4 کاری که برای موفقیت رژیم کتوژنیک خوبه باید انجام دهید

رژیم کتوژنیک و ورزش چربی های سالم برای رژیم کتوژنیک چربی های اشباع شده، چربی های تک سیر نشده و چربیهای دارای حلقه اشباع نشده به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. پیتزا، ساندویچ، برگر و بوریتو منابع رایج چربیهای اشباع شده هستند؛ به همین دلیل است که پزشک تغذیه در اصفهان نیز مصرف این مواد خوراکی را بسیار محدود میکند. درست است که نسبت چربی در رژیم کتوژنیک بالاست اما دلیل بر مصرف زیاد همه انواع چربیها نیست، بلکه شما باید حتما از روغنها و چربیهای سالم مثل انواع روغن زیتون، کنجد، کانولا در رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید. نکته مثبت، این است که مواد لازم برای تهیه سس سرکه ایتالیایی معمولا در منزل همه یافت میشود.مواد لازم برای تهیه ی این سس ایتالیایی : یک قاشق غذاخوری ازترکیب سبزیجات معطر، سرکه، روغن زیتون یک پیمانه روغن زیتون؛ نصف قاشق چایخوری نمک یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاشده؛یک قاشق غذاخوری خردل دیژون همه مواد را در یک ظرف دردار با هم ترکیب کنید مواد را خوب هم بزنید و بگذارید تا برای ایجاد طعم خوب، سی دقیقه در ظرف بمانند؛این سس را تا یک هفته می توانید در یخچال نگه دارید .این سس حاوی کالری و چربی تقریبا 22 گرم و پروتئین است و کربوهیدرات ان مقدار بسیار ناچیزی است.

6 بزرگترین رژیم کتوژنیک اشتباهات شما ممکن است به سادگی اجتناب

برای تهیه ی این سس باید ابتدا به اندازه یک قاشق از پیازها و یک قاشق از خیارشور را کنار بگذارید؛ تمام مواد را با هم ترکیب کنید و فقط یک قاشق از پیاز خرده شده و یک قاشق از خیارشور را کنار بگذارید؛ پیاز و خیارشورهایی را که کنار گذاشته بوید به ترکیب اضافه کنید؛ اجازه بدهید که سس حداقل سی دقیقه در یخچال بماند و طعمدار شود. در رژیم کتوژنیک چرخهای شما دو روز در هفته رژیم معمولی با درصد کربوهیدرات بالا یعنی 50 تا 55 درصد مصرف میکنید و باقی روزهای هفته را رژیم کتوژنیک استاندارد خواهید داشت. Po​st was c​reat ed by GSA Content Gene rator DEMO.

بدن در صورت نبود گلوکز به سراغ سوزاندن منبع سوخت دوم خود یعنی چربیها و البته پروتئین میرود و مادهای تولید میکند به نام کتون بادی. تخم مرغ ها با کمتر از 100 کالری هر کدام منبع خوبی از چربی و پروتئین هستند. اگر دنبال غذا های کم کالری و کم چربی هستید بهتر است با رژیم دوکان هم آشنا شوید. برای رژیم کتوژنیک میتوان فواید زیادی را در نظر گرفت اما در کنار آن میتواند خطراتی را هم برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد، ما در این مقاله سعی داریم ابتدا به فواید رژیم کتوژنیک میپردازیم و سپس عوارض احتمالی آن را برای شما بررسی خواهیم کرد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

در واقع رژیم کتوی استاندارد نمیتواند گزینه مناسبی برای ورزشکاران باشد، چون در این رژیم ذخایر گلیکوژنی (قند) موجود در کبد و عضلات کاهش پیدا میکنند و به دلیل نبود کربوهیدرات در رژیم غذایی، دیگر جایگزین هم نمیشوند و این اتفاق باعث میشود که عضلات ورزشکار تحلیل برود و مقاومت کافی برای انجام فعالیت ورزشی را نداشته باشد. بی خطر بودن رژیم: رژیم کتوژنیک اگر در دراز مدت استفاده شود و روند کاهش وزن کم کم انجام شود، خطری ندارد.

