لاتاری چیست؟


قرعه کشی یک بازی قمار و روش جمع آوری پول است که در آن بلیط فروخته می شود و قرعه کشی برای جوایز برگزار می شود. همچنین هر رویدادی است که به نظر می رسد نتیجه آن به طور تصادفی مشخص شود: “زندگی یک قرعه کشی است.” این کلمه از کلمه هلندی lot به معنی تخصیص می آید، شاید یک حساب در لاتاری فرانسوی میانه، که به نوبه خود ممکن است از انگلیسی قدیمی lot (“lot, fate”) یا هلندی میانه lötter (“لاتاری”) وام گرفته شده باشد.

اولین قرعه کشی های دولتی در قرن پانزدهم در کشورهای پایین معرفی شدند و کالاهایی مانند خانه و زمین ارائه می کردند. بنجامین فرانکلین در سال 1737 یک قرعه کشی برای جمع آوری پول برای توپ برای شهر فیلادلفیا برگزار کرد و جورج واشنگتن بخت آزمایی را مدیریت کرد که در سال 1769 زمین و بردگان را تبلیغ می کرد (این بلیط های کمیاب اکنون اقلام کلکسیونر هستند). در ایالات متحده، اولین بخت آزمایی با حمایت دولتی در طول دهه 1970 معرفی شد (کانکتیکات، دلاور، ایندیانا، آیووا، ماساچوست، مریلند، میشیگان، نیوجرسی، اوهایو، پنسیلوانیا، رود آیلند و ورمونت) زمانی که دولت‌ها از یافتن آن ناامید شدند. راه های تامین مالی پروژه ها بدون افزایش مالیات

امروزه، اکثر ایالت‌ها و ناحیه کلمبیا دارای بخت‌آزمایی‌های دولتی هستند که طیف گسترده‌ای از بازی‌ها را ارائه می‌دهند، از جمله بازی‌های اسکرچ‌آف با برد فوری و بازی‌های روزانه که شامل انتخاب اعداد است. حتی بازی های چند ایالتی مانند Mega Millions و Powerball وجود دارد که بازیکنان ایالت های مختلف می توانند در مقابل یکدیگر بازی کنند. بیشتر این بازی‌ها در یک خرده‌فروشی بخت‌آزمایی، مکانی فیزیکی که بلیت‌ها را می‌فروشد و بازخرید می‌کند، در دسترس هستند – اغلب پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌های رفاه، یا فروشگاه‌های مواد غذایی.

هر بازیکن یک سری از اعداد را انتخاب می کند که امیدوار است در طول قرعه کشی به طور تصادفی انتخاب شوند و جکپات به هر کسی تعلق می گیرد که هر شش عدد را به درستی انتخاب کند. با این حال، شانس برنده شدن جکپات بسیار کم است و اکثر شرکت کنندگان در قرعه کشی می دانند که اکثریت قریب به اتفاق بلیط ها برنده نمی شوند.

درصد زیادی از پولی که برنده ها برنده نمی شوند به دولت برمی گردد که کنترل کاملی بر نحوه خرج کردن آن دارد. اکثر ایالت‌ها از این پول برای تقویت زیرساخت‌های خود، تأمین مالی مواردی مانند مراکز حمایتی برای افرادی که از اعتیاد به قمار رنج می‌برند، کارهای جاده‌ای و پل، نیروهای پلیس و سایر خدمات اجتماعی استفاده می‌کنند. برخی تا آنجا پیش رفته اند که این پول را در برنامه هایی سرمایه گذاری کرده اند که حمل و نقل رایگان برای ساکنان مسن و تخفیف اجاره را فراهم می کند.

علاوه بر این، جک‌پات‌های کلان توجه رسانه‌های خبری را به خود جلب می‌کند و مردم را به خرید بیشتر بلیط تشویق می‌کند. این منجر به یک چرخه معیوب می شود، زیرا هر چه جایزه بزرگتر باشد، بلیط های بیشتری فروخته می شود و شانس برنده شدن کمتر می شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اکثر درآمدهای بخت آزمایی صرف هزینه های سربار مانند فروش بلیط و هزینه اجرای قرعه کشی می شود.

لاتاری بخشی از دولت است که به دقت مدیریت می شود و عملکرد آن بیش از آنچه فکر می کنید با سیاست ارتباط دارد. داستان واقعی در پس نحوه کار بخت آزمایی و اینکه آن پول کجا می رود بسیار جالب تر از تند تند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات روزنامه است.

پست قرعه کشی چیست؟ اولین بار در بهترین دنیای اطلاعات منتشر شد.