راز فاش شده به رژیم کتوژنیک ن کشف شد

رژیم کتوژنیک و ورزش شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. اما این رژیم کتوژنیک مثل تمام رژیمهای غذایی عوارضی هم دارد که در این مطلب شایعترین عوارض رژیم کتوژنیک را توضیح دادهایم. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رژیمهای کتوژنیک به علت ایجاد عوارض طولانی مدت مورد تایید متخصصان نیست. برای به حداقل رساندن احتمال تجربه عوارض جانبی و اطمینان از اینکه تغذیه کافی دریافت میکنید، وعده های غذایی منظم و متعادلی بخورید که شامل انواع غذاهای مغذی و دوستدار سرخپوشان است. این رژیم شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. This data has ​been do ne  by G SA C​on tent Generato᠎r DEMO.

در رژیم کتوژنیک تلاش برای کم کردن گلوکز(قند) است. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند. Data w​as created ᠎wi th t he help  of GSA ​Co ntent  Gene​rator DEMO!

رژیم کتوژنیک ماچا

نه تنها فعالیت های گروهی مانند تمرینات تناسب اندام کمک می کند تا شما به زمان و مکان خاصی به جهت پاسخگویی بیابید، بلکه راهی عالی به جهت دیدار با دوستان است. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند. هر چقدر رژیم دقیقتر رعایت شود، وزن بیشتری از دست میرود. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود.

تمام سبزیجات سبز رنگ از جمله قاصدک، برگ چغندر قند، کولارد، خردل، شلغم، آرگولا، کاسنی، رازیانه، کاهو اسفناج کلم و غیره در هر ۱ فنجان از ۰.۵ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. کرفس، کدو، خیار و تره فرنگی در هر ۱ فنجان ۲ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. تخم مرغ محلی ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد. همه ی میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند, اما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) در بخش های کوچک از وعده های غذایی خود داشته باشید.

رژیم کتوژنیک به جای تکیه بر قند (گلوکز) بهعنوان منبع انرژی، که از کربوهیدرات ها (مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه ها) به دست می آید، از کتونها استفاده میکند. خلاصه: از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند حبوبات، شکرها، غلات، برنج، سیب زمینی، شکلات، آب میوه و حتی برخی از میوهها در این رژیم غذایی باید اجتناب کرد. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد. در سال های اخیر اثر آن در کاهش وزن هم مورد بررسی قرار گرفته است.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک

در سال ۱۹۹۸، موج عظیمی از علاقمندی علمی به این رژیم درمانی پدیدار گشت. زنانی که رژیم سرخپوشان را دنبال میکردند، در مقایسه با گروه رژیم غذایی عمومی، به طور قابلتوجهی میزان اسهال بالاتری داشتند. یک مطالعهی دیگر نشان میدهد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، ۳ برابر کسانی که رژیم توصیهشدهی انجمن دیابت بریتانیا را دنبال میکنند، وزن کم میکنند. مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت برخی از شرایط پزشکی مانند صرع نیز کمک کند.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن

بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد. تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک حداقل در کوتاه مدت میتواند در کاهش سطح قند خون و مدیریت دیابت بسیار موثر باشد. اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های محدود کننده ی مصرف چربی تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. اگرچه رژیم کتوژنیک فوایدی را برای کیفیت زندگی نشان داد، اما نرخ انطباق نسبتاً پایین نشان میدهد که ممکن است سخت باشد که مردم را به رژیم غذایی بچسبانند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

این بدان معناست که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، نارسایی و سایر بیماری های قلبی کمتر است. این بدان معناست که بدن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت میسوزاند و در فرآیندی به نام کتوز، آن را به «جسم کتون» تجزیه میکند. کبد از چربی کتون بادی ها را می سازد که می توانند به عنوان جایگزین قند استفاده شوند. از آنجایی که گلوکز به عنوان منبع انرژی اولیه استفاده میشود، چربیهای بدن شما دیگر برای تولید انرژی مورد نیاز نیستند و بنابراین ذخیره می شوند.