در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. دهانم بوی بد میدهد با آن چه کنم؟ مهمان سپیده در 8 اسفند 1401 سلام من ۱۲روز تورژیم بودم و مو به مو اجراکردم حدودا ۷کیلوکاهش وزن داشتم ولی امروز یک دفعه یه مقدار نان همرا غذام مصرف کردم خیلی ضعف و سرگیجه داشتم الان باید چکار کنم ادامه بدم رژیم را؟ شاید باور نکردنی باشد اگر بگوییم بدن حتی در صورت نبود گلوکز باز هم با تغییر منبع تولید انرژی قادر به ادامه زندگی مثل قبل خواهد بود.

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات کم و چربی زیاد است و بدن را وادار می کند برای تامین انرژی خود از چربی به جای قند استفاده کند. رژیم کتو به جای تکیه بر قند (گلوکز) که از کربوهیدرات ها تأمین می شود (مانند غلات ، حبوبات ، سبزیجات و میوه ها) بر استفاده از کتون تکیه می کند. استون نوعی کتون است که به دلیل عطر میوه ای در غلظت های کمتر شناخته شده است. کربوهیدرات ساده به دلیل اینکه از یک تا دو واحد قندی تشکیل شدهاند زودتر هضم میشوند و این برای بدن مضر است.

رژیم کتو برای بعضی بیماران از جمله افراد مبتلا به پانکراتیت (التهاب پانکراس) و نارسایی کبدی مضر است. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات برای محدود کردن سطح گلوکز از رشد تومورهای سرطان سلول سنگفرشی در موشهای مبتلا به سرطان ریه یا سرطان مری جلوگیری میکند. کربوهیدرات ساده به دلیل اینکه قند کمتری را شامل میشود خیلی سادهتر به گلوکز تبدیل میگردد و این باعث افزایش ناگهانی قند خون میشود و این برای بدن ضرر دارد.

تن ماهی را میتوانید با بقیه سبزیجات مخلوط کنید یا اینکه به صورت مجزا از هم در ظرفی سرو کنید. در این صورت مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی برایتان مناسبتر خواهد بود. مصرف این مواد غذایی باعث برهم خوردن تعادل هورمونی و قند خون و همچنین اختلال در عملکرد باکتریهای رودهای میشود که هر دوی این موارد میتوانند به بروز جوش و آکنه پوستی منجر شوند. بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند از قند خون (که از کربوهیدراتها به دست میآید)، به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. این کتون بادیها هستند که به جای گلوکز مصرف میشوند و انرژی لازم برای بدن را فراهم میکنند.

رژیم کتوژنیک عباسمنش

این سس هم برای سالاد و هم به عنوان دیپ برای خوردن فینگرفودهای کتوژنیک مطلوب خواهد بود حتما باید یک بار این سس را با سالاد ها ویا دیپ ها امتحان کنید .مواد لازم برای تهیه ی این سالاد : نصف پیمانه خامه ترش پرچرب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر)آب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر) خردل دیژون؛ یک قاشق غذاخوری(پانزده میلیلیتر) سرکه سیب؛ یک قاشف غذاخوری(ده گرم) شیرینکننده گرانول اریتریتول یا شیرینکنندههای دیگر مجاز در رژیم و آشپزی کتوژنیک برای درست کردن این سس کتوژنیک باید ابتدا همه مواد را ترکیب کنید و هم بزنید؛ این سس را هم می توانید در یخچال تا یک هفته نگه دارید .راجع به ارزش غذایی این سس محبوب در آشپزی کتوژنیک در هر دو قاشق غذاخوری یا سی میلیلیتر برابر است با تقریبا 38 کالری و مقداری چربی حدود دو و نیم گرم و کربوهیدرات: مقدار بسیار ناچیزو پروتئین: کمتر از یک گرم این سس بسیار لذید است و می توانید به راحتی در خانه تهیه کرده و مصرف کنید .

