیاری از افراد وعده های غذایی اصلی را حذف می کنند که این عامل باعث خوردن غذاهای ناسالم در میان وعده ها و حجم بیشتر در وعده های اصلی می شود.

نتایج یک تحقیق در اتریش نشان میدهد که برخی رژیمهای غذایی کتوژنیک خطری جدی را به دنبال دارند. محصولات یا فرمولهای آماده مانندKetocal® ، با این حال، شامل یک مکمل مولتی ویتامین است. اینها شامل کمک به ساخت غشاهای سلولی و هورمون ها و همچنین کمک به بدن شما به جهت جذب ویتامین های محلول در ادامه چربی است. با اینحال، چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا هورمون ها را می سازند، ویتامین ها را ذخیره و انرژی را تامین می کنند. چرا که ذخیره چربی قابل سوزاندن در بدن آنها به مراتب از سایر افراد بالاتر است. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).  This artic le has  be en creat​ed by G SA Conte​nt  G en​erator ᠎DE᠎MO .

رژیم کتوژنیک و ورزش

پاسخ این است که از خوردن کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید. بیشتر افرادی که به نقرس مبتلا هستند از دردهای استخوانی به خصوص درد در ناحیه انگشتان پا شکایت می کنند. نقرس که یک بیماری استخوانی ناشی از چربی و اوره بالا در بدن است نیز در اثر چاقی بروز پیدا کرده یا تشدید می شود. یک مشت از آجیل و دانهها. میوه: همه میوه ها به جز مقادیر کمی از انواع توت مثل توت فرنگی. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک غذاها 2. حذف مواد خوراکی کربوهیدراتی بدن شما را وادار به پیدا کردن یک منبع سوخت جایگزین کند پس از آووکادو، روغن نارگیل یا ماهی سالمون بهره ببرید. به عنوان مثال ۵ روز رژیم کتوژنیک انجام میگردد و پس از آن دو روز رژیم با کربوهیدرات فراوان استفاده میشود. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانیمدت تعیین شود. دردهای مفصلی با کاهش به موقع وزن تا حد زیادی تسکین پیدا می کنند. دردهای مفصلی از دیگر مشکلات چاقی هستند که در افراد مسن و افرادی که اضافه وزن آن ها بالاست بیشتر و شدیدتر دیده می شوند.

رژیم کتوژنیک استاندارد

بیماری های قلبی به چند شکل مختلف بروز پیدا می کنند که جدی ترین آن ها سکته قلبی ناشی از چاقی یا اضافه وزن است که به دلیل تجمع بافت چربی در اطراف قلب رخ می دهد. در بیماری های قلبی به این صورت بافت چربی اطراف قلب باعث تنگ شدن و گرفتگی ماهیچه های قلبی شده و در نتیجه این عامل خون رسانی و پمپاژ قلب با مشکل مواجه می شود. تنگی نفس به خصوص در هنگام خواب مشکل بیشتر افرادی است که به چاقی یا اضافه وزن مبتلا هستند.

تنگی نفس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که اصلی ترین آن ها فشار به شش و ریه ها و هم چنین اختلال در اکسیژن رسانی به دلیل گرفتگی عروق می باشد. • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. افزایش محتوای چربی اشباع شده (کره و دمبه و امثالهم) در رژیم کتو به میزان قابلتوجهی سطح کلسترول و خطر بیماری قلبی را افزایش میدهد. آسیبی که چاقی به سلامت فرد می زند تنها در حد بروز بیماری ها نیست و گاهی اوقات این آسیب به حدی جدی می شود که فرد به مشکلاتی مانند کما، سکته قلبی یا مغزی و در نهایت در برخی افراد به مرگ بیمار منجر می شود.

