راز رژیم کتوژنیک هدفمند که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

رژیم کتوژنیک غذاها برخی تحقیقات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک میتواند درمان مکمل خوبی در کنار پرتو درمانی برای افراد سرطانی باشد. انجمن متخصصان تغذیه استرالیا میگوید که داشتن رژیم کتوژنیک میتواند رسیدن به این اهداف را بدون مکملها دشوارتر کند. طرفداران این رژیم معتقدند که شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، میتوانید وزن کم کنید. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ مطالعه نشان دادهاند که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثرند و برای سلامتی فواید بسیاری دارند. رژیم کتوژنیک (بهطور خلاصه رژیم کتو)، یک رژیم پرچرب با حداقل کربوهیدرات است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

این عمل به همراه افزایش کتونها، فواید بیشماری بهدنبال دارد. زمانی که مقاومت به انسولین در کبد رخ دهد، توانایی این اندام برای آن که در پاسخ به انسولین تولید قند را کاهش دهد، از بین میرود. علاوه بر آن مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با استفاده از این رژیم میتوانند مصرف تمام داروهای دیابت را متوقف کنند. این دسته از افراد اگر بیمار یا مجروح شوند، یا مایعات کافی دریافت نکنند و دچار کم آبی شوند احتمال ابتلا به کتواسیدوز را بیشتر هم می کنند.آن دسته از افراد که مبتلا به دیابت نیستند هم احتمال ابتلا به کتواسیدوز را دارند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

در صورت عدم درمان، افراد مبتلا به دیابت نوع یک در معرض خطر ابتلا به بیماری به نام کتواسیدوز دیابتی (DKA) قرار دارند. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است فوایدی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر داشته باشند. بااینحال، رژیمهای کتوژنیک به طرز جالبی میتوانند باعث کاهش قابلتوجه قند خون و سطح انسولین شوند؛ ولی سلامتی را در پی داشته باشند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش زیاد قند خون و درجهی انسولین شود. متأسفانه تمرکز بر محدود کردن کربوهیدرات در بلندمدت میتواند منجر به کمبود ویتامین شود.

یاویتز خاطرنشان می کند: «برخی افراد در هضم مقادیر زیادی چربی رژیم غذایی مشکل دارند، که می تواند منجر به اسهال چرب شود.»سایر علل اسهال در رژیم کتو شامل کمبود فیبر (فیبر با حجیم کردن مدفوع به دفع اسهال کمک می کند) و غذاهای فرآوری شده کم کربوهیدرات مانند شیک و میله هایی که ممکن است حاوی الکل قند باشند می باشد. با این حال ، فیبر همچنان مانند سایر عناصر مغذی حاوی کالری است. این مرحله ” القایی ” نیز نامیده می شود ، زیرا این برنامه از این دوره برای عادت دادن بدن شما به استفاده از مواد مغذی مغذی پشت رژیم آنابولیک استفاده می کند.

این میتواند برای افزودن طعم و مزه به غذا مفید باشد، و این باعث می شود که خوشمزه تر شود. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. این نسبت غالباً شامل ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. رژیم غذایی کتوژنیک که به آن رژیم کتونزا یا رژیم پرچربی نیز میگویند، با درصد بالای چربی، پروتئین کافی و قند کم، بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. برای تعیین میزان کالری دریافتی روزانه در این مرحله ، توده بدن خود را ( به پوند ) بگیرید و آن را در 18 ضرب کنید ، سپس بین 500-1000 کالری از آن عدد کم کنید.

پنج عامل من حدود رژیم کتوژنیک را دوست دارم، با این حال #3 مورد علاقه من است

به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. بروز صرع خود به طرق مختلف صورت میپذیرد. برای تعیین میزان کالری دریافتی در مرحله حجیم ، دکتر دی پاسکول پیشنهاد می کند از ” وزن مناسب بدن ” ( بر اساس پوند ) استفاده کنید و 15% به این تعداد اضافه کنید. رژیم کتوژنیک، بهعنوان یکی از رژیمهای چربیسوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوان به بهبود بیماریهایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد.

حبوبات رژیم کتوژنیک

بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است. چرا که افرادی که سطح چربی خون بالایی دارند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با این رژیم در آنها افزایش می یابد. هر چند رژیم کتوژنیک در اصل برای کمک به کنترل صرع در کودکان به وجود آمد اما مقالهها و توصیههای بعدی تصریح کردند که افزایش مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند راهی مؤثر برای کنترل سرطان و کاهش قند خون در دیابت نوع دوم باشد؛ اما این روزها، کاهش وزن معروفترین نتیجهای است که درباره رژیمهای کتوژنیک مطرح است.

همچنین چربی را به کتونهای کبدی تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز، پخش میشوند تا بهعنوان منبع انرژی، سوزانده شوند. بدن انسان در درجهی اول با گلوکز کار میکند. البته کار بهتر اینه که زیر نظر پزشک از مکمل های غذایی استفاده کنید که در این صورت همه چیز عالی پیش میره. بهترین جواب برای این سوال ترکیب مواد تشکیل دهنده غذای خانواده و غذای کتو است.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

همچنین در این شرایط، بدن چربی کبد را به کتون (ترکیب آلی دارای گروه دو ظرفیتی کربونیل co و دو ریشهی هیدروکربن) تبدیل میکند که میتواند انرژی را به مغز نیز برساند. ترکیب مواد مغذی رژیم غذایی متناسب با میزان کالری باقی مانده است ( بعدا درباره دستکاری مواد مغذی بیشتر صحبت خواهیم کرد ). طول هر مرحله را می توان براساس سطح چربی بدن فعلی و اهداف خود تنظیم کرد. رژیم اتکینز را پزشکی به نام دکتر رابرت اتکینز ابداع کرد. در صورت داشتن هر گونه شرایط پزشکی / بهداشتی ، عاقلانه تر است که با پزشک مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک فرشته

اما متخصصین نسبت به بیمارانی که این رژیم را بدون نظارت پزشکی دنبال میکنند، هشدار داده اند. با زومیت همراه باشید تا در مقالهای جامعتر به معرفی این رژیم معروف نیز بپردازیم. همراه زومیت باشید تا در این مقاله به بررسی این رژیم بپردازیم. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. رژیم لاغری کتوژنیک یا کتو ضمن افزایش مقدار چربی، میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه فرد را محدود میکند.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

این نوع از رژیم معمولاً حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. همانطور که گفته شد ، شما احتمالا در روزهای هفته بسیاری از غلات یا سایر کربوهیدرات های نشاسته ای نخواهید خورد ، اما در آخر هفته ها آزادی زیادی برای این غذاها خواهید داشت. به دلیل دریافت کربوهیدرات باقیمانده از سایر منابع غذایی ، در طول هفته احتمالا کربوهیدرات نشاسته ای نخواهید خورد. متمرکز بر محدودیت کربوهیدرات دریافتی ( به عنوان مثال کمتر از 30 گرم در طول روز ) و افزایش مصرف انرژی از منابع چربی و پروتئین. مصرف پروتئین بدین روش ممکن است دشوار باشد ، مگر اینکه مکمل مصرف کنید.

قواعد رژیم کتوژنیک

دکتر DiPasquale نسبت به موضع خود مبنی بر اینکه چربی های اشباع منبع سوخت خوبی هستند و برای تولید بهینه هورمون ضروری است ، کاملا قاطع است. در رژیم غذایی کتو، سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، انجام میشود. از این رو تودهی عضلات بدون چربی را به عنوان سوخت تجزیه میکند. در حالی که فازهای رژیم هر یک از اهداف دریافت کالری مربوطه برخوردار هستند ، نسبت درشت مواد مغذی رژیم غذایی آنابولیک در تمام مراحل بدون تغییر باقی می ماند. ۶ درصد از آمریکاییها در سال ۲۰۱۷ بهعنوان گیاهخوار شناخته شدند، در حالی که تعداد آنها در سال ۲۰۱۴ تنها ۱ درصد بود.

