هرم رژیم کتوژنیک – چیست؟

رژیم کتوژنیک و ورزش افرادی که از رژيم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع گیرند. هرم غذایی رژیم کتوژنیک بر عکس هرم غذایی عادی عمل میکند به این صورت که چربی ها از بالای هرم به پایین آن منتقل میشوند و کربوهیدرات که مصرف آن باید کم باشد، به قله این هرم می رود. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند.

این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. شما به راحتی در یک زمان معین تعدادی پیتزا را پخت کنید. اکنون به راحتی با تغییر سوخت از گاز به بنزین می توانید به مسیر خود ادامه دهید.این تغییر سوخت می تواند فوایدی نظیر افرایش سرعت را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری

روغن زیتون مزایای چشمگیری برای قلب شما ایجاد میکند. رژیم کتو برای مبتلایان به دیابت وضعیت خطرناکی به نام کتواسیدوز ایجاد میکند. رژیم کیتو یک نمونه رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم و پروتین متوسط است، این رژیم بدن را وادار می کند که از چربی ها به جای قند جهت تامین انرژی استفاده کند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند.  Art ic᠎le h as been generated  by G᠎SA Content  Gene​ra​to᠎r DE​MO!

در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. معمولا توصیه می شود ورزشکارانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند به ازای هر نیم کیلوگرم حجم توده های عضلانی خود 0.6 الی 1.0 گرم پروتئین دریافت کنند.

بیماری چاقی: اگر شاخص توده بدن بیشتر از 40 باشد و یا اگر بدون داشتن دیابت نوع 2، مقاومت انسولین دارید، رژیم کتو می تواند بسیار مفید و سودمند باشد. اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. شما ممکن است تصور کنید که می دانید رژیم کتوژنیک چیست و بدون نیاز به اندازه گیری کلان خوراک ها تا اینجا اطلاعات کافی برای تغییر رژیم خود به ٰٰرژيم کتوژنیک را به دست آورده اید.

در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. این رژیم بهخصوص در کاهش وزن افراد مبتلا به چاقی مفرط بسیار مفید بودهاست. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند.

ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. این نوسانات وزن باعث ایجاد اختلالات تغذیه میشود. انتشار این تکانههای عصبی از یک نورون به نورونی دیگر، توسط پیامرسانهای شیمیایی صورت میپذیرد گرچه مابین برخی نورونها یک مسیر الکتریکی نیز برقرار است. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند.

رژیم لاغری کتوژنیک نی نی سایت

گزینه آخر شاید شما را متعجب کند ، اما برای بسیاری از افراد کارساز است. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! در ماه های اول باید در مصرف مکمل ها احتیاط کنید! به معنای واقعی کلمه هستند تأمین گاز ذهن گلوکز را انتخاب کنید و انتخاب کنید داروها قندی را انتخاب کنید و انتخاب کنید هر دو کتون ها است. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد.

علت کاهش پروتئین در رژیم کتوژنیک چیست ؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در این رژیم مانند رژیم کتوژنیک استاندارد پروتئین داریم اما به مقدار بیشتر و شامل 60 درصد چربی 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربو هیدرات است . حتی میوه ها هم شامل آن ها هستند. همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. ● مشکلات کلیه. کلیه در سوخت و ساز پروتیین نقش دارد و مک مانوس می گوید رژیم غذایی کتوژنیک بار زیادی به کلیه وارد می کند.

از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. بنابراین گلیکوژن ها ساخته و به یک اندازه مشخصی ذخیره میشن. بیشتر ویتامین C مصرفی ما از طیف وسیعی از میوه ها تامین می شود ، بنابراین اگر میوه جات را حذف کنید ، باید مطمئن شوید که سبزیجات کافی به منظور تامین ویتامین c مورد نیاز خود استفاده میکنید.  This a᠎rt᠎ic​le w᠎as c re᠎ated with the help of GSA Con tent Generat​or Demoversion᠎.

فلفل – اگر چه آنها مغذی هستند، اما از خوردن فلفل های زرد و قرمز در ادامه هنگام انجام رژیم غذایی کتوژنیک خودداری کنید چون این فلفل ها حاوی کربوهیدر ادامهات بیشتری نسبت به فلفل سبز هستند. در کتواسیدوز دیابتی ، انسولینی برای تنظیم کتون زایی ( تولید کتون ها در بدن در اثر اکسیده شدن ناقص مواد آلی مثل اسیدهای چرب و غیره ) وجود ندارد. این رژیم آسان نیست؛ اما اگر دستورالعملهای برنامه غذایی آن را بهدرستی انجام دهید، مطمئن باشید که طولی نمیکشد تا چربیسوزی در بدن شما بالا رود. بنابراین می توانید به هر اندازه که می خواهید از این مواد غذایی در نمونه رژیم کتوژنیک استفاده نمایید.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک غذاها در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. بله اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات و بدنسازی مؤثر نباشد. بیشتر کودکان هم از لحاظ تشنجها و هم از لحاظ سطح هوشیاری بهبود قابل ملاحظه یافتند و نتایج مشابهی با مصرف رژیم کلاسیک قدیمی بهدست آمد. با این حال ، در مصرف چربی های غیر اشباع مانند سویا ، ذرت و یا روغن آفتابگردان زیاده روی نکنید!

با این حال ، آنها توانایی بهبودی کمتری داشتند. درست است که گفته شده این رژیم باعث بهبود دیابت نوع ۲ می شود اما همچنان خطر ابتلاء به هایپوگلیسمی (کاهش میزان قند خون) به خصوص برای افرادی که انسولین میزنند وجود دارد. سوپ مرغ در رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت است ، زیرا سدیم مورد نیاز شما را تامین می کند. در رژیم کتوژنیک تنها میزان کافی آب اهمیت ندارد ، بلکه سدیم نیز مهم است. این کار ممکن است در ابتدا خسته کننده و اندکی دشوار به نظر برسد ، اما قطعا جز مهم ترین کارهایی است که در چند هفته اول این رژیم باید انجام دهید.

اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند.

یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند. در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. با توجه به شغلی که دارم تقریباََ می توانم بگویم تمام این رژیمها را برای من ارسال کردهاند.

رژیم کتوژنیک پزشک

در این بین انتخاب فروشگاهی که بتوان با اعتماد از آن خریداری کرد، مسئله مهمی است. هرم رژیم کتوژنیک برای افرادی که علاقه ای به شمارش میزان کالری دریافتی ندارند ، از نظر محدودیت در انواع غذاهایی که می خورند اذیت نمی شوند و ورزشکاران سطح مبتدی و متوسط مناسب است. رژیم کتوژنیک ممکن است جدید و به روز به نظر برسد، اما در واقع از دهه 1920 به عنوان درمانی برای صرع وجود داشته است. رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند.