کشف کنید عوارض رژیم کتوژنیک چیست

برای به حداقل رساندن عوارضی جانبی رژیم کتوژنیک روزانه ۳ تا ۴ هزار میلی گرم سدیم، هزار میلی گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلی گرم منیزیم دریافت کنید. تحقیقات نشان میدهد که به حداقل رساندن سطح گلوکز با استفاده از رژیم کتوژنیک بدن شما را مجبور به تولید کتون برای سوخت بدن میکند. برای به حداقل رساندن عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است که در چندین هفته اول از یک رژیم کم کربوهیدرات بهره ببرید. پس هنگامی که به رستوران میروید از منوی غذایی گوشت را انتخاب کرده و مواد غذایی با کربوهیدرات بالا را با سبزیجات جایگزین کنید.

حذفیات رژیم کتوژنیک

از جمله این نشانهها میتوان به انرژی کم و عملکرد نامناسب ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتیهای گوارشی و پایین آمدن عملکرد ورزشی اشاره کرد. این عارضه علاوه بر سردرد آزاردهنده با علائم دیگری از قبیل حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه است. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

مطالعات حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک سلولهای سرطانی را از بین میبرد. چندین پژوهش نشان دادهاند که این رژیم ابزار قدرتمند و بدون خطری برای آب کردن چربیها است. معمولا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدود کردن عمدی کالری میشود. در این رژیم نسبت گروه های غذایی معمولا 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. الکل: این ماده به خاطر کربوهیدرات بالایی که دارد باعث شده که شما وارد فاز کتوسیس نشوید. اما بهتر است که پس از رسیدن به وزن دلخواه از رژیم کتوژنیک خارج شوید و به جای آن رژیم لوکارب با پروتئین بالا ادامه دهید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. در یک رژیم کیتو کلاسیک چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کالریها از چربی ۱۵ تا ۲۰ درصد از پروتئین و چیزی حدود ۵ درصد هم از کربوهیدراتها تامین می شود. این عدد در صورت ترکیب با اکسیژن درمانی به 77.9٪ (یا حدود 24 روز) افزایش یافت. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. بدن ما بدون کربوهیدرات کافی برای تأمین انرژی، مجبور است چربی را تجزیه و به کتونها تبدیل کند.

دور از بالاترین 10 اشتباه ساخته شده توسط شروع رژیم کتوژنیک

چرا که کربوهیدرات نسبت به چربی، انرژی کمتری را برای سوخت مصرف میکند. جواب بله است اما در شروع رژیم کتوژنیک بسیار مهم میباشد که به طور قابل ملاحظهای کربوهیدرات دریافتی خود را کاهش دهید. رفته رفته به میزان کربوهیدرات دریافتی خود اضافه کنید. آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافی اضافه کنید. رژیم کتوژنیک باعث تغییر در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما شده که به همین خاطر باید نمک بیشتری به وعده غذایی خود اضافه کنید یا از مکملهای مواد معدنی استفاده کنید. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید.  Th᠎is art᠎icle was w ri tten  by GSA Con᠎te nt ᠎Ge​ne ra᠎tor DEMO.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

البته باید گفت که منظور کربوهیدراتهای ناسالم مانند نان سفید است. پنیر: پنیرهای فراوری نشده مانند پنیر خامهای، پنیر بز، پنیر چدار، بلو چیز یا موزارلا. همچنین یک وعده غذایی تخم مرغ نیز انتخاب فوق العاده بوده و به عنوان مثال شما میتوانید املت تخم مرغ یا گوشت سفارش دهید. مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند.

رژیم کتوژنیک و ورزش تمام آجیلها میتوانند در یک پردازنده غذایی (میکسر) برای درست کردن “کره” یا “آرد” مورد استفاده قرار گیرند. جبران کردن کمبود الکترولیت در بدن کار بسیار آسانی است. یک انتخاب خوشمزه دیگر همبرگر بدون نان است و به جای سیب زمینی سرخ شده سبزیجات میل کنید. کتون: استفاده از این مکمل به افزایش سطح کتون بدن کمک میکند. چربی های سالم: حین رعایت این رژیم در ادامه پخت و پز از چربی ها و روغن های سالم مثل روغن نارگیل استفاده کنید.

تحقیق دیگر نشان داد که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم دیابتی ها باعث کاهش 3 برابری وزن می شود. پروتئین و چربی توصیه شده در رژیم غذایی نیز به شما کمک می کند در مقایسه با حجم کربوهیدرات ها احساس سیری بیشتری کنید. در حال حاضر شواهد نشان میدهند که رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین کتو در مقایسه با رژیم کم چرب باعث داشتن عمر طولانی تر می شود. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند.