رژیم لاغری کتوژنیک نی نی سایت

کتونها (از نظر شیمیایی بهعنوان اجسام کتون شناخته میشوند) محصولات جانبی تجزیهی اسیدهای چرب هستند. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. امروزه از رژیم های کتو برای کاهش وزن نیز استفاده میشود اما گرفتن این رژیم غذایی برای افراد سالم و در طولانی مدت توصیه نمیگردد. در واقع این نوع رژیم همراهبا افزایش کتونها، دارای کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع مزایای سلامتی است. او این ادعای شدید را مطرح کرده است که رژیم غذایی دارای اثرات ” مانند استروئیدها ” است ، اما کمی سخت گیرانه است.

بنابراین بیایید بگوییم که کارآموز مورد نظر ما دارای وزن بدنی ایده آل 180 پوندی ( 80 کیلوگرمی ) است و هدف او این است که حداکثر 207 پوند ( 94 کیلوگرم ) وزن داشته باشد. هر مرحله از رژیم غذایی صرفا دریافت کالری را تغییر می دهد تا هدف مورد نظر برای حفظ ، افزایش یا کاهش وزن را تامین کند. کاهش وزن سریع به ندرت پایدار باقی میماند و لازم است برخی نکات را همیشه در طول رژیم خود رعایت کنید.

حقیقت درباره رژیم کتوژنیک در 3 دقیقه

رژیم کتون زا در سال های گذشته با هدف درمان صرع به ویژه در کودکان استفاده می شد، اما اکنون به یک روش لاغری سریع تبدیل شده است. رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار پیشنهاد میشود. رژیم کتوژنیک کلاسیک، یک نوع رژیم درمانی بود که برای درمان بیماران مبتلا به صرع در دهه 1920 توسعه یافت و به طور گستردهای در دهههای بعد مورد استفاده قرار گرفت اما این رژیم به دلیل تاثیرش در کاهش وزن بدن محبوبیت پیدا کرد.

از علائم آنفولانزای کتو میتوان به احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش اشاره کرد. این علائم معمولاً توسط افرادی که به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کرده اند گزارش می شود. در این شرایط، چربیسوزی بدن و بالا رفتن انرژی در آن بهطور شگفتانگیزی افزایش پیدا میکند. وقتی این اتفاق رخ میدهد، بدن شما در چربیسوزی برای تأمین انرژی، بسیار کارآمد میشود. این برنامه غذایی همانند روش استاندارد است با این تفاوت که میزان کالری مصرفی در روز محدود است. ᠎This was g en erated by G​SA C on te᠎nt Generat᠎or D​em oversion᠎.

آیا زمان حرف زدن اضافی درباره رژیم کتوژنیک است؟

باز هم نکته اساسی در طول روزهای هفته تماشای میزان کربوهیدرات و نگه داشتن آنها در محدوده 5 الی 10 درصد کل کالری دریافتی شماست. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات کربوهیدرات اضافه کنید. اگر این حالتها ادامه پیدا کرد، سبزیجاتی که فیبر بیشتری دارند، مصرف دارید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، مانند رژیم استاندارد کتوژنیک است؛ با این تفاوت که شامل پروتئین بیشتری است. این روش شباهت زیادی به روزه داری اسلامی دارد با این تفاوت که ساعت آن دست خود شماست.

فاز کات ( طول آن براساس عواملی که در زیر توضیح داده خواهد شد متفاوت خواهد بود ) : دوره کات تقریبا همان مرحله نگهداری است ، اما با اندکی افت کالری برای رسیدن به کاهش وزن دلخواه در هر هفته. همچنین در صورتی که به رژیم عادی خود برگردید به احتما ل زیاد وزن از دست رفته بسرعت برمی گردد و ممکن است با عوارض ناخواسته همراه گردد. هدف خود را 1 الی 1.5 پوند ( 0.4 الی 0.6 کیلوگرم ) در هفته قرار دهید. تا زمانی که هر روز به هدف مغذی و کالری خود برسید ، هیچ قانون سختگیری در مورد آنچه می خورید وجود ندارد.