لاتاری چیست؟ – بهترین دنیای اطلاعات


قرعه کشی بازی ای است که در آن اعداد برای تعیین برنده قرعه کشی می شوند. این نوعی قمار است و می تواند برای اهدای جوایز، حل و فصل اختلافات یا حتی تعیین وارثان دارایی اجرا شود. برخی از قرعه کشی ها ماهیت مالی دارند، در حالی که برخی دیگر چیزهایی مانند واحدهای مسکونی یارانه ای یا قرار دادن مهدکودک ها را اهدا می کنند. در ایالات متحده، بخت‌آزمایی‌هایی با حمایت دولتی و لاتاری‌های تجاری خصوصی وجود دارد که بلیط‌هایی را برای برنده شدن پول نقد یا کالا ارائه می‌دهند. همچنین بازی های بخت آزمایی آنلاین وجود دارد که به بازیکنان امکان می دهد از هر کجای دنیا در آن شرکت کنند.

در حالی که شانس برنده شدن یک جایزه بزرگ خوب نیست، بسیاری از افراد هنوز بازی می کنند. در واقع، طبق برخی برآوردها، سالانه بیش از 100 میلیارد بلیط بخت آزمایی تنها در ایالات متحده فروخته می شود. در حالی که قرعه کشی می تواند یک مدل کسب و کار پرسود باشد، می تواند اعتیادآور باشد و منجر به مشکلات مالی جدی برای برندگان شود. در حالی که اکثر برندگان برنده های خود را ظرف پنج سال خرج می کنند، برخی از آنها ثروتمند می شوند و بخشی از دارایی خود را به امور خیریه اهدا می کنند.

اصطلاح “لاتاری” از کلمه هلندی به معنای سرنوشت گرفته شده است و قرعه کشی برای تعیین یک جایزه قرن هاست که وجود داشته است. در عهد عتیق، زمانی که به موسی دستور داده شد اسرائیل را سرشماری کند و سرزمین آنها را به قید قرعه تقسیم کند، استفاده شد. قرعه‌کشی‌ها همچنین به عنوان یک سرگرمی محبوب در مهمانی‌های شام خدمت می‌کردند و میزبانان بلیت‌ها و جوایزی متشکل از اقلام فانتزی مانند ظروف نقره را به مهمانان می‌دادند.

قرعه‌کشی‌های مدرن از مکانیسم‌های مختلفی برای اطمینان از منصفانه بودن نتایج خود استفاده می‌کنند، از جمله مولدهای اعداد تصادفی، تأییدکننده‌های مستقل، و فرآیند شفافی که به مردم اجازه می‌دهد تا نتایج را قبل از اعلام آن‌ها بررسی کنند. علاوه بر این، اکثر قرعه‌کشی‌ها از شرکت‌کنندگان می‌خواهند که هزینه کمی برای خرید بلیط بپردازند و عواید آن به برنده تعلق می‌گیرد.

در ایالات متحده، بیش از 45 ایالت و ناحیه کلمبیا وجود دارد که قرعه کشی ارائه می دهند. در سال مالی 2019، فروش ایالات متحده بیش از 91 میلیارد دلار بود. اکثر ایالت ها درصدی از درآمد خود را به استفاده های عمومی از جمله خدمات آموزشی و پارک اهدا می کنند.

راه‌های مختلفی برای برنده شدن در قرعه‌کشی وجود دارد و ممکن است برنده‌ها به صورت یکجا و یا به صورت سالیانه پرداخت شوند. مشاوران مالی پیشنهاد می کنند که گزینه یکجا را انتخاب کنید زیرا به شما کنترل بیشتری بر پول خود می دهد و به شما امکان می دهد آن را در سرمایه گذاری های با بازده بالا مانند سهام سرمایه گذاری کنید.

اگر به فکر پیوستن به یک استخر قرعه کشی هستید، مطمئن شوید که یک رهبر گروه قابل اعتماد را انتخاب کرده اید که مایل به اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه گزارش حسابداری بلیط های خریداری شده است. علاوه بر این، باید قوانین روشنی در مورد نحوه تقسیم برنده ها بین اعضا داشته باشید.

رایج ترین راه برای یافتن آمار قرعه کشی، مراجعه به وب سایت رسمی قرعه کشی است. این یک نمای کلی از جک‌پات‌های فعلی، پرداخت‌ها و روندهای برنده را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شامل قوانین و مقررات قرعه کشی خاص شما می شود. همچنین می‌توانید با مشاهده نقشه‌های تاریخی به شانس بردن یک جایزه خاص پی ببرید. علاوه بر این، برخی از وب سایت های قرعه کشی جدیدترین شماره های برنده را نیز منتشر می کنند.