چک لیست سلامت و تندرستی برای سال 2023


سال نو، شما سالم تر! 10 نکته ضروری برای حفظ سلامتی و تندرستی در سال 2023 را کشف کنید.

در طول ماه آینده، هزاران نفر در فعالیت های معمولی سال جدید شرکت خواهند کرد – خرید یک برنامه ریز جدید با سال تقویم جدید، ایجاد یک تابلوی چشم انداز که سال پیش رو را ترسیم می کند، و نوشتن لیستی از تصمیمات برای دستیابی به آن. رویدادهای سال‌های گذشته بسیاری را بر آن داشت تا سلامت و تندرستی را به عنوان نقطه کانونی اهداف خود قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که هم ذهن و هم بدنشان خوب است و در عین حال زندگی روزمره و مدرن را تحمل می‌کنند.

سال 2022 به عنوان اولین سال از یک دوره “عادی” پس از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 اعلام شد که سلامت و تندرستی را در راس بسیاری از اذهان قرار داد. با این حال، همانطور که در سال گذشته بسته شدیم، صدها و هزاران نفر را زودتر از حد معمول تحت تأثیر RSV، آنفولانزا و، بله، حتی COVID-19 دیدیم. عفونت‌های ویروسی سلامت بسیاری از افراد، به‌ویژه کودکان و بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر را به خطر انداخت و باعث ایجاد جنون در سراسر جهان «پس از همه‌گیری» ما شد. علاوه بر این، در آغاز سال، انجمن بیمارستان‌های آمریکا اعلام کرد که آمریکا همچنان در یک «بحران سلامت روان» قرار دارد، به این معنی که سلامت رفتاری در مورد منابع برای برآورده کردن نیازهای خدمات بهداشت روانی نسبت به سال‌های قبل تشدید شده است.

سلامتی و تندرستی موضوعاتی است که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، اما چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که بخشی از زندگی روزمره است؟

سلامت و تندرستی چیست؟

سلامتی و تندرستی ممکن است به نظر یکی باشند، اما معانی متفاوتی دارند. طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامتی یک وضعیت رفاهی – جسمی، روانی و اجتماعی است. فایزر سلامتی را به عنوان تمرین عادات سالم روزانه برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی بهتر تعریف می کند. تمرین تندرستی به دستیابی به یک سبک زندگی سالم کمک می کند.

10 نکته زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید سال 2023 شما سرشار از سلامتی و تندرستی است.

چک لیست سلامت و تندرستی برای سال 2023

#1. یک رژیم ورزشی را در زندگی روزمره بگنجانید.

فعالیت بدنی در برنامه روزانه شما ضروری است. یک برنامه ورزشی منظم به کاهش استرس و احتمال بیماری کمک می کند و خلق و خو را بهبود می بخشد. طبق دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها، ما باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​در هفته داشته باشیم. گاهی اوقات می‌توان به ورزش به‌عنوان یک «کار طاقت‌فرسا» نگاه کرد، با این حال، راه‌های زیادی برای فعال شدن وجود دارد، و یافتن یکی از مواردی که از آن لذت می‌برید، مهم‌ترین برای ایجاد یک روال است.

در اینجا چند راه برای لذت بردن از ورزش وجود دارد.

#2. برای خواب کافی تلاش کنید.

سالهاست که شنیده ایم برای اینکه ذهن و بدنمان به درستی کار کند باید حداقل 7 ساعت در شب بخوابیم که این درست است! خواب ضروری است و به طور مستقیم با نحوه عملکرد بدن ما – سطح انرژی، عملکرد، سیستم ایمنی بدن و غیره مرتبط است.

#3. رژیم غذایی سالم را حفظ کنید.

باز هم، همانطور که سال ها شنیدیم – “شما همان چیزی هستید که می خورید” – این نیز درست است! هر چیزی که در بدن خود می گذارید وضعیت سلامتی شما را تعیین می کند. خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، غلات کامل و چربی های سالم در عین اجتناب از فراوانی غذاهای فرآوری شده ضروری است.

برخی از دستور العمل های سالم را در اینجا پیدا کنید.

#4. مقدار زیادی آب بنوشید.

