آیا کاندیدا شما اشتباه تشخیص داده شده است؟ » رژیم غذایی کاندیدا


آخرین به روز رسانی در 11 مارس 2024 توسط لیزا ریچاردز، CNC بررسی شده توسط کیتی استون، ND.

تشخیص نادرست کاندیدا - می توان آن را برای کرون، IBS، عفونت های مخمری، سردرد و موارد دیگر اشتباه گرفت.

رشد بیش از حد کاندیدا یکی از شایع ترین مسائل بهداشتی امروزی است، اما تعداد کمی از مردم چیزهای زیادی در مورد آن می دانند. بدتر از همه، بسیاری از پزشکان و سایر متخصصان بهداشت نیز آن را به خوبی درک نمی کنند.

کاندیدا آلبیکنس نوعی مخمر است که به طور طبیعی در بدن زندگی می کند، معمولاً بدون ایجاد آسیب. با این حال، هنگامی که سیستم ایمنی به خطر می افتد یا گونه های خاصی از باکتری ها در روده از بین می روند، کاندیدا می تواند به عفونت تبدیل شود.

انواع مختلفی از عفونت کاندیدا وجود دارد. برای بسیاری از افراد، منشأ آن از روده است. برخی دیگر نیز ممکن است خود را از برفک دهان یا عفونت های سطحی در نقاط دیگر بدن رنج ببرند.

رشد بیش از حد کاندیدا با بسیاری از بیماری های مزمن، به ویژه بیماری های مربوط به هضم ضعیف مرتبط است. برخی از علائم رشد بیش از حد کاندیدا عبارتند از:

  • خستگی مزمن
  • ناتوانی در تمرکز یا مه مغزی
  • هضم ضعیف
  • عفونت های قارچی مکرر
  • برفک دهان
  • عفونت های تنفسی، عفونت های سینوسی
  • آلرژی/عدم تحمل غذایی
  • عفونت های قارچی روی پوست و ناخن
  • سیستم ایمنی ضعیف یا ضعیف
  • التهاب و درد مفاصل
  • خلق و خوی ضعیف یا افسردگی

یکی از بارزترین علائم رشد بیش از حد کاندیدا دیس بیوز روده است. این نیز به خوبی درک نشده است، اگرچه بر نسبت بالایی از بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد. اگر از چندین مورد از علائم ذکر شده در بالا رنج می برید، این احتمال وجود دارد که شما نیز از رشد بیش از حد کاندیدا در روده خود رنج ببرید.

همین امروز در دوره رایگان 8 قسمتی ایمیل ما ثبت نام کنید و یاد بگیرید که چگونه برنامه درمانی شخصی و شخصی خود را برای کاندیدا ایجاد کنید 🙂

متاسفانه، همه پزشکان قادر به تشخیص بیماری های مرتبط با روده مانند کاندیدا نیستند.

اگر با شکایت از خستگی به پزشک مراجعه کنید، ممکن است با تشخیص افسردگی مواجه شوید. عفونت های مزمن سینوسی اغلب با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. عفونت های مخمری با کرم های استروئیدی یا داروهای ضد قارچی تجویزی درمان می شوند.

اگرچه این درمان‌های دارویی ممکن است برای کوتاه‌مدت مؤثر باشند، اما به ندرت به ریشه مشکل می‌رسند و اغلب با عوارض جانبی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه هستند.

چرا تشخیص اشتباه کاندیدا رخ می دهد؟

مانند بسیاری از موارد تشخیص اشتباه، معمولاً به زمان می رسد. پزشکان فقط زمان دارند تا روی آشکارترین علائم تمرکز کنند – یعنی علائمی که به نظر می رسد بیشتر از سایرین برجسته هستند. این اغلب در مورد شرایطی مانند IBS، آرتریت، بیماری کرون، سندرم خستگی مزمن و سایر بیماری های مزمن صدق می کند. همه اینها در واقع ممکن است با عدم تعادل روده مانند رشد بیش از حد کاندیدا مرتبط باشند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، پزشک معمولاً شما را با نسخه آنتی بیوتیک، تسکین درد یا کورتیکواستروئید به خانه می فرستد تا هرگونه التهاب را کاهش دهد. اینها ممکن است تسکین دهند – اما فقط به طور موقت.

مشکل دیگر در تشخیص رشد بیش از حد کاندیدا این است که آزمایش آن دشوار است. حتی اگر پزشک سطح کاندیدا روده شما را با آزمایش مدفوع ارزیابی کند، تقریباً غیرممکن است که بدانید بدن شما نسبت به مخمر کاندیدا و محصولات جانبی آن “تحمل” دارد.

برخی از افراد می توانند جمعیت مخمرهای بالاتر را بهتر از دیگران تحمل کنند: فردی با ساختار قوی ممکن است بتواند میزبان جمعیت زیادی از مخمر کاندیدا باشد و فقط علائم جزئی داشته باشد. فردی که دچار عدم تحمل مخمر است ممکن است تنها از رشد خفیف کاندیدا علائم وحشتناکی داشته باشد.

