مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد رژیم کتوژنیک ن به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

رژیم کتوژنیک غذاها پنج روز در هفته از رژیم کتو استفاده می کنید و دو روز هستید. مکمل های خاصی نیز وجود دارد که می تواند در حین پیروی فرد از رژیم کتوژنیک مؤثر و مفید باشد. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. در فرایند کتوزیس منبع اصلی سوخت کتون ها هستند. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید. ᠎This a᠎rtic᠎le has  been g en er᠎ated wi​th GSA C onte​nt Gener at or DEMO!

رژیم کتوژنیک و حبوبات

رژیم کتوژنیک غذاها برخی از افراد مشکلی با این دوره ندارد اما در نظر بعضی دیگر ناخوشایند خواهد بود. اما در مورد استفاده از آن برای عموم افراد سالم که تنها به دنبال مقداری کاهش وزن هستند چطور؟ هیپرولمی وضعیتی است که در آن حجم مایعات بیش از حد در بدن شما وجود دارد. مشکلی که این دسته از افراد دارن این هست که احتمال بروز استئاتواپاتیت غیر الکلی توی این افراد بیشتره. با این وجود ، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا کتو برای برخی از افراد به عنوان یک ابزار کاهش وزن عمل می کند. این اجسام کتونی به عنوان پیام رسانهای عصبی مهاری عمل می کنند و در نتیجه در بدن اثر ضد تشنج ایجاد می کنند پس این رژیم غذایی جنبه درمانی دارد.

᠎This ᠎post has  be᠎en gener ated ​by GSA Content G᠎en erator Dem​over᠎sion​.

همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم بر روی رژیم کتوژنیک تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی صورت گرفته و همه آن ها بر اثر گذار بودن این رژیم تأکید داشته اند. اگر رژیم کم کربوهیدرات به درستی اجرا شود، میتواند اثر خوبی روی پوست بگذارد یعنی با حذف کربوهیدراتهای ساده و افزایش مصرف چربیهای سالم میتوانید التهابهای اضافه بدن را هدف بگیرید. به طور مثال مصرف یک قاشق غذاخوری عسل با 17 گرم قند در این دوره به شدت آسیبزا بوده و میتواند مقدار قند خون را به طور قابل توجهی بالا ببرد. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا.

ما در این مقاله بیشتر به نوع استاندارد این رژیم پرداخته ایم. پژوهشهای بیشتر نشان میدهد که رژیمهای غذایی غنی از آمینواسید ممکن است به کاهش چاقی و کاهش مقاومت یاختهها به انسولین کمک کنند، اما استفاده از آنها همچنان مورد اختلاف است. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رژیمهای کتوژنیک به علت ایجاد عوارض طولانی مدت مورد تایید متخصصان نیست. این رژیم همانطور که در بالا نیز گفتیم، رژیم غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات و چربی بالاست که از این جهت شباهتهای زیادی با رژیمهای آتکینز (Atkins) و کم کربوهیدرات دارد.

از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. مشکلات پیشآمده شاملِ الدیال بالا، کلسترول تام بالا و کاهش وزن بود. دیابت یکی از مهمترین مشکلات مرتبط با سلامتی است که ما در سراسر جهان با آن روبرو هستیم. یکی از مهم ترین بخش های این رژیم، کمتر دادن قندها و نشاسته ها (کربوهیدر ادامهات ها) است.

در صورت ادامه دار بودن چنین عوارضی سعی کنید از سبزیجات سرشار از فیبر استفاده کرده و از مکمل منیزیم در کنار رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. بله درسته اما چربی ذخیره شده به صورت طبیعی به شکلی هست که اگر بدن انرژی خودش رو از دست داد، کبد از اون برای تامین انرژی بدن استفاده کنه. امروزه همچنان در این زمینه از این رژیم استفاده می شود. میزان ۴۵٪، معمولاً عدد مناسبی است تا ضمن برقراری یک کتوز خوب، عوارض گوارشی آن نیز بهحداقل رسیده و میان این دو، تعادل برقرار شود. 1. عوارض گوارشی رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری ام اس بی خطر باشد و حتی ممکن است به آنها کمک کند کمتر احساس خستگی و افسردگی کنند. Th is article h᠎as be en wri​tt᠎en ᠎by GSA Con tent G᠎ener᠎ator DEMO.

رژیم کتوژنیک استاندارد

آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟ در مقاله سال 2019 افراد مورد تحقیق را به دو گروه تقسیم کردند. برای تشریح این موضوع دو تحقیق را بررسی می کنیم که در سال 2019 و 2020 انجام شده اند. آزمایش های خون مختلفی وجود دارد که ممکن است با توجه به علائم شما بخشی از آن ها تجویز شود. پژوهشگران “دانشگاه ییل”(Yale University) در مطالعه اخیرشان با آزمایش بر روی موشها دریافتهاند پیروی از رژیم غذایی “کتوژنیک” (ketogenic) از ابتلای موشها به آنفلوآنزا جلوگیری میکند.

انسولین از طرق مختلف قند خون را کاهش میدهد. در این مطلب شما را با علائم چربی خون بالا، اندازه طبیعی چربی خون، درمان چربی خون و هر آنچه می خواهید درباره چربی خون بدانید، آشنا خواهیم کرد. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. اغلب، مدیریت میزان مصرف کربوهیدراتها در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توصیه میشود زیرا کربوهیدراتها به قند تبدیل شده و در ابعاد بزرگتر باعث افزایش قند خون میشوند. نتایج آزمایشی که در سال 2015 در آلمان انجام شده نشان میدهد که پایبندی افراد مبتلا به ام اس به رژیم کتو کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشده است.

رژیم کتوژنیک صارمی

اگر قند خون به مدت طولانی بالاتر از حد طبیعی باشد دیابت و عوارض ناشی از آن در افراد پدیدار میگردد. غنی از ویتامینهای آ و سی است. تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. برای کاهش وزن باید به جای نوشیدنِ کالری، روی سوزاندن کالری تمرکز کنید. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا

پس از گذشت شش ماه ، آنها بهبود کیفیت زندگی و همچنین بهبود سلامت جسمی و روانی را گزارش کردند. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد. زمانی که مقاومت به انسولین در کبد رخ دهد، توانایی این اندام برای آن که در پاسخ به انسولین تولید قند را کاهش دهد، از بین میرود. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند.

تحقیقات در مورد تاثیرات بلند مدت رژیم کتو بسیار کم است؛ بنابراین، بهتر است پیروی از این رژیم حداکثر به چند ماه محدود شود. رژیم کتوژنیک به این معنا نیست که شما به سراغ مصرف مقادیر زیادی از چربیهای اشباعشده بروید! تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد.

این اصطلاح به دوره زمانی اطلاق میشود که بدن شما شروع به مصرف چربی برای تامین انرژی می کند. رژیم SKD همان چیزی است که بیشتر افراد هنگام ذکر رژیم غذایی کتوژنیک به آن فکر میکنند، این رژیم بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و دارای چربی زیاد است. برنامه غذایی که بیشتر بر پایه گوشت و سبزیجات باشد دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که برای سالم ماندن به آنها احتیاج دارