نکاتی برای حفظ سلامت قلب در ماه عشق


برای اطمینان از سالم ماندن یکی از حیاتی ترین اندام های بدن، قلب، نکات ضروری را بیاموزید.

مناسب است که فوریه به‌عنوان ماه قلب آمریکا و ماه عشق نام‌گذاری شود – ماهی نمادی از یک قلب، جایی که روز ولنتاین در آن جشن گرفته می‌شود، و ما زمانی را برای یادآوری و تاکید بر اهمیت عشق در زندگی روزمره خود اختصاص می‌دهیم. ضروری است که مطمئن شویم یکی از حیاتی ترین اندام های بدن، قلب، سالم باقی می ماند.

ماه قلب آمریکا برای مبارزه با قاتل شماره یک آمریکایی ها – بیماری قلبی – ایجاد شد. بر اساس برگه اطلاعات موسسه ملی قلب، ریه و خون، بیماری قلبی عروقی (CVD) یا هر شرایطی که بر قلب تأثیر می گذارد، مسئول این بیماری است. از هر سه مرگ یک نفر در سال. چهار نوع اصلی CVD وجود دارد:

  • بیماری عروق کرونر قلب: این بیماری قلبی زمانی رخ می دهد که تجمع مواد چرب باعث انسداد عروق کرونر یا خون رسانی به قلب می شود.
  • سکته: هنگامی که خون رسانی به مغز مختل شود، سکته مغزی رخ می دهد.
  • بیماری شریانی محیطی: این بیماری قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون شریانی به اندام‌ها، معمولاً پاها، مسدود شود.
  • بیماری آئورت: آئورت بزرگترین رگ خونی بدن است. هر گونه اختلال در آن – معمولاً ضعیف شده یا شکستگی – یک بیماری آئورت در نظر گرفته می شود.

در بیشتر موارد، CVD ها با انتخاب شیوه زندگی صحیح قابل پیشگیری هستند. در زیر چند نکته برای حفظ سلامت قلب یا بهبود سلامت قلب شما آورده شده است.

نکاتی برای داشتن قلب سالم

در این ماه با گنجاندن این نکات در برنامه روزانه خود برای تقویت عضله قلبی خود عشق خود را نشان دهید.

1. تاریخچه خانوادگی خود را بیاموزید

در مورد بیماری قلبی باید سابقه خانوادگی خود را بدانید. ثابت شده است که داشتن اقوام نزدیک مبتلا به بیماری قلبی شانس شما را برای تشخیص بیماری قلبی افزایش می دهد. در صورت وجود سابقه خانوادگی بیماری قلبی، برنامه ریزی معاینات و آزمایشات روتین به مبارزه با خطر یا تشخیص زودهنگام بیماری کمک می کند.

2. سالم بخورید.

آنچه در بدن خود قرار می دهید مستقیماً در سلامت قلب شما منعکس می شود. اطمینان از اینکه بدن شما مواد مغذی مناسب را دریافت می کند برای حمایت از عملکرد قلب سالم ضروری است، در حالی که گزینه های ناسالم منجر به تجمع در شریان ها و خطرات مختلف سلامت قلب می شود.

امروزه، مسائل زیادی در مورد کنترل سهم به جای آنچه که در واقع خورده می شود، دیده می شود. در همه جا یافت می شود – نکاتی در مورد اینکه چه بخوریم و چه نخوریم، اما به ندرت می بینیم که چه مقدار از آن درست است. انجمن قلب آمریکا منابعی را در مورد اندازه وعده ها ایجاد کرده و وعده های غذایی را بر اساس گروه غذایی خاص پیشنهاد کرده است.

3. نیکوتین را از بین ببرید.

نیکوتین یک ماده شیمیایی بسیار اعتیادآور است. برای بسیاری ترک سیگار، استعمال دخانیات یا استفاده از هر شکلی از تنباکو بسیار سخت است. به شدت توصیه می شود که نیکوتین را از زندگی روزمره حذف کنید زیرا جریان خون را با باریک کردن رگ های خونی مختل می کند و باعث CVD قلب می شود.

در اینجا چند نکته از انجمن قلب آمریکا برای کمک به ترک سیگار آورده شده است.

4. فعالیت بدنی روزانه را بگنجانید.

یکی از روش‌های رایج برای کاهش استرس، کاهش فشار خون و مدیریت وزن، انجام فعالیت بدنی روزانه است که قلب را سالم نگه می‌دارد. چه پیاده روی یا انجام یک بازی سریع تنیس، هر حرکت فیزیکی یا ورزش قلبی برای داشتن قلب سالم بسیار مهم است.

5. نشانه ها را بشناسید

در یک اورژانس ناگهانی سلامت قلب، مانند حمله قلبی، هر ثانیه مهم است. در اینجا علائم کلی حمله قلبی وجود دارد که همه باید بدانند:

  • درد قفسه سینه
  • سبکی سر
  • درد در ناحیه گردن، فک و کمر
  • درد در بازو و شانه
  • تنگی نفس
  • خستگی مفرط و سوء هاضمه در زنان

سلامت قلب و دیابت

سلامت قلب و دیابت معمولاً دست به دست هم می دهند. با توجه به CDC، افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی هستند، وضعیتی دژنراتیو که توانایی قلب برای پمپاژ خون را مختل می کند. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی هستند عوامل شایع دیابت:

  • فشار خون بالا
  • افزایش کلسترول بد
  • تعداد بالای تری گلیسیرید (چربی در جریان خون)

این شرایط معمولاً هیچ علامتی ندارند و تنها راه برای دریافت درمان یا پیشگیری از طریق بررسی‌های معمول یا آزمایش‌های پزشک است.

خدمات قلب و عروق 24/7

دسترسی 24/7 به خدمات اورژانس قلب و عروق را در Red River ER & Hospital کشف کنید. پزشکان ماهر و فناوری پیشرفته ما برای درمان هر گونه مشکل سلامت قلب، از درد قفسه سینه تا سکته مغزی، در هر زمان و بدون انتظار در دسترس هستند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان به دنبال خدمات اورژانسی هستید و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارید، ما مراقبت‌هایی را در سطح دربانی که جامعه شایسته آن است ارائه می‌کنیم.

سلب مسئولیت: به عنوان خدمتی به خوانندگان ما، Red River ER & Hospital و Nutex Health اعلام می‌کنند که هیچ محتوایی در این سایت، صرف نظر از تاریخ، نباید به‌عنوان جایگزینی برای توصیه‌های پزشکی مستقیم پزشک یا سایر پزشکان واجد شرایط استفاده شود.