چگونه از تشخیص اشتباه کاندیدا جلوگیری کنیم

اگر در حال تحقیق درباره علائم خود هستید و معتقدید که رشد بیش از حد کاندیدا دارید، حتماً شک خود را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است به آنها کمک کند تا احساس شما را درک کنند و زمینه را برای تشخیص بهتر به آنها ارائه دهد.

تمام علائم خود را توضیح دهید (فهرست مکتوب بیاورید!) و اینکه چرا فکر می کنید می توانند با عدم تعادل مخمر در روده شما مرتبط باشند. مهمتر از همه، به پزشک خود بگویید که علائم شما چه احساسی را در شما ایجاد می کند و سطح کلی ناراحتی شما چیست.

به یاد داشته باشید، هنوز ممکن است علائم شما ناشی از چیز دیگری باشد، بنابراین به پزشک خود اجازه دهید این را نیز بررسی کند!

مقابله با تشخیص کاندیدا

اگر به پزشک خود مراجعه کرده اید و تشخیص بیماری دیگری غیر از رشد بیش از حد کاندیدا را دریافت کرده اید – اما فکر می کنید قطعاً کاندیدا از آن رنج می برید – ممکن است نیاز به نظر دوم داشته باشید.

این ایده خوبی است که به یک پزشک طبیعی مراجعه کنید. به عنوان مثال، یک متخصص طبیعی، یک متخصص بهداشت است که سعی می‌کند شرایط شما را به طور کلی درمان کند: یعنی با بررسی علت به جای درمان فقط علائم.

یک مشاوره طبیعی بسیار بیشتر از ویزیت پزشک طول می کشد و هزینه بیشتری نیز خواهد داشت، اما به این معنی است که شما یک بررسی جامع در مورد سلامت خود خواهید داشت. رژیم غذایی، سبک زندگی، سابقه سلامتی و سایر عوامل مرتبط، و همچنین علائم یا نگرانی هایی که دارید مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به جای یک درمان «رفع سریع»، یک برنامه درمانی کامل به شما داده می شود که هدف آن التیام کل بدن شما است. در مورد رشد بیش از حد کاندیدا روده ای، این می تواند شامل تغییراتی در رژیم غذایی شما، مکمل های دارویی ضد قارچ طبیعی و پروبیوتیک ها، درگیر شدن در برخی درمان های دیگر و مهمتر از همه، معاینات منظم پیشرفت شما باشد.

اگر بازدید از یک متخصص طبیعی برای شما گزینه ای نیست، همچنان می توانید برای درمان خود تلاش کنید. رشد بیش از حد کاندیدا به خودی خود از بین نمی رود: شما باید در درمان علت علائم خود فعال باشید. در بسیاری از موارد، این با رژیم کاندیدا آغاز می شود.

چه از رشد بیش از حد مخمر رنج می برید یا نه، رژیم غذایی کم قند به طور کلی یک گزینه سالم است. شکر غذای شماره یک برای کاندیدا آلبیکنس است، اما همچنین می تواند سلامت شما را از راه های متعدد دیگری خراب کند. فواید بسیار کمی از خوردن قندهای افزوده برای سلامتی شما وجود دارد.

تشخیص اشتباه کاندیدا: یک وضعیت دشوار

در حالی که ما تمایل داریم برای توصیه های حرفه ای پزشکان به آنها اعتماد کنیم، آنها همیشه آن را به درستی دریافت نمی کنند. در عین حال، اینترنت همیشه آن را به درستی دریافت نمی کند! این واقعاً به دانستن اینکه چه علائمی را باید جستجو کرد و بررسی عواملی که می‌توانند در بیماری شما نقش داشته باشند، بستگی دارد.

اطلاعات زیادی برای درمان رشد بیش از حد مخمر یا دیس بیوز روده در دسترس است.

رژیم غذایی یکی از بزرگترین عوامل است. اولین قدم شما باید در بازگرداندن سلامت روده خود با یک رژیم غذایی سالم حاوی غذاهای ضد التهابی، کم قند و فیبر بالا باشد.

مصرف مکمل های مناسب را نیز فراموش نکنید. گیاهان ضد قارچ طبیعی و پروبیوتیک ها می توانند به اندازه هر داروی ضد قارچی که پزشک به شما می دهد، با عوارض جانبی بسیار کمتر موثر باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تشخیص رشد بیش از حد کاندیدا، و همچنین بسیاری از دستور العمل های خوشمزه برای استفاده در رژیم غذایی کاندیدا، برنامه رژیم غذایی کاندیدا نهایی ما را بررسی کنید.

گارانتی 100% بدون ریسک

کیت 3 ماهه حذف کاندیدا پاکسازی 3 ماهه کاندیدا را شروع کنید

این کیت کاندیدا حاوی تمام مکمل های توصیه شده در رژیم غذایی کاندیدا است:
جگر یک برای پردازش و حذف سموم ایجاد شده توسط کاندیدا.
کاندیدا برای مهار و تضعیف کلنی های کاندیدا در روده شما.
پروبیوتیک برای جایگزینی مخمر کاندیدا با باکتری های پروبیوتیک.
به علاوه… کتاب دستور العمل رژیم غذایی کاندیدا با بیش از 50 دستور غذای کم قند

بیشتر بدانید