الکترولیت ها و آدرنال شما | پیگیری سالم


توسط













6 نوامبر 2022

Leanne Vogel در کلگری، آلبرتا

چگونه الکترولیت های نامتعادل می توانند همه چیز بدن شما را از بین ببرند.

اخیراً یک مشتری با غش همراه با فشار خون بالا نزد من آمد. بیا بهش زنگ بزنیم جیم جیم در طول “حملات” خود فوق العاده سرگیجه می گرفت، تقریباً از حال می رفت و وقتی آزمایش می شد، فشار خون او بالا بود.

وقتی به دکتر مراجعه کرد، به او گفته شد که حملات مربوط به قلب و عروق است و یک استاتین تجویز شد (بدون اجرای پانل کلسترول).

جیم برای یک جلسه شیمی خون نزد من آمد، جایی که من پیشنهاد کردم یک کار اساسی با نمایه NMR (یک پانل کلسترول فوق العاده دقیق) انجام دهم. ما نتایج را پس گرفتیم و همانطور که من شک داشتم. آزمایشگاه های او از نظر عملکردی زیبا بودند.

تنها چیزی که ما از نشانگرهای کلسترول به دست آوردیم این بود که جیم استرس داشت (افزایش جزئی LDL-P/apoB)، می‌توانست از مکمل‌سازی با مقداری امگا (افزایش جزئی در LDL کوچک) سود ببرد، به اندازه کافی سالم غذا نمی‌خورد. چربی ها، و می تواند با خوردن خیلی بیشتر (کاهش تری گلیسیرید) انجام شود.

دو سرنخ از پانل کلسترول وجود داشت که نشان می‌داد کجای بعدی قرار گرفتیم: قطعه استرس و قطعه به اندازه کافی نخوردن. با نگاه کردن به نشانگرهای دیگر در پانل، مشخص بود که اتفاق دیگری در حال رخ دادن است.

در اینجا الگویی که دیدیم (با استفاده از محدوده های عملکردی) است:

  • آلبومین بالا
  • هموگلوبین بالا
  • RBC بالا
  • BUN بالا
  • کم سدیم
  • پتاسیم بالا
  • آلکالین فسفاتاز کم

دوستان من، این یک الگوی کم آبی مزمن کلاسیک به دلیل اختلال عملکرد میتوکندری است (ممکن است بدانید که به آن “اختلال عملکرد آدرنال” یا “خستگی آدرنال” می گویند). به این معنی که جیم برای مدت طولانی استرس داشته است، در حالت خالی کار می کند و با سوخت بسیار کمی در باک فشار می آورد. این امر بر روی میتوکندری او از پردازش صحیح مایعات و توانایی آدرنال او برای تنظیم تعادل سدیم/پتاسیم در بدن تأثیر گذاشته است.

چیزی که من معتقدم در اینجا با جیم اتفاق می افتد استرس است که منجر به اختلال عملکرد شدید میتوکندری می شود و باعث کاهش آلدوسترون (که در غده فوق کلیوی ایجاد می شود و مسئول تعادل سدیم/پتاسیم است) می شود، که منجر به “حمله” می شود زیرا بدن سعی می کند با همه چیز خود را تنظیم کند. ، منجر به فشار خون بالا می شود. همانطور که بدن در حال تجربه حمله است، فشار خون از طریق RASS (1) افزایش می یابد و این چرخه به دلیل استرس (2) به تکرار خود ادامه می دهد.

این الگو بسیار رایج است – کم آبی بدن به دلیل استرس و استرس ناشی از کم آبی. این یک حلقه بی پایان است که با گذشت زمان حال ما را بدتر و بدتر می کند.

چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این ممکن است برای شما اتفاق بیفتد؟

  • خستگی
  • اضطراب
  • غرق شدن
  • لرزش
  • سردرد
  • تورم
  • مه مغزی
  • سرگیجه

بهترین راه برای غلبه بر این همانطور که برای کاهش استرس در زندگی خود کار می کنید، مکمل الکترولیت است. بدن تحت تعادل الکترولیت مناسب رشد می کند. و برای درک دلیل آن، درک نقش الکترولیت ها مهم است.

