7 روشی که کاندیدا می تواند زندگی اجتماعی شما را خراب کند » رژیم غذایی کاندیدا


آخرین به روز رسانی در 4 ژوئیه 2022 توسط لیزا ریچاردز، CNC

اجتماعی

همانطور که احتمالا می دانید، رشد بیش از حد کاندیدا روده خوشایند نیست. اما علاوه بر ناراحتی‌های آشکار گوارشی و تأثیر آنها بر سلامتی، کاندیدا می‌تواند تأثیرات منفی مختلفی بر زندگی اجتماعی شما داشته باشد.

هر چه مدت طولانی‌تر اجازه داده شود که رشد بیش از حد مخمر در روده و جاهای دیگر ایجاد شود، این علائم بدتر می‌شوند – و در موقعیت‌های اجتماعی بیشتر از آنها آگاه خواهید شد.

در اینجا مروری مختصر از مشکلاتی است که ممکن است در نتیجه رشد بیش از حد کاندیدا با آن مواجه شوید.

علائمی که نشان می دهد کاندیدا بر زندگی اجتماعی شما تأثیر می گذارد

1. بوی بد دهان

بوی بد دهان موقعیت های اجتماعی را بسیار ناخوشایند می کند. صحبت کردن با کسی که نفسش باعث می‌شود بخوای نفس بکشی سخت است!

بوی بد دهان – با نام مستعار هالیتوزیس – وضعیتی است که معمولاً با باکتری های موجود در دهان و روده مرتبط است. مطالعات همچنین نشان داده است که بوی بد دهان می تواند توسط مخمرهای فرصت طلبی مانند کاندیدا آلبیکنس ایجاد شود.

همین امروز در دوره رایگان 8 قسمتی ایمیل ما ثبت نام کنید و یاد بگیرید که چگونه برنامه درمانی شخصی و شخصی خود را برای کاندیدا ایجاد کنید 🙂

اگرچه همه ما باکتری های ایجاد کننده بو را در دهان خود داریم، اما کسانی که بوی بد مزمن دارند تمایل به عدم تعادل در میکروبیوتای روده خود دارند. این همان چیزی است که منجر به رشد بیش از حد میکروب هایی می شود که باعث بوی بد دهان می شوند.

درمان بوی بد دهان با درمان عدم تعادل باکتریایی و مخمری در روده آغاز می شود. یک رژیم غذایی سالم و پر فیبر و پروبیوتیک ها به شما کمک می کند.

2. مشکلات گوارشی

نیاز به دویدن به دستشویی هر چند دقیقه یک راه مطمئن برای از بین بردن یک شب سرگرم کننده است. داشتن مشکل با گاز به همان اندازه بد – و برای شرکت شما بسیار بد است!

رشد بیش از حد کاندیدا یکی از علل شایع مشکلات گوارشی مانند گاز، اسهال و گرفتگی عضلات است. همچنین زمانی که معده شما نفخ کرده است لذت بردن از یک وعده غذایی یا مکالمه بسیار دشوار است.

کاندیدا باعث ایجاد گاز و نفخ می شود زیرا باکتری های روده شما را از تعادل خارج می کند و منجر به تخمیر بیش از حد در روده می شود. رژیم غذایی سرشار از قند این وضعیت را بدتر می کند و منجر به تورم و نفخ ناراحت کننده می شود.

3. آلرژی/حساسیت به محیط شما

آیا خود را در حال عطسه، خارش یا جوش بدون دلیل ظاهری می بینید؟ ممکن است عدم تعادل مخمر در روده شما باعث ایجاد حساسیت به بوها و مواد روزمره مانند عطرها، شوره حیوانات، گرده گل یا برخی غذاها شود.

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد عدم تعادل روده (اغلب به عنوان دیس بیوز شناخته می شود) با واکنش های ایمنی ناخواسته مانند آلرژی های فصلی مرتبط است. در واقع، افرادی که از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند، بیشتر به میکروفلور روده مبتلا می‌شوند که تنوع کمتری دارد و تعداد کمی از گونه‌ها بر آن غالب هستند.

4. خستگی و سستی

احساس خستگی، سستی و “مه آلود” همیشه یکی از علائم اصلی رشد بیش از حد کاندیدا است. ممکن است تناسب اندام داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید، اما عدم تعادل روده مانند کاندیدا سطح انرژی شما را به حدی کاهش می دهد که اصلاً تمایلی به انجام هیچ کاری اجتماعی نداشته باشید!

