لاتاری چیست؟


بخت آزمایی

قرعه کشی طرحی است برای دفع یا توزیع اموال به طور تصادفی بین افرادی که برای فرصت به دست آوردن چنین اموالی مبلغی را پرداخت کرده یا قول پرداخت کرده اند. این اصطلاح همچنین برای هر یک از تعدادی از تکنیک‌ها برای توزیع مجوزها یا مجوزها در زمانی که تقاضا برای آنها از عرضه بیشتر باشد، استفاده می‌شود، خواه این نقشه‌های قرعه‌کشی برای واحدهای مسکونی در یک مجتمع آپارتمانی یارانه‌ای باشد یا قرار دادن مهدکودک در یک مدرسه دولتی معتبر. .

روش استفاده از قرعه کشی برای توزیع اموال را می توان هزاران سال پیش ردیابی کرد. عهد عتیق اشاره‌های زیادی به تقسیم زمین بین مردم به قید قرعه دارد و رومی‌ها قرعه‌کشی‌های عمومی را به عنوان سرگرمی در اعیاد کیوانی برگزار می‌کردند. بسیاری از اینها صرفاً تلاشی برای واگذاری اموال یا بردگان بود. اما برخی، مانند آپوفورتا، به شرکت کنندگان اجازه دادند تا جوایز خود را انتخاب کنند.

اگرچه قرعه‌کشی‌ها به بی‌صداقتی و فاسد بودن شهرت دارند، اما حقیقت این است که اکثر آنها اینطور نیستند. لاتاری ها توسط مروج های دارای مجوز اداره می شوند و توسط سازمان های دولتی تنظیم می شوند. قوانین و مقررات برای جلوگیری از تقلب، دستکاری و فساد طراحی شده اند. این موارد عبارتند از: ممیزی مستقل فرآیند قرعه کشی برای اطمینان از عادلانه بودن آن و اینکه همه بلیط ها کشیده شده اند. استفاده از مهر و موم های آشکار برای اطمینان از اینکه ماشین ها دستکاری نشده اند. دوربین های نظارتی برای نظارت بر روند نقاشی؛ قوانین سختگیرانه و آموزش برای کارکنانی که درگیر نقاشی هستند. و سایر اقدامات حفاظتی

در روزهای اولیه مستعمرات آمریکا، بخت آزمایی ها نقش مهمی در جمع آوری پول برای پروژه های خصوصی و عمومی از جمله جاده ها، کانال ها، مدارس، کلیساها و کالج ها داشتند. جنگ انقلاب تا حدودی از طریق قرعه کشی تامین می شد، همانطور که کشتی های جنگی و استحکامات نظامی مستعمرات آمریکا نیز تامین می شد. قرعه‌کشی‌ها همچنین برای جمع‌آوری پول برای پروژه‌های خصوصی و عمومی در کانادا استفاده می‌شد، جایی که امروزه قانونی هستند.

بسیاری از مردم برای هیجان برنده شدن در قرعه کشی بازی می کنند، اما اکثر بازیکنان می دانند که شانس آن بسیار طولانی است. آن‌ها می‌دانند که استخر جایزه یک مقدار ثابت نقدی نیست، بلکه درصدی از کل فروش بلیت است که شامل سود برای تبلیغ‌کننده و هزینه‌های تبلیغات است.

با این وجود، آنها همچنان در لاتاری بازی می کنند. این تا حد زیادی به دلیل انگیزه غیرقابل تفکیک انسان برای قمار است. این فقط میل به پیروزی نیست، بلکه یک حس ذاتی انصاف و تحرک اجتماعی است که افراد را به سمت شانس سوق می دهد. در عصر نابرابری و تحرک اجتماعی محدود، قرعه کشی راهی است برای مردم که رویای آینده ای بهتر را در سر بپرورانند. به همین دلیل است که بیلبوردهای تبلیغاتی مگا میلیون ها و جکپات های پاوربال در جذب مشتریان بالقوه بسیار موثر هستند. علیرغم این واقعیت که میانگین برنده فقط حدود یک میلیون دلار است، قرعه کشی یک تجارت عظیم است و افراد زیادی را ثروتمند می کند.

پست قرعه کشی چیست؟ اولین بار در بهترین دنیای اطلاعات منتشر شد.