چرا هیچ کس درباره کتوژنیک رژیم صحبت نمی کند و امروز چه کاری باید انجام دهید

هنگامی که از یک رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، برخی از فرآیندهای متابولیک استاندارد تغییر میکند و سطح قند خون شما بسیار پایین میآید. این علائم نشانه این است که بدن شما بهجای سوزاندن گلوکز (قند) برای به دست آوردن انرژی از چربی استفاده می کند. این تحقیقات نشان میدهد که اگر رژیم کیتوجنیک تا ۲۰ هفته حفظ شود، فرد قادر خواهد بود که هفته ای ۵/ ۲ پوند در هفته از وزن خود را کم کند، بدون از دست دادن عضلات، و با مصرف کافی نمک احساس سرگیجه و بی حالی هم نخواهد داشت. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. This ᠎post h as be᠎en done wi th t he ​he​lp of G​SA C on te nt Gen​erat or D᠎em᠎oversi on!

رژیم کتوژنیک پزشک

رژیم کتوژنیک و ورزش رژیم کتوژنیک در گذشته برای کنترل بیماری صرع ارائه شده بود. نکات و مطالب قید شده همگی بر اساس تحقیقات و پژوهشهای استاندارد برای شما ارائه شدند تا شما بهراحتی و با دیدی واضح بتوانید این رژیم را انتخاب کنید. اجتناب از کم آبی یا اسیدوز بیش از حد هنگام رژیم کتوژنیک این خطر را به حداقل میرساند. برای خروج از رژیم کتوژنیک باید به نکاتی توجه کنید تا سلامت شما به خطر نیافتد. با گذشت زمان این باید منجر به کاهش شدید خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 شود.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

در این رژیم غذایی بیشتر کالری دریافتی از غذاهای چرب به دست می آید و استفاده مداوم از این رژیم غذایی کاملاً ناخوشایند و دشوار می باشد. نان خامه ای یکی از لذیذترین و معروف ترین شیرینی های ایرانی است؛ اما کالری بسیار زیاد و مضری برای بدن انسان دارد. مطالعات متعدد نشان می دهند که وقتی افراد مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهند و پروتئین و چربی بیشتری می خورند در نهایت کالری بسیار کمتری مصرف خواهند کرد. مطالعات در چند سال اخیر نشان دادهاست که گیاهخواران وزن بدن کمتری دارند، کمتر از بیماریها رنج میبرند و معمولا طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که گوشت میخورند دارند. Th᠎is h​as been created by G᠎SA Con tent Gen er at or DEMO.

بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود. ماهی قزلآلا، ماهی ساردین، ماهی خالخالی و سایر ماهیها از نظر چربیهای امگا 3 بسیار زیاد هستند که به نظر میرسد سطح انسولین را کاهش داده و باعث افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاقی میشوند.

دلیل این امر این است که رژیم های کم کربوهیدرات باعث از

بین رفتن آب اضافی بدن می شوند، سطح انسولین را کاهش می دهند و منجر به کاهش سریع وزن در یکی دو هفته اول می شوند. میزان نوشیدن آب را افزایش دهید و بر آن استوار بمانید. علت آن است که پروتئین در بدن به گلوکز تبدیل میشود و اگر به میزان زیاد پروتئین مصرف شود، شیفت به حالت کتوزیس با تاخیر همراه میشود. زمانی حالت کتوزیس در بدن پیش میآید که شما مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و همچنین عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

الکل و رژیم کتوژنیک

این وضعیت زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدراتها را به طور قابلتوجهی کاهش دهید و منبع گلوکز (قند) بدنتان که مهمترین منبع انرژی سلولها به شمار میرود را محدود کنید. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. یکی از این رژیم های غذایی که امروزه افراد به گرفتن آن سوق پیدا کرده اند رژیم کتوژنیک می باشد.

غذاهای کتوژنیک

بله درست متوجه شدید روزه گرفتن موجب تقویت سطح کتون موجود در بدن شما میشود. مرحلهی سوم: در غیاب حضور گلوکز در بدن شما، بدن شروع به سوختوساز چربیها کرده و کتون تولید میکند. این رژیم غذایی چطور کار میکند؟ این رژیم از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری می کند. هنگامی که افراد مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند، تری گلیسیرید خون کاهش چشمگیری پیدا می کند. زمانی که چیزی میخورید انسولین در خون بالا رفته و با حضور انسولین چربیسوزی صفر خواهد شد. مصرف پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش سرعت فرآیند کتوز شود.