خستگی ناشی از کاندیدا به دلیل عدم تعادل میکروارگانیسم ها در روده است. رشد بیش از حد مخمر مانع از جذب و تجزیه باکتری های “خوب” مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن شما مانند ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه می شود. هضم نیز کند می شود، که می تواند منجر به تخمیر بیش از حد در روده و ناراحتی بیشتر شود.

5. حافظه ضعیف

مانند خستگی، حافظه ضعیف نیز برای زندگی اجتماعی شما بسیار ضعیف است. فراموشی مداوم اطلاعات می تواند باعث ایجاد انواع خجالت شود. حافظه ضعیف اغلب به دلیل التهاب در بدن ایجاد می شود. در مورد کاندیدا، این معمولا از روده منشا می گیرد. این التهاب باعث می شود نورون ها در مغز و جاهای دیگر کارایی کمتری داشته باشند که می تواند قدرت ذهنی، یادآوری اطلاعات و رفلکس ها را کاهش دهد.

نورون های آهسته همچنین می توانند تولید انرژی در سلول های مغز را کاهش دهند که به معنای خستگی آسان است. این می تواند تمرکز بر روی هر چیزی را برای شما دشوار کند.

6. افسردگی و اضطراب

احساس ضعف یا افسردگی یک عامل بازدارنده اصلی برای معاشرت است. متأسفانه، این نیز یک علامت معمولی کاندیدا است. این به ارتباط روده و مغز مرتبط است، که در آن بسیاری از اختلالات ناشی از عدم تعادل باکتریایی در روده تأثیر مستقیمی بر خلق و خو و شناخت دارد.

شناخته شده است که بسیاری از هورمون های دخیل در تنظیم خلق و خو در دستگاه روده ایجاد می شوند. این شامل 90 تا 95 درصد سروتونین است، یکی از مهم ترین انتقال دهنده های عصبی که در خلق و خوی نقش دارد. هنگامی که رشد بیش از حد مخمر در روده وجود دارد، می تواند تولید سروتونین و سایر انتقال دهنده های عصبی را سرکوب کند. نتیجه تمایل به احساس افسردگی، اضطراب و به طور کلی پایین است.

7. مختل شدن زندگی جنسی

کاندیدا علاوه بر اینکه بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد، می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد. عفونت های قارچی یکی از راه هایی است که این اتفاق می افتد، اما می تواند باعث تغییرات هورمونی ناخواسته نیز شود.

رشد بیش از حد کاندیدا در روده بر تولید برخی هورمون ها از جمله هورمون های جنسی تأثیر می گذارد. این می تواند منجر به کاهش سطح استروژن و تستوسترون شود. از آنجایی که این هورمون‌ها مستقیماً با میل جنسی شما مرتبط هستند، در نتیجه دچار شدن به میل جنسی ضعیف غیرمعمول نیست.

تولید کم انسولین همچنین می تواند بر تولید هورمون های جنسی و همچنین هورمون رشد تأثیر بگذارد. هورمون رشد (gH) برای داشتن میل جنسی سالم ضروری است.

قبل از اینکه کاندیدا شما را کنترل کند کنترل کنید

بسیاری از علائم ناخوشایند رشد بیش از حد مخمر می تواند بر تمایل شما برای بیرون رفتن و تفریح ​​با افراد دیگر تأثیر بگذارد. زمانی که احساس خستگی، گاز گرفتگی یا افسردگی می کنید، اغلب به نظر می رسد راحت تر در خانه بمانید.

با مقابله با علت اصلی علائم خود – رشد بیش از حد کاندیدا – زندگی خود را پس بگیرید.

چندین مکمل می تواند به شما در مسیر شکست دادن کاندیدا کمک کند. بین آنها، آنها به از بین بردن سم کاندیدا، بازیابی فلور روده شما و مهار رشد کاندیدا آلبیکنس کمک می کنند. در اینجا می توانید درباره مکمل های توصیه شده ما بیشتر بدانید.

تغییر رژیم غذایی می تواند علاوه بر از بین بردن عوامل خطر مانند PPI ها و استرس های عاطفی کمک کند.

گارانتی 100% بدون ریسک

کیت 3 ماهه حذف کاندیدا پاکسازی 3 ماهه کاندیدا را شروع کنید

این کیت کاندیدا حاوی تمام مکمل های توصیه شده در رژیم غذایی کاندیدا است:
کبد یک برای پردازش و حذف سموم ایجاد شده توسط کاندیدا.
کاندیدا برای مهار و تضعیف کلنی های کاندیدا در روده شما.
پروبیوتیک برای جایگزینی مخمر کاندیدا با باکتری های پروبیوتیک.
به علاوه… کتاب دستور العمل رژیم غذایی کاندیدا با بیش از 50 دستور غذای کم قند

بیشتر بدانید