8 بیماری رایج که یک رژیم غذایی بهتر می تواند به درمان کمک کند


توسط کیتلین اچ،

21 نوامبر 2022

تغذیه سالم - زندگی سالم

بسیاری از ما در تلاش برای کاهش وزن به دنبال تغذیه سالم هستیم. اگرچه این امر ضروری است، اما خوردن مداوم وعده‌های غذایی متعادل از نظر تغذیه نیز می‌تواند به بسیاری از بیماری‌های رایجی که در طول زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم کمک کند.

فهرستی از مسائل بهداشتی متخصص و مبتنی بر علم را بخوانید که درست غذا خوردن می‌تواند به کاهش، رام کردن و حمایت از آنها کمک کند تا بتوانید زندگی را به بهترین شکل انجام دهید!

1) به سلامت قلب سلام کنید!

بسیاری از تحقیقات رژیم غذایی سالم را با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط می‌دانند. دلیل آن این است که یک رژیم غذایی متعادل مملو از میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل به کاهش کلسترول و حفظ فشار خون سالم کمک می کند. هر دو جزء ضروری سلامت قلب هستند.

2) دیابت نوع 2 را رام کنید.

مطالعات نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی سالم، به ویژه رژیمی که حاوی مقدار زیادی مواد غذایی گیاهی و پروتئین بدون چربی باشد، می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و حتی کاهش سطح A1-C کمک کند. برنامه تعادل-دیابت ما به شما امکان می دهد قند خون را به طور طبیعی کنترل کنید و برای کربوهیدرات، چربی، سدیم و کلسترول متعادل است. بسیاری از مشتریان رژیم غذایی در کاهش سطح A1-C و مدیریت دیابت با خوردن وعده‌های غذایی ما موفق شده‌اند.

3) بانک در حفظ استخوان ها قوی.

کلسیم نقش حیاتی در استحکام استخوان ها و دندان ها ایفا می کند که می تواند به کاهش متوسط ​​پوکی استخوان (از دست دادن استخوان) که با افزایش سن به وجود می آید نیز کمک کند. شما می توانید کلسیم را از لبنیات کم چرب، ماهی قزل آلا، سبزیجات سبز تیره و دارای برگ سبز و غذاهای غنی شده مانند غلات دریافت کنید.

4) پوست خیره کننده را نشان دهید.

تحقیقات فزاینده ای به رابطه بین تغذیه و کاهش اثرات پیری می پردازد. مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه ها و سبزیجات (و تمام مواد مغذی موجود در آن) می تواند چین و چروک و خشکی را کاهش دهد. محققان همچنین ارتباط بین رژیم غذایی سالم و کاهش آکنه را یافته اند.

5) تسکین درد مفاصل را به سرعت شروع کنید.

بیماری هایی مانند درد مفاصل و آرتریت این روزها از بیماری های رایج در میان بزرگسالان هستند. خوشبختانه، تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی ضد التهابی در پیشگیری و مدیریت آن معجزه می کند. اگر از درد مفاصل رنج می‌برید، غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، سبزیجات برگ‌دار، گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، آجیل و میوه‌ها ممکن است به کاهش قابل توجهی این درد کمک کنند.

6) حفظ سلامت روانی بهتر.

می دانید چگونه وقتی بهتر غذا می خورید، معمولاً احساس بهتری دارید؟ به نظر می رسد، این احساس فراتر از حالت فیزیکی است – در واقع یک چیز ذهنی نیز هست. تحقیقات بیشتر و بیشتر ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و بیماری های روانی مانند افسردگی و اضطراب را نشان می دهد. حتی تغییرات کوچک در رژیم غذایی می تواند کمک زیادی به بهبود خلق و خو و کمک به مدیریت استرس شما کند.

7) خواب سالم و مطمئن.

کل غذا خوردن بهتر و احساس بهتر فراتر از روز است. در واقع، یک مطالعه نشان داد که خوردن بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده با کیفیت خواب ضعیف، مانند بیدار شدن در طول شب، مرتبط است. مطالعه دیگری نشان داد که دریافت نکردن مواد مغذی کافی (مانند منیزیم، ویتامین‌های AD، ویتامین K و کلسیم) می‌تواند خواب را از طرق مختلف مختل کند، مانند نخوابیدن کافی. در اصل، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و پر از مواد مغذی می تواند به شما کمک کند خواب بهتری در شب داشته باشید.

8) انرژی خود را برانگیزید.

می دانید که وقتی یک وعده غذایی بد می خورید اغلب احساس تنبلی و سستی می کنید. به نظر می رسد، دلیلی برای آن وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای پرچرب تولید سروتونین را تحریک کرده و باعث می شود بدن احساس خستگی و سستی کند. کارشناسان می گویند در عوض باید وعده های غذایی ترکیبی پر از چربی های سالم، کربوهیدرات های پیچیده و سبزیجات حاوی مواد معدنی را به عنوان بهترین راه برای تقویت بدن و برانگیختن سطح انرژی بالا در طول روز انتخاب کنید.

چه بخواهید از یک بیماری شدید مانند بیماری قلبی یا دیابت جلوگیری کنید، به دنبال تقویت سلامت استخوان یا پوست خود باشید یا بخواهید بهتر بخوابید و انرژی بهتری در طول روز داشته باشید، بهتر غذا خوردن ضروری است. یک رژیم غذایی سالم پر از مواد معدنی و ویتامین های متعادل به ذهن و بدن شما آنچه را که برای مبارزه با انواع بیماری های رایج نیاز دارد، می دهد. بهتر بخورید و احساس بهتری داشته باشید! به همین سادگی!

———————————————— ———————————


نویسنده: کیتلین اچ
مدیر انجمن رژیم غذایی

کیتلین مدیر انجمن Diet-to-Go و یک دونده مشتاق است. او مشتاق تعامل آنلاین با دیگران و حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال است. او معتقد است که اعتدال امری کلیدی است و افراد در صورت داشتن تغذیه سالم و تناسب اندام، بیشترین موفقیت را در کاهش وزن خواهند داشت.


سبک زندگی/تندرستی