چربی احشایی اضافی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است و ممکن است اختلال عملکرد متابولیکی را که امروزه در غرب رایج است، ایجاد کند. اگر در زمان کوتاهی، بیشتر از میزان مصرفی بدنمان چربی با زنجیره متوسط مصرف کنیم، کبد، اضافی آن را به کیتون تبدیل می کند و توسط ارگان های بزرگتر بدن می سوزاند. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمککننده باشد؛ اما در این مورد باید با یک پزشک تغذیه یا پزشک خانواده خود مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر

با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

در سال ۲۰۰۳ مرکز درمانی جان هاپکینز گروهی متشکل از ۶ کودک و بزرگسال که از یک رژیم اتکینز تغییر یافته به عوض رژیم سنتی ۴ به ۱ استفاده میکردند تا تشنج را کنترل کنند مورد بررسی قرار داد.این بیماران به بیمارستان دعوت نشدند، نیازمند روزه داری برای شروع درمان نبودند، محدودیت دریافت کالری، پروتئین یا مایعات نداشتند، به ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز محدود شده بودند و تشویق به مصرف غذاهای پرچرب می شدند؛ یکی از این بیماران کاهش محسوسی در حملات تشنجی نشان دادند.به دنبال این موفقیت اولیه پزشکان مرکز جان هاپکینز یک برنامه رژیمی تغییر یافته برای بیست نفر کودک بیمار طراحی کردند که به شکل زیر بود:- راهنمای محاسبه مقدار کربوهیدرات در اختیار خانواده بیمار قرار گرفت.- برای ماه اول دریافت کربوهیدرات به ۱۰ گرم در روز محدود شد.- دریافت مقادیر زیادی چربی در شکل مایونز، کره، روغن و خامه توصیه می شود.

اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. بعد از گذشتن یک ماه از شروع و رعایت مقتدرانه رژیم کتوژنیک، علائم بهآهستگی خود را نشان خواهند داد و شما شاهد تغییرات مهمی هستید. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند سریعتر از افرادی که رژیم های کم چربی دارند وزن کم می کنند. با این حال، مشاهده شده در افرادی که رژیم کتوژنیک به صورت چندین دوره برقرار بوده، احتمال بروز سندرم متابولیسم کاهش و سلامت افراد بهبود یافته است. This a rt icle has be᠎en w ri tt᠎en wi th GSA᠎ C​ontent Generat or Dem​ov ersion!

در مطالعات مقایسه ای بین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند گاهی 2-3 برابر وزن کم می کنند بدون اینکه گرسنه بمانند. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید. هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

بعدها و در طول کمبود، او از این چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کرد. منبع اولیه انرژی شما در کتوژنیک بهجای استفاده از کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع کربوهیدراتها، چربیها هستند. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. برخی مکانیسمها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است در وهله اول به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. حتی این مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به سرع نیز با رعایت این رژیم کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه میکنند.

بااینحال، باید بهخاطر داشته باشید که نتیجه تحقیق در بسیاری از این حوزهها هنوز قطعی نیست. نکته کلیدی اینکه شما باید رژیم طراحی شده کتوژنیک را بهخوبی رعایت کنید و دریافت پروتئین مناسبی داشته باشید. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. دستورالعملهای فعلی USDA مصرف روزانه 23 تا 33 گرم فیبر را توصیه میکند. داشتن یک زندگی سالم هیچ منافاتی با فعالیت های گروهی مانند کارهای روزانه بعد از کار با همکاران یا دوستانتان در ادامه آخر هفته ندارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که زندگی اجتماعی شما خدشه دار شود.

در مورد رژیم کتوژنیک

البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. نکته: در این رژیم غذایی به مصرف چربی ها توصیه می شود، اما مصرف چربی های مضر در هر شرایطی ممنوع است. در یک مطالعه طولانی مدت بر روی 609 بزرگسال دارای اضافه وزن در مقایسه ی بین رژیم های غذایی کم چرب با کم کربوهیدرات هر دو گروه مقادیر مشابهی از وزن خود را از دست دادند. Data was created  by  GSA Cont ent  Ge nerator DE​MO.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. چون پروتئین در حفظ عضلهها نقش بسیار زیادی دارد. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. خوردن مرغ، برنج و کلم بروکلی در این رژیم تکرار میشود و شما لازم نیست که برای رسیدن به هدف خود، رنج زیادی را متحمل شوید. به عبارتی مطالعات و تحقیقات در میان افراد زیادی که این رژیم را رعایت میکنند نشاندهنده نتیجه خارقالعاده این رژیم است.

5 نکته برای رشد رژیم کتوژنیک غذا شما

رژیم کتوژنیک غذاها به عبارتی کربوهیدراتها در این رژیم نقش کمتری را ایفا میکنند و همچنین پروتئینها نیز چندان مجالی برای ارز اندام ندارند. خوشبختانه در رژیم کتو میتوان از این مشکل جلوگیری کرد. از سبزیجات محبوب رژیم کتو میتوان به کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی، سبزیجات سبز رنگ ،مارچوبه، خیار و کدو اشاره کرد. در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. در این رژیم غذایی کربو هیدرات ها به میزان خیلی کم مصرف می شود و تأمین انرژی مورد نیاز از طریق مصرف چربی های مفید صورت می گیرد.

۳ دهم گرم پروتئین نیاز است. رژیم کتوژنیک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که معمولا برای کاهش وزن استفاده میشود. محققین دانشکده ی پزشکی Mount Sinai برای اولین بار مشخص نمودند که رژیم کتوژنیک که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است می تواند در افراد دیابتی (1 و 2) مبتلا به اختلال عملکرد کلیه موثر باشد. از طرف دیگر رژیم های غذایی کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند. تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما گردش می کنند.