آشنایی با الکترولیت ها

الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم موجود در خون نتایج بالا) به ما در درک عملکرد آدرنال کمک می کنند.

سدیم مسئول حجم خون، فشار و جذب مواد مغذی، گلوکز و غیره است. سدیم روی حجم خون اثر می‌گذارد، زیرا جایی که سدیم می‌رود، آب باید به دنبال آن باشد. با افزایش یا کاهش سطح سدیم در خون، ما به طور مستقیم بر میزان حجم خون از طریق تبادل آب تأثیر می‌گذاریم و در نتیجه بر فشار خون نیز تأثیر می‌گذاریم. وقتی در زیر به آلدوسترون می پردازیم، بیشتر در این مورد صحبت می کنیم.

سدیم در درجه اول یک ماده معدنی خارج سلولی است، به این معنی که در درجه اول خارج از غشای سلولی است.

پتاسیم در درجه اول یک ماده معدنی درون سلولی است، به این معنی که عمدتاً در داخل غشای سلولی قرار دارد. در واقع 98 درصد پتاسیم ما درون سلولی است! پتاسیم می‌تواند به‌عنوان تأثیرگذار بر pH و همچنین کار با سدیم برای تأثیرگذاری بر پمپ سدیم-پتاسیم، شلیک اعصاب و انقباض عضلانی عمل کند.

می بینید که تعادل این دو ماده معدنی بسیار مهم است!

بنابراین، چه ارتباطی با غده فوق کلیوی دارد؟

نقش سلامت آدرنال در تعادل سدیم/پتاسیم

سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون (RAAS) حجم خون (معروف به فشار خون) را تنظیم می کند. کل هدف این سیستم فعال کردن آنژیوتانسین II و عملکرد آن برای کمک به ایجاد انقباض در بدن است (معروف به افزایش فشار خون / حجم خون).

هنگامی که این سیستم فعال می شود، آب و سدیم (بنابراین کاهش پتاسیم) و آلدوسترون (که توسط غده فوق کلیوی ایجاد می شود) افزایش می یابد.

می تواند توسط سدیم کم، فشار خون پایین و کورتیزول بالا. این دقیقاً در اینجا نشان می دهد که چگونه استرس بالا می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

مراحل بعدی برای جیم (و برای شما!)

این باور نکردنی است که کار خون ما چقدر می تواند به ما بگوید. یکی از با ارزش ترین الگوها در آزمایش خون استاندارد، الگوی کم آبی است، زیرا بسیار رایج است و یکی از ساده ترین چیزها برای اصلاح است! نه فقط با آب، بلکه با تعادل مناسب الکترولیت ها به طوری که آب بتواند به درستی سلول را هیدراته کند.

این تعادل – الکترولیت‌ها، در نسبت‌های مناسب برای سلول، جایی است که جادو در آبرسانی مجدد به بدن، کمک به آدرنال‌ها و بازگرداندن سلامتی شما اتفاق می‌افتد.

به همین دلیل است که من الکترولیت های LMNT را دوست دارم. آنها تشخیص می دهند که 5 گرم سدیم حداقل مورد نیاز روزانه برای زندگی سالم است (3). بله، 5 گرم سدیم در روز (و حتی برای افراد بسیار فعال بالاست).

در مثال جیم، با زندگی سریع، حذف وعده های غذایی، و رژیم کم سدیم… جای تعجب نیست که او دچار این حملات شده است!

مکمل‌سازی مناسب با الکترولیت‌هایی مانند آنچه در نسبت الکترولیت‌های مبتنی بر علم LMNT دیده می‌شود، هدف اصلی جیم است. علاوه بر خوردن به اندازه کافی، چربی‌های ناسالم را با چربی‌های خوب جایگزین کنید و به مراتب کمتر از آن استفاده کنید.

الکترولیت های LMNT را امتحان کنید و با سفارش خود یک بسته نمونه رایگان دریافت کنید