خرید رژیم کتوژنیک

امروزه سوالات زیادی در خصوص رژیم کتو (Keto) یا کربوهیدرات کم (low-carb) پرسیده میشود. در سال 1921 اولین بار راسل وایلدر این برنامه غذایی را برای درمان صرع ( تشنج) بکار برد، و این نام هم توسط خود او به این برنامه داده شد. وعده هایی بر همین مبنا را سفارش داده و غذاهای سرشار از کربو هیدرات را سبزیجات زیاد جایگزین کنید. رژیم غذایی کتوژنیک اثر مضری بر روی نمایه خطر بیماریهای قلبی عروقی ندارد و ممکن است اختلالات چربی مشخصه دیس لیپیدمی آتروژنیک را بهبود بخشد.

رژیم کتوژنیک میانبر – آسان وسیله

این ماده یکی از مهمترین آمینواسیدهای کتوژنیک برای بدن است. به این خاطر که یکی از ویژگیهای فستینگ بالا بردن متابولیسم است و بدن شما به شکل خودکار چربیها را آب میکند. بدن ما قادر است که پروتئین را به گلوکز تبدیل کند بدان معنا که اگر شما مقدار زیادی پروتئین بخورید کار سخت تری برای ورود به فاز کتوسیس خواهید داشت. در اینجا به رایج ترین سوالات مربوط به رژیم کتوژنیک پاسخ میدهیم. یبوست مشکلی رایج در رژیم کتوژنیک است چون مصرف غذاهای فیبردار، میوه و سبزی بسیار محدود میشود.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و ورزش این باور رایج که رژیم های پرچرب باعث چاقی و چندین بیماری دیگر مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت و سرطان می شود، در مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر مشاهده نشده است. چندین مطالعه پزشکی انجام شده نشان می دهند که رژیم کتو درمانی موثر برای سرطان و دیگر مشکلات جدی سلامتی است. نکته دوم این است که درون سلول چربی، تری گلیسیرید و کلسترول وجود دارد. هرچه میزان تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر بیشتر باشد، تغییرات سلولی بیشتری ایجاد میشود و میتواند بر میزان تولید انرژی سلول و عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد. زیرا که فیبر قابل گوارش نبوده نمیتوان آن را جزو کربوهیدرات دریافتی به حساب آورد.

درشت مغذیهای خود را حساب کنید: منظور از درشت مغذیها چربی، پروتئین و کربوهیدرات خالص است. از دیگر مزیت های رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون است. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند. این کتون ها زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهند بود. در رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات های دریافتی کاهش می یابد بدن برای تامین انرژی مورد نیازش چربی ها را جایگزین می کند. یک برنامه کتوژنیک شامل چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات ناچیز می باشد.

سپس بدن شما می تواند از اسیدهای چرب و کتون ها در ادامه غیاب کربوهیدر ادامهات ها به عنوان منبع انرژی اولیه خود استفاده کند. کره و خامه: تا جای ممکن از محصولات حیوانات استفاده کنید که از علف طبیعی بهره بردهاند. رژیم کتوژنیک در ابتدای شروع رژیم ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد که خوشبختانه قابل کاهش است. سنگ های کلیه از نوع سنگ های اگزالات نیز عارضه دیگر رژیم های کتوژنیک است.

10 راه‌ها مرسوم، مد روز برای بهبود در رژیم کتوژنیک|یک ترفند ساده برای رژیم کتوژنیک آشکار شد}

ولی در این نوع رژیم ممکن است کتوز صورت نگیرد چون پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل می شود. کربوهیدرات خالص به کل کربوهیدرات منهای فیبر اشاره دارد. وجود پروتئین و چربی بالا (البته از نوع چربیهای سالم) در غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک باعث میشود بدن به جای استفاده از گلوکز به سراغ چربی و کتون بادیها برای تولید انرژی برود و به همین طریق باعث تسریع و بهبود روند چربی سوزی در افراد خواهد شد.

سلول های عادی موجود در بدن ما قادر به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی هستند اما محققان باور دارند که سلول های سرطانی از نظر متابولیسمی نمی توانند به جای گلوکز از چربی استفاده کنند. مواد خوراکی فرآوری شده و با ارزش غذایی بسیار پایین باعث تغذیه شدن سلول های سرطانی میشود. چربیهای ناسالم: روغن فرآوری شده سبزیجات و مایونز و مواردی از این قبیل را محدود کنید. این مواد خوراکی معمولاً در سطح بالای فرآوری شدهاند. در واقع، بعید است که رژیم کتو با وجود اینکه دارای مصرف چربی زیاد است، به طور منفی بر سطح کلسترول شما تاثیر بگذارد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع وب سایت خود باشید.