رژیم کتوژنیک چیست

در آشپزی کتوژنیک، آن را با استفاده از سُس مایونز، خامه ترش و سرشیر، سُسی با سطح چربی بالا و کربوهیدرات اندک درست میکنند.مواد مورنیاز برای تهیه ی سس رنچ رژیمی : نصف پیمانه خامه ترش نصف پیمانه سُس مایونز یک چهارم پیمانه سرشیر یک قاشق چایخوری پیازچه خرد شده؛ یک قاشق چایخوری شوید خشک؛ یک قاشق چایخوری پودر پیاز؛ یک قاشق چایخوری پودر سیر؛ یک تا دو قاشق چایخوری آب لیمو؛نمک و فلفل به مقدار کافیبرای درست کردن این سس باید ابتدا تمام مواد را در یک ظرف دردار با هم مخلوط کنید؛ مواد را با هم ترکیب کرده به طوریکه مخلوطی یکدست ایجاد شود؛ سالاد را برای چند ساعت در یخچال بگذارید یا به محض آماده شدن استفاده کنید ولذت ببرید .

رژیم هفتگی کتوژنیک

می تواند حداکثر ۷ روز این سس را در یخچال نگهداری کنید. سالاد را گرم سرو کنید! 3. یک ماهیتابه نچسب را روی شعله گاز قرار داده و آن را گرم کنید. اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، اما شما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) را در مقدارهای کم داشته باشید. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات ، میوه ها و غلات را نخورید ، ممکن است در معرض کمبود عناصر ریز مغذی هایی مثل سلنیوم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های B و C باشید قرار بگیرید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

کمبود آب بدن همچنین می تواند باعث یبوست شود یا آن را بدتر کند. این دسته از افراد اگر بیمار یا مجروح شوند، یا مایعات کافی دریافت نکنند و دچار کم آبی شوند احتمال ابتلا به کتواسیدوز را بیشتر هم می کنند.آن دسته از افراد که مبتلا به دیابت نیستند هم احتمال ابتلا به کتواسیدوز را دارند. این رژیم بیشتر برای افرادی مفید هست که هم فعالیت ورزشی نسبتا بالایی دارند و هم علاقه مند به داشتن رژیم کتو هستند و یا قصد دارند در مدت زمان کمی در کنار ورزش وزن کم کنند.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا میتواند گزینه مناسبی باشد برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و از طرفی فعالیت روزانه نسبتا بالایی دارند. از رژیم کتوژنیک اصولا برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند و به استپ وزنی خوردند میتوان طبق صلاح دید پزشک و البته متخصص تغذیه برای مدت کوتاهی استفاده شود. موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند. اما آنچه در نظر گرفته نمی شود عوارض این رژیم ها در صورت استفاده طولانی مدت است.

فرآیند کاهش وزن در سنین 60 سال و بالاتر، به مراتب دشوارتر است و ممکن است در صورت جواب نگرفتن از روش های مختلف کاهش وزن، پزشک متخصص پیروی از رژیم کتوژنیک را توصیه کند. در صورت استفاده از فر، ماهی و کدو را در فر گذاشته و پخت کنید، در صورت تمایل میتوانید مواد را داخل ماهیتابه پهن، مقداری سرخ کنید. در این مدل از رژیم، فرد اجازه دارد به صورت دوره ی کوتاه بین رژیم خود کربوهیدرات مصرف کند، مثلاً ۵ روز در مصرف کربوهیدرات محدودیت دارد و در مقابل آن دو روز می تواند مصرف این مواد را افزایش دهد.

میوهها را میتوان به صورت تازه یا اسموتی مصرف کرد و آنها را به میان وعدهها یا به عنوان دسر برای ناهار یا شام اضافه کرد. برای جلوگیری از مصرف شکر افزودنی، برچسب مواد غذایی را بررسی کنید. نخود ، کلم سفید ، کلم قرمز ، کدو سبز ، هویج ، فلفل دلمه ای ، ذرت و نخود ؛ مواد تشکیل دهنده این سالاد پر از ویتامین و پروتئین می باشند. کدو ها را برشهای نازک دهید و سپس ماهی را با نمک و فلفل و آبلیمو طعم دار کنید. بله با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

بنابراین نشان داده شده رژیم کتوژنیک با حذف کامل این مواد غذایی و توصیه به مصرف سبزیجات فیبری میتواند باعث بهبود شرایط پوستی شود، البته برای ثابت شدن این اثر بر روی پوست هنوز به مطالعات بیشتری نیاز هست. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود.

خرما در رژیم کتوژنیک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.