لاتاری چیست؟


لاتاری مسابقه ای است که در آن اعداد به صورت تصادفی برای تعیین برندگان قرعه کشی می شوند. یک سازمان دولتی یا خصوصی قرعه کشی را برای جمع آوری پول برای مقاصد مختلف، مانند پروژه کارهای عمومی یا خیریه، اجرا می کند.

لاتاری ها سابقه ای طولانی دارند و امروزه به دلیل جوایز نقدی بزرگی که توسط برخی از آنها ارائه می شود، همچنان محبوب هستند. اولین قرعه کشی ایالتی مدرن در نیوهمپشایر بود و از آن زمان تقریباً همه ایالت ها نوعی قرعه کشی داشتند. برخی از آنها یک نقاشی دارند، در حالی که برخی دیگر چندین نقاشی در هفته دارند. برخی حتی برای افزایش درآمد خود بازی های ویژه ای مانند کنو یا پوکر ویدیویی ایجاد کرده اند.

عناصر اصلی قرعه‌کشی مکانیزمی برای جمع‌آوری و تجمیع تمام پول‌هایی است که به‌عنوان شرط‌بندی قرار می‌گیرد، سیستمی برای ثبت هویت شرط‌گذاران و مبالغ آنها، و وسیله‌ای برای انتخاب بلیط‌های برنده. برخی از بخت‌آزمایی‌ها از رایانه‌ها برای مدیریت فرآیند استفاده می‌کنند، و برخی دیگر نمایندگانی دارند که پرداخت‌های شرط‌بندان را جمع‌آوری می‌کنند و آنها را برای ورود به قرعه‌کشی ارسال می‌کنند. درصدی از کل سهام به عنوان هزینه و سود کسر می شود و مابقی به برندگان می رسد. اندازه جایزه به هزینه قرعه کشی بستگی دارد و باید تصمیم گیری شود که آیا جوایز کم، بزرگ یا تعداد زیادی جوایز کوچکتر ارائه شود.

در حالی که برخی از افراد هستند که مبالغ زیادی برنده می شوند، اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان بازنده می شوند. برخی از آنها ممکن است بتوانند از دست دادن را به عنوان هزینه ای ضروری برای دنبال کردن رویاهای خود توجیه کنند، اما اکثر آنها اینطور نیستند. بازاریابی بخت آزمایی بر ارتقای شانس ثروت فوری تمرکز دارد و طیف وسیعی از حوزه ها را هدف قرار می دهد: صاحبان فروشگاه های رفاهی. تامین کنندگان قرعه کشی (که کمک های سنگینی به کمپین های سیاسی دولتی می کنند)؛ معلمان، در ایالت هایی که بخشی از درآمد حاصل از قرعه کشی برای آموزش در نظر گرفته شده است. و عموم مردم، که ممکن است بخت آزمایی را به عنوان یک سرگرمی بی ضرر یا یک منبع درآمد مفید ببینند.

با افزایش محبوبیت بخت آزمایی ها، توجه بیشتری به تأثیرات اجتماعی آنها می شود. به طور خاص، منتقدان به این واقعیت اشاره می کنند که آنها قمار را ترویج می کنند و هزینه های اجباری را تشویق می کنند. آنها همچنین ادعا می‌کنند که تأثیرات قهقرایی بر گروه‌های کم درآمد دارند و با تشویق مردم به شرط‌بندی غیرمنطقی بر روی امید، اخلاق را تضعیف می‌کنند.

با وجود مشکلات، بسیاری از مردم به بازی بخت آزمایی برای سرگرمی و هیجان و امید به این که آن ها ضربه بزرگی به آن بزنند، ادامه می دهند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شانس برنده شدن بسیار کم است. به جای تلقی کردن بخت آزمایی به عنوان یک شرط بندی مالی، چارتیه توصیه می کند که به آن به عنوان فعالیتی فکر کنید که هدف آن ارائه سرگرمی است.

پست قرعه کشی چیست؟ اولین بار در بهترین دنیای اطلاعات منتشر شد.