از جمله بیماری های ایجاد شده در بدن به خاطر چاقی می توان به مشکلات قلبی، عروقی، برخی از انواع سرطان ها و… برخی از انواع سرطان ها ممکن است در اثر چاقی رخ دهند. از دیگر مسائلی که باعث چاقی و افزایش وزن فرد می شود افزایش سن می باشد. علل هورمونی به خصوص در زنان که بازه های مختلف سنی با این مشکلات سروکار دارند بیشتر از مردان باعث چاقی می شود. به عنوان مثال سرطان سینه به خصوص در زنان بعد از دوران یائسگی در صورت چاقی حتما بروز می کند که به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از این دوره خاص و هم چنین افزایش چربی بدن می باشد.

تغییرات ظاهری تاثیر زیادی در بهبود اعتماد به نفس افراد دارد. ادامه دار شدن این روند مشکلات زیادی را به وجود می آورد که اصلی ترین آن ها انزوا و کاهش عزت نفس فرد است که در موارد حاد به افسردگی نیز منجر می شود. مشکل دیگر در افراد چاق تنگی نفس است. هم چنین با گرفتگی رگ ها به دلیل تجمع چربی نیز ممکن است خون رسانی با مشکل مواجه شود که در نتیجه آن افزایش یا کاهش فشار خود به مقدار زیاد رخ دهد.

هم چنین افرادی که به دلیل مشغله های زیاد زمانی برای پخت و مصرف غذاهای سالم نداشته و از غذاهای فست فودی و پرچرب برای تغذیه خود استفاده می کنند بیشتر از سایرین دچار چاقی می شوند. هستند، همچنین اگر فردی داروهای خاصی مصرف می کند، رژیم کتو به علت تغییر در متابولیسم بدن می تواند تاثیر سوء در روند اثر گذاری داروها داشته باشد، در نتیجه توصیه می کنیم، قبل از اقدام به گرفتن رژیم کتو با متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانند میزان دوز دارو و یا محدودیت هایی غذایی لازم را برای شما تجویز کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره غذایی برای لاغری دیدن کنید. روش دیگر تشخیص چاقی که علمی تر و دقیق تر است و هم چنین معیاری مناسب برای درک میزان چاقی، به دلیل برخورداری از پارامترهای گسترده مانند قد، استخوان بندی، جنسیت و… تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد رعایت رژیم کتوژنیک اصولی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی، به درمان برخی بیماری ها کمک میکند. سرطان هایی مثل سرطان روده یا معده نیز در اثر چاقی امکان پذیر است که علاوه بر چربی به دلیل سبک تغذیه اشتباه افراد چاق بروز پیدا می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

این درد در برخی مواقع به حدی می رسد که فرد امکان پوشیدن هیچ کفش جلو بسته ای را ندارد یا در زمان استفاده از آن ها با ساعت ها درد مواجه می شود. به عنوان مثال در دوران بلوغ، بارداری یا یائسگی بیشتر زنان با مقداری اضافه وزن روبرو می شوند که بسته به آمادگی بدنی آن ها این اضافه وزن ممکن است کاهش پیدا کرده یا به چاقی بیشتر منجر شود. در واقع چون بدن فعالیت خاصی انجام نمی دهد نیازی به انرژی نداشته و در نتیجه همان مقدار غذای عادی نیز به صورت چربی تجمع کرده و فرد را دچار چاقی و اضافه وزن می کند.

مصرف اصلی و سوخت سلول ها به منظور تامین انرژی و انجام فعالیت ها چربی می باشد. البته تغییر در کالری به منظور تغییر در حجم غذا نیست بلکه باید مواد غذایی مصرفی را با مواد غذایی سالم جایگزین کرد. از دیگر عوامل اشتباه در سبک زندگی که چاقی افراد را منجر می شود عادات نامناسب غذایی است. زیرا در این رژیم شما مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید، چربی را افزایش می دهید و به صورت متعادل پروتئین مصرف می کنید.

هفت روز تا رژیم کتوژنیک بهتر

شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است پروتئین زیادی دارد. آووکادو که نصف آن، 7/3 گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند معمولاً فقط 20 تا 50 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز مصرف میکنند. پرستاری زندگی برتر اکسین با کادری حرفه ای و با تجربه آمادگی دارد تا در هر ساعت شبانه روز به سالمندان گرامی و خانواده های آن عزیزان خدمت رسانی نماید.