آب برای فرآیندهای حیاتی بدن – مدیریت دما، تنفس، انتقال مواد مغذی و موارد دیگر – برای درست کار کردن مورد نیاز است. بسیاری از مردم مقدار توصیه شده روزانه آب – 2.7 لیتر برای زنان و 3.7 لیتر برای مردان – را نمی نوشند و از بیماری های شدیدی مانند کم آبی بدن، سردرد و غیره رنج می برند.

#5. سطوح استرس را کاهش داده و مدیریت کنید.

حذف استرس از زندگی روزمره تقریباً یک کار غیرممکن است، با این حال، راه های زیادی برای کاهش و کمک به حفظ سطح استرس وجود دارد. بسیاری از افراد برای کمک به مبارزه با استرسی که زندگی روزمره به ارمغان می آورد، تمرینات ذهنی و بدنی مانند یوگا، مدیتیشن، ورزش و یادداشت روزانه را انجام می دهند.

#6. مراقبت از سلامت روان خود را تمرین کنید.

به طور مداوم به ما یادآوری می شود که در فعالیت هایی شرکت کنیم که بدن ما را از نظر فیزیکی سالم نگه می دارد. متأسفانه اغلب اوقات وضعیت سلامت روان ما نادیده گرفته می شود. با ثابت ماندن در لحظه حال، مراقبت از سلامت و تندرستی روانی و کلی خود را تمرین کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از تاکتیک های مشابه برای مدیریت استرس استفاده می کنند تا آرامش ذهنی خود را سالم نگه دارند.

شماره 7. چک سلامتی سالانه خود را برنامه ریزی کنید.

ویزیت سالانه پزشک و غربالگری با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما تنها راه پیش‌رو ماندن است، هر گونه مشکل سلامتی یا بیماری را زود تشخیص داده و درمان آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

مقدار توصیه شده غربالگری در سال برای گروه سنی خود را اینجا بیابید.

#8. در صورت نیاز به پزشک متخصص مراجعه کنید.

هرگز علائم درد یا بیماری را وقتی که خود را نشان می دهند نادیده نگیرید. این بدن شماست که با شما صحبت می کند و به شما اجازه می دهد بفهمید که چیزی اشتباه است. انتظار برای شدیدتر شدن مشکل ممکن است خیلی دیر باشد. به محض اینکه متوجه علائم غیر طبیعی در بدن خود شدید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

#9. از دنیای دیجیتال فرار کنید و برای خودتان وقت بگذارید.

زندگی روزمره ما با ساعت ها حضور در مقابل نمایشگرها تلف می شود. استراحت کردن از نشستن در مقابل صفحه دیجیتال، حتی با یک کشش یا پیاده روی سریع، ضروری است. این به جلوگیری از فرسودگی یا اضافه بار ذهنی کمک می کند.

شماره 10. یک سرگرمی جدید را کشف کنید.

یادگیری یک سرگرمی جدید، یک مهارت جدید ارزشمند، می تواند راهی عالی برای استراحت ذهنی به ذهن شما باشد و مقداری انرژی در هیجان یادگیری چیزهای جدید بگذارد.

تضمین سلامت و تندرستی در سال 2023

انجام اقدامات برای دستیابی به سلامتی و تندرستی ممکن است پیچیده تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. توصیه می‌کنیم هنگام نوشتن تصمیم‌های سال جدید و نحوه گنجاندن آنها در زندگی روزمره خود، این سه چیز را در نظر داشته باشید – انگیزه برای هدف، نحوه شروع و عزم که آن را به یک عادت تبدیل می‌کند.

در Red River ER & Hospital، ما در تلاش هستیم تا از طریق مراقبت استثنایی از بیماران خود، سلامت و تندرستی را برای جامعه به ارمغان آوریم. 24/7، 365 روز در سال باز است، بیماران ما اولویت شماره یک پزشکان متخصص ما هستند – اینجا برای درمان هر گونه نگرانی پزشکی. در صورت نیاز در آمدن دریغ نکنید!

سلب مسئولیت: به عنوان خدمتی به خوانندگان ما، Red River ER & Hospital و Nutex Health اعلام می‌کنند که هیچ محتوایی در این سایت، صرف نظر از تاریخ، نباید به‌عنوان جایگزینی برای توصیه‌های پزشکی مستقیم پزشک یا سایر پزشکان واجد شرایط استفاده شود.