به مشتریان خود گوش دهید. آنها همه چیز را درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری به شما خواهند گفت

رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند. از غذاهایی که در رژیم کتوژنیک باید اجتناب کرد:هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود ، در اینجا یک لیست از غذاهایی است که باید بر روی یک رژیم کتوژنیک کاهش یابند یا حذف شوند:- غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره. Da ta h​as  been c re ated by G SA C᠎ontent Gener​at or DE​MO !

رژیم کتوژنیک سه روزه

رژیم کتوژنیک غذاها کسانی که انسولین یا هرگونه داروی دیابتی مصرف میکنند. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا.رژیم کتوژنیک و درمان بیماری ها:رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. تاریخ استفاده از این رژیم برای جلوگیری از حملات صرع به پانصد قبل از میلاد برمی گردد که متوجه شده بودند وقتی افراد با بیماری صرع، غذا نمی خورند، حملات بیماری شان کمتر می شود.

رژیم کتو برای لاغری باید شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و و تنها ۵ درصد یا کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باشد. منوی زیر تقریباً در هر روز شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات است. شما با گرفتن این رژیم زیر نظر کارشناس های تناسب اندام زیبیتو، درنهایت در طول 21 روز میتونید تا 7 کیلو گرم کاهش وزن رو تجربه کنید. چربی محدودیتی در این رژیم ندارد بنابراین میتوانید از انواع چربیها مانند کره، بیکن، پنیر و ماهی چرب استفاده کنید. با این حال چنانچه به یک برنامه اصولی که در آن نوع غذاهایی که در رژیم یک ماهه برای چاقی باید داشته باشد، نیاز دارید؛ میتوانید از راهنمایی های یک مشاور تغذیه استفاده نمایید.

رژیم نیمه کتوژنیک

مغز شما به گلوکز احتیاج دارد زیرا بعضی از قسمت های آن فقط می تواند این نوع قند را بسوزاند. همان طور که در بالا بیان شد، بعضی از مردم برای تولید کتوز به کاهش مصرف کربوهیدرات احتیاج دارند. اما در عمل عده بسیار کمی موفق به انجام اینکار می شوند در واقع بیشتر افراد در چند روز اول کاهش وزن سریعی دارند و بسیار هم خوشحال می شوند اما چون این یک رژیم یک رژیم تخصصی هست نه تنها روند کاهش وزن موقف می شود بلکه عوارض جبران ناپذیر این رژیم آنان را مجبور به ترک رژیم و در نتیجه برگشت وزن می کند.

چون مغز میتواند از سوخت دیگری به نام اجسام کتونی (Ketone Bodies) نیز استفاده کند. عارضه دیگر، تنفس بد بوی فرد است چون یکی از ترکیبات جانبی ناشی از سوختن چربی ها، استون است که از راه تنفس فرد دفع می شود و تنفس بدبو برای فرد و اطرافیان آزاردهنده می شود. ناراحتی روده یکی از نگرانیهای عمده برای میلیونها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی میتواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. کم آبی بدن میتواند موجب القای حس گرسنگی شود در صورتی که شما فقط تشنه هستید. استفاده از میان وعده های سالم و مفید می توانند در کاهش گرسنگی به شما کمک کند و روند اجرای این رژیم غذایی را بهبود ببخشد.

این یک برنامه رژیم غذایی یک هفته ای است که می تواند بسته به نیازهای غذایی فرد تغییر کند. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

پنیر: بری، پنیر خامه ای، پنیر چدار و پنیر بز. بادام و پنیر چدار. شام: استیک با کلم بروکلی و پنیر. ناهار: استیک همراه با گل کلم، پنیر، آواکادو و سس سالسا. سبزیجات کم کربوهیدرات به صورت تازه یا منجمد: قارچ، گل کلم، کلم بروکلی، فلفل، پیاز و گوجه فرنگی. یا اینکه برای وعده ناهار یا شام هم همینکار رو بکنید. و در حالی که این علائم ممکن است به شما نشان دهد که بدن شما در حال تغییر است، بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا در کتوز هستید این است که سطح کتون بدن خود را آزمایش کنید. بهتر است در این دوران، رژیم غذایی سفت و سخت نگیرید مگر اینکه پزشک این مسئله را برای سلامتی شما ضروری بداند.

