لاتاری چیست؟ – بهترین دنیای اطلاعات


بخت آزمایی

لاتاری بازی‌ای است که در آن افراد بر اساس شانس یا شانس، برای شانس بردن جوایز بلیط می‌خرند. اغلب، جوایز قرعه کشی به صورت نقدی یا کالایی هستند. لاتاری ها توسط دولت ها تنظیم می شود و درآمد حاصل از بازی ها برای اهداف عمومی استفاده می شود. مردم همچنین بخت آزمایی خصوصی بازی می کنند که توسط دولت تنظیم نمی شود. اگر فردی با دقت اعداد را انتخاب کند، ممکن است احتمال برنده شدن در لاتاری زیاد باشد. برخی از افراد سعی می‌کنند با استفاده از استراتژی‌ها شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهند، اگرچه این استراتژی‌ها معمولاً شانس را به‌طور قابل توجهی بهبود نمی‌بخشند.

منشا لاتاری ها مشخص نیست، اما قدمت آن ها به قرن شانزدهم بازمی گردد. در طول دوره استعمار در آمریکا، قرعه کشی به عنوان روشی برای جمع آوری پول برای پروژه های عمومی رایج بود. کنگره قاره ای در سال 1776 به ایجاد یک قرعه کشی ملی رأی داد، اما این ایده در نهایت کنار گذاشته شد. با این حال، بخت آزمایی های خصوصی در سراسر کشور به شکوفایی ادامه دادند. بسیاری از آنها برای مؤسسات آموزشی سرمایه جمع آوری کردند و نقش مهمی در تأمین مالی انقلاب آمریکا داشتند.

امروزه قرعه کشی های ایالتی توسط کمیسیون های قرعه کشی انجام می شود. این نهادها خرده فروشان را انتخاب و مجوز می دهند، کارمندان خرده فروشان را برای استفاده از پایانه های بخت آزمایی و فروش بلیط، بازخرید و پرداخت بلیط های برنده، کمک به خرده فروشان در ترویج بازی های بخت آزمایی، پرداخت جوایز سطح بالا به بازیکنان و اطمینان از رعایت هر دوی خرده فروشان و بازیکنان قانون و قوانین قرعه کشی علاوه بر این، قرعه کشی های ایالتی ممکن است داده های مربوط به فروش و برندگان لاتاری را جمع آوری کرده و به دولت فدرال گزارش دهند.

جوایز در بخت‌آزمایی‌های مدرن معمولاً از پیش تعیین‌شده و در ردیف‌هایی مرتب می‌شوند و هر ردیف احتمال برنده شدن را افزایش می‌دهد. بالاترین ردیف معمولاً بزرگترین جایزه را ارائه می دهد و سایر جوایز در ردیف ها کوچکتر هستند. قرعه کشی نوعی قمار است و می تواند عواقب جدی برای شرکت کنندگان داشته باشد. آنها می توانند باعث مشکلات روانی، از جمله اعتیاد و از دست دادن کنترل بر رفتار شوند. آنها همچنین می توانند برای کسانی که اختلال روانی دارند یا مستعد قمار هستند، مشکلات مالی ایجاد کنند.

برخی از مردم بخت آزمایی را بازی می کنند زیرا سرگرم کننده است – به عنوان مثال، از تماشای بازی دیگران لذت می برند و دوست دارند رویاپردازی کنند که در صورت برنده شدن چه اتفاقی می افتد. افراد دیگر در این فرآیند، یا در به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، یا در فکر کردن به «چه می‌شد اگر» ارزش پیدا می‌کنند. با این حال، افراد دیگر اعتیاد به قمار دارند و ترک بازی برایشان مشکل است.

مردم همچنین در قرعه کشی بازی می کنند زیرا این فرصتی است برای برنده شدن پول و بهبود کیفیت زندگی خود. آنها ممکن است از این سود برای پرداخت بدهی استفاده کنند یا ممکن است آن را سرمایه گذاری کنند. قرعه کشی ها همچنین می توانند منبع سرگرمی باشند و اغلب در تلویزیون و روزنامه ها تبلیغ می شوند. با این حال، برخی از افراد شانس برنده شدن را نمی دانند و در نهایت خیلی بیشتر از چیزی که به دست می آورند، بازنده می شوند. این برای کسانی که مسئولانه بازی می کنند منصفانه نیست و همچنین می تواند به سلامت آنها آسیب برساند.