رژیم کتوژنیک هدفمند برای موفقیت شما ضروری است. این را بخوانید تا بدانید چرا

رژیم کتوژنیک غذاها خستگی و تحریک پذیری شکایات رایج افرادی است که در حال سازگاری با رژیم کتوژنیک کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع هستند. اگرچه این رژیم در ادامه دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کمتر وزن رایج شده است، اما در ادامه ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی به جهت کمتر تشنج در ادامه افراد مبتلا به صرع طراحی شد. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود.

صرع: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. معمولا برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند تجویز میشود. وقتی کربوهیدرات ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بدن به جای گلوکز، کتون های چربی را می سوزاند. این غذاها همچنین سرشار از منیزیم هستند که ممکن است به کاهش گرفتگی عضلات، مشکلات خواب و سردرد کمک کند. اگر نوشیدنی های کافئین دار می نوشید، فقط صبح این کار را انجام دهید تا خواب شما تحت تأثیر قرار نگیرد. استفاده می کند. کاهش کربوهیدرات دریافتی و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالتی قرار می دهد که در اصطلاح به آن کتوزیس گفته می شود.

رژیم کتوژنیک پروتئین

همچنین کاهش وزن در کوتاه مدت یک روند غیراصولی است؛ پس رژیم متناسب خود را باید زیر نظر دکتر متخصص انجام دهید. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص و مفید است. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

کردن آنها با چربیهای زنجیره بلند مثل روغن زیتون، از بروز علائم گوارشی جلوگیری میکند. اما راههایی برای کاهش آنها وجود دارد. از دیگر عوارض این رژیم ، آنفولانزای کتو است ، افراد معمولا چند روز بعد از شروع رژیم به این آنفلانزا مبتلا می شوند که علائم آن تهوع ، اختلالات گوارشی ، احساس گرسنگی ، کاهش عملکرد ذهن و علائم دیگری است. در غیاب قند حاصل از غذا، بدن ما شروع به تجزیه چربیهای ذخیرهشده به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکند.  Th is was created  with the he lp of G᠎SA Content Generat᠎or DE​MO .

رژیم کتوژنیک ممکن است در اولین نظر رژیم لاغری به نظر نرسد, زیرا رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! گردو یک آجیل فوقالعاده مغذی است و فوایدی مثل کاهش التهاب و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی نیز دارد. رژیم کتوژنیک می تواند با سوخت چربی های بدن احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، همچنین در بیماری های سندروم متابولیک اثر گذار است. خوشبختانه با عادت کردن بدن شما به تبدیل کتون ها به انرژی، این علائم به تدریج کاهش می یابد.

رژیم کتوژنیک کتاب

اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات حذف شده ، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. این رژیم بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند مناسب است. بسیاری از مردم، این رژیم را ترجیح میدهند؛ زیرا میتوانند نسبت به رژیم کتو استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. به دلیل کافی نبودن کربوهیدرات در برنامه غذایی این رژیم و کاهش انسولین و سرتونین در بدن، خواب شبانه خوبی نخواهید داشت. 2- توانایی رژیم برای کاهش وزن در طولانی مدت.

در مطالعه بالینی دیگر، دو سویه کور کنترل شده با پلاسبو که در ۵۷ بیمار مبتلا به میگرن برای مقایسه کپسول تاناستوم (۵۰ میلیگرم) با پلاسبو صورت گرفت نشان میدهد که علائم میگرن مانند سردرد، استفراغ، حساسیت به نور و… رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد در برخی موارد مثل زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای کتوژنیک از احساس گرسنگی و اشتها کم میکنند. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند.

تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. دارندگان رژیم داروهای کتو نیز ممکن است در صورت ادامۀ مشکلات مربوط به هیدراتاسیون مجبور باشند میزان مصرف کربوهیدرات را افزایش دهند. بدنسازان به کربوهیدرات عادت دارند و بدون مصرف آن، خود را خسته و بدون انرژی میبینند. در حالی که برخی دیگر می توانند به راحتی و بدون علائم کتو آنفولانزا، منابع سوخت را تغییر دهند. در حالی که برخی ممکن است هفته ها علائم کتو آنفولانزا را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است بدون عوارض جانبی با رژیم غذایی جدید سازگار شوند.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. در ادامه به بررسی سوالات متداول افراد می پردازیم. خیلی از غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند باید در رژیم کتوژنیک حذف بشوند. غذاهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک گاهی اوقات باید خورده شوند 1- برخی سبزیجات، قارچ و میوهها- برخی از سبزیجات چلیپایی( سبزیجات خانواده کلم)،کلم سفید و سبز، کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی، رازیانه،شلغم، کلم سوئدی.

هر دو رژیم کتو و مدیترانهای تمایل دارند از تمام غذاهایی که بهشدت فرآوری شدهاند اجتناب کنند و بیشتر کالری خود را از غذاهای کامل و سالم با حداقل فرآوری شده و باکیفیت بالا دریافت میکنند. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).11) حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و غیره).

اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. رژیم کتوژنیک یک راه مناسب برای بهبود بیماری های عصبی، همچون صرع می باشد از جمله فواید دیگر این نوع رژیم در درمان برخی بیماری هاست که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

دریافت مقادیر کافی از این مواد مغذی مهم یک راه عالی برای قدرت در طول دوره سازگاری رژیم غذایی است. همچنین، کسانی که مبتلا به دیابت هستند و علاقه مند به پیروی از یک برنامه غذایی کتوژنیک هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا مشخص شود آیا این رژیم برای نیازهای خاص آنها ایمن و مناسب است یا خیر. اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. اگر برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، باید توجه داشته باشید که این رژیم فقط برای مدت کمی قابل اجرا می باشد، زیرا بدن انسان برای سلامت و تندرستی نیاز به همه گروه های غذایی مفید دارد.

رژیم کتوژنیک مقالات

با این حال، خوردن چربی کافی ، منبع سوخت اولیه در رژیم کتوژنیک، به کاهش این هوس کمک می کند و احساس رضایت را در شما حفظ می کند. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. آووکادو، تمشک، توت فرنگی و لیموترش را با رعایت اعتدال و محاسبهی میزان کالری، مصرف کنید. به غیر از میزان کربوهیدرات بالا، حبوبات حاوی لکتین و فیتات هستند که باعث میشود حبوبات دیر هضم شوند. از آن مهمتر، رژیم کتوژنیک موجب کاهش فشار خون دیاستولیک و میزان تری گلیسرید میشود .مطالعه دیگر بر روی ۳۴ فرد بزرگسال پی برد افرادی که برای هشت هفته رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نسبت به افرادی که رژیم کمچرب گرفته بودند، پنج برابر بیشتر چربی کل بدنشان را کاهش دادند.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

یاویتز میگوید: «تطبیق ضعیف به عوارض جانبی، انزوای اجتماعی و هوسها نسبت داده شد و برخی از افراد در این مطالعه “گزارش کردند که رژیم غذایی به کاهش وزن آنها کمک نمی کند.” بریست می گوید که شاهد پاسخ های مشابه بوده است. علائمی که افراد تجربه می کنند به نحوه سازگاری بدن آنها با منبع سوخت جدید مرتبط است. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. با یک بررسی کلی از سیزده مطالعه معتبر درباره مصرف بسیار کم کربوهیدرات مشخص شد که رژیم کتو در بازه زمانی طولانی، از رژیم غذایی مبنی بر دریافت چربی کمتر، کمی بهتر و کارامدتر است.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

رژیم کیتو هرگز نباید طولانی مدت یا همیشگی باشد و باید کنترل شده و تحت تدابیری اجرا شود، در غیر اینصورت زیانبار خواهد شد. مسلما وقتی صحبت از رعایت رژیم غذایی کم کربوهیدرات می شود، منظورمان فقط حذف کیک، شکلات و کلوچه نیست. پس از شش ماه، محققان انستیتوی علوم پزشکی هند دریافتند که ۲۶ درصد از افرادی که دارو به همراه رژیم غذایی اصلاح شده آتکینز دریافت کردند، بیش از ۵۰ درصد کاهش تشنج را در مقایسه با تنها ۳ درصد از افرادی که فقط دارو درمانی داشتند، تجربه کردند.

این بدان دلیل است که رژیمهای کم کربوهیدرات در هفتههای اول، باعث کاهش آب اضافی بدن، کاهش سطح انسولین و کاهش وزن سریعتر خواهند شد. علاوه بر این، افرادی که دارای بیماری های خاص مانند بیماری کلیوی، بیماری کبد یا بیماری های پانکراس هستند، باید از این رژیم اجتناب کنند. این علائم معمولاً توسط افرادی که به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کرده اند گزارش می شود. علائم کتو آنفولانزا معمولاً توسط افرادی که به رژیم کتوژنیک تغییر می کنند گزارش می شود. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

رژیم های کم کربوهیدرات به کاهش هوس برای شیرینی ها و غذاهای پر کربوهیدرات کمک می کند. مرغ پر از پنیرخامه ای و پسته به همراه سبزیجات. کابینت و یخچال خود را با میان وعده های تازه و سالم پر کنید تا آنها در ادامه جلوی چشم شما قرار گیرند. رژیم های Paleo, ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار دارند. یک نگرانی مشترک در مورد استفاده کنندهگان از این رژیم غذایی این است که چگونه زمانیکه زمان کم است، میخواهیم یک غذای جداگانه کتو و غذای خانواده را آماده کنیم؟ اگر کمبود این مواد مغذی را داشته باشید ممکن است دچار تهوع، گرفتگیهای عضلانی و یبوست شوید.

رژیم کتوژنیک و ورزش اگر احساس ناخوشی خاصی دارید و علائمی مانند اسهال طولانی مدت، تب یا استفراغ را تجربه می کنید، با پزشک مشورت کنید. نمک زدن به غذا و شامل غذاهای غنی از پتاسیم و کتو دوستانه مانند سبزیجات برگ سبز و آووکادو راهی عالی برای اطمینان از حفظ تعادل سالم الکترولیت ها است. مصرف آب بین وعدههای غذایی بسیار مهم است؛ زیرا نوشیدن آب همراه با غذا میتواند در روند گوارش اختلال ایجاد کند. امروزه ما در ادامهگیر احساسات مختلف شادی، هیجان، افسردگی و یا استرس هستیم، و یا به جهت سرگرم شدن، به عنوان بهانه ای به جهت جمع شدن با آشنایان و دوستان غذا می خوریم.