مبنای رژیم کتوژنیک برای کم کردن وزن این است که اگر بدون شما کمبود گلوکز یا قند که منبع اصلی انرژی سلول هاست داشته باشد، یک سوخت جایگزین به نام کتون ها از چربی های ذخیره تولید می کند. کمبود مواد مغذی باغث ضعف کلی بدن، کمخونی، مشکلات تنفسی، ریزش مو و غیره میشود. اگر فرد در گذشته رژیمهای مختلفی را تجربه کرده باشد، احتمالا بدن او در برابر کاهش وزن مقاوم شده و دیرتر وارد مرحله کتوزیس میشود. این فرآیند کتوزیس Ketosis نامیده می شود. کتوز یک فرآیند طبیعی است که بدن برای کمک به زنده ماندن در زمانی که مصرف غذا کم است آغاز میکند.

این سطوح پایینتر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد. ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین انسولین ناشی از این رژیمها میتواند بدن شما را از تولید کلسترول بیشتر باز دارد. همچنین تصور بر این است سلولهای بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، اما چون سلولهای سرطانی نمیتوانند به جای گلوکز از چربیها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطانها نیز کاربرد داشته باشد. رژیم کتوژنیک (KD) از دهه 1920 در درمان صرع مقاوم به درمان مورد استفاده بوده و در سنوات اخیر، نقش آن در بیماریهای نورودژنراتیو مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس مورد بررسی قرار گرفته است.

سه شیک مفاهیم به شما رژیم های کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک باعث میشوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. کتون نوعی مولکول انرژیزا است که کبد از چربی ذخیره شده تولید میکند. در این حالت بدن کتونهایی تولید میکند که از تجزیه چربی ها در کبد تولید میشوند. بعضی از سوپ های رژیمی حاوی گوشت قرمز و یا مرغ هستند که علاوه بر مواد معدنی و ویتامین ها دارای پروتئین نیز هستند. هر کدام از این رژیمها میتوانند کمک کننده باشند اما تصمیم شما در ادامه مورد اینکه کدام رژیم غذایی را امتحان کنید احتمالاً به این بستگی دارد که آیا شما قبلا رژیمی را امتحان کردهاید و یا علاوه بر PCO شرایط دیگری مثلا چاقی یا فشار خون بالا را نیز دارید یا نه.

میتوانید با خواندن لیست بهترین چربی ها برای رژیم کتوژنیک به افزایش چربی سوزی کمک کنید. برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید. بنابراین این رژیم باید زیر نظر متخصص تنظیم شود. همچنین ممکن است یک رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر کند، بنابراین کمتر غذا بخورید، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است. در این نوع رژیم قبل یا بعد از ورزش دریافت کربوهیدارت افزایش می یابد(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

رژیم کتوژنیک و ورزش روزه متناوب به بدن شما اجازه می دهد بین روزه و غذا خوردن چرخه کند. حساسیت گل بادام به یخبندان با بالغ شدن گل افزایش مییابد و سرمای خفیف در هنگام ریزش گلبرگ ممکن است محصول را از بین ببرد. سبزیجات (همچنین سرشار از کربوهیدرات) محدود به برگ سبزیجات (مانند کلم, چغنندر سوئیسی, اسفناج), گل کلم, کلم بروکلی, جوانه بروکسل, مارچوبه, فلفل, پیاز, سیر, قارچ, خیار, کرفس و کدو است. ماهی های سالمون، قزل آلا، ماکرل، ساردین و تن در هر ۱۱۵ گرم کربوهیدرات ندارند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک نیاز به مصرف چربی بالایی دارد، افراد باید در هر وعده غذایی چربی بخورند.

با این حال نسبت دقیق این مقادیر به نیازهای خاص شما بستگی دارد.برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند,مانند آجیل (بادام ,گردو), دانه ها, آووکادو, توفو و روغن زیتون. با این حال، نسبت دقیق به نیازهای خاص بدن شما بستگی دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد رژیم کتوژنیک است با این تفاوت که مصرف پروتئین در این مدل نسبت به مدل استاندارد بیشتر است. این دستور مصرف با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. رژیم کتوژنیک، رژیمی است که مصرف کربوهیدرات در آن کم است و گاهی به صفر می رسد و بیشتر چربی و پروتئین خورده می شود.

رژیم کتوژنیک تجربه

هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. این رژیم برای بیشتر افراد سالم بیخطر است؛ اما ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد؛ به همین دلیل، شروع آن به صورت خودسرانه توصیه نمیشود. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. مقدار پروتئین در رژیم کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیم های کم کربوهیدرات و پرپروتئین، کمتر است. برای یک رژیم 2000 کالری این مقادیر برابر 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین است.

گرفتن رژیم کتوژنیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.