تخممرغ: مصرف تخممرغ به دلیل امگا 3 بالایی که دارد ضروری است. به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای انتخاب هر نوع رژیمی این قانون را باید حتما در نظر داشت و آن هم این است که رژیم باید از طرف یک پزشک و یا متخصص تجویز شود تا برای فرد گیرنده رژیم مشکلی نداشته باشد.

رژیم کتوژنیک پلاس

پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). پنیر: پنیرهای فرآورینشده مانند چدار، پنیر کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع آبی و موتزارلا. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. سبزیجات با چربی بالا. این میان وعده های خوشمزه می تواند در طول روز انرژی شما را بالا نگه دارد ولی اگر در مصرف آنها زیاده روی کنید باعث افزایش وزن خواهند شد.

همچنین در هر دو این رژیم ها شما مجبور نیستید که کالری مواد غذایی دریافتی خود را بشمارید ولی بایستی

حواستان به منابع کربوهیدرات مصرفی خود باشد. برای مقابله با این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کم کنید و دوباره به نکات بالا مراجعه کنید. برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند.

چگونه می‌توانی (انجام داد) رژیم هفتگی کتوژنیک تقریبا فوری

امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. شما باید بر مصرف مواد غذایی با چربی بالا مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کالری و نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید. رژیم های کتوژنیک برای دیابت و پیش دیابت:دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین را تغییر می دهد. کریستن کایزر متخصص تغذیه در مرکز پزشکی هوستون میگوید: “بعضی افراد با شروع این رژیم بیمار میشوند.” در برخی مواقع استفراغ، اختلال دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75٪ بهبود می دهد ؛مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند.

رژیم کتوژنیک مناسب برای درمان

بیماری هابیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. یک آزمایش متا آنالیز از ۱۳ آزمایش کنترل شده نشان داد که کسانی که این رژیم را میگیرند کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کردند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. افرادی که از رژیم کتو استفاده میکنند به طور مداوم از بوی بد دهان ، عرق و ادرار ناشی از متابولیسم چربی (استون) شکایت می کنند.

انواع رژیم های کتوژنیک

این رژیم ایدهآلترین رژیم برای افراد ورزشکار حرفهای نیست؛ اما حتی افراد حرفهای هم ممکن است مدتی را جهت کاهش چربی و سایز این رژیم را داشته باشند. با این حال، مشخص نیست؛ این اثرات چقدر طول میکشد. شما باید بر اساس میزان فعالیت، میزان کاهش وزن، سن و جنسیت کالری دریافتی خود را مشخص نمایید. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند.

رژیم کتوژنیک جنگجویان

خواص و فایده رژیم لاغری کتوژنیک- در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. همانگونه که پیش تر عنوان کردیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به مقدار ناچیز رسیده و یا به کل حذف میشود. به عنوان مثال می توانید با اضافه کردن نعنا به آب، عطر و طعن بی نظیری به آن بدهید. اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید. همانطور که می بینید وعده های غذایی رژیم کتوژنیک برای لاغری بسیار متنوع و خوش طعم است.

اگرچه بسیاری از وعده های غذایی رژیم کتوژنیک بر محصولات حیوانی متمرکز است، اما گزینه های گیاهی متنوع بسیار زیادی دارد که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. آب میوه ( طبیعی یا غیر طبیعی ) سرشار از کربوهیدرات هایی است که قند خون شما را افزایش می دهد. در این رژیم نمیتوانید گندم، ماکارونی، گوشت، ماهی، صدف، لبنیات، چای و قهوه، شکر یا الکل مصرف کنید.

به همین خاطر توصیه میکنیم برای آگاهی از مقدار دقیق مصرف این مواد برنامههای شمارنده درشت مغذی نصب کنید. گوشت و مرغ: گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و گوشت خوک (مطمئناً شما باید همواره از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنید). ناهار: سالاد سبزیجات، تخم مرغ پخته شده، آواکادو، پنیر و گوشت بوقلمون. صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه. ناهار: ماهی تن همراه با کرفس و گوجه فرنگی. تن ماهی در رژیم کتوژنیک چه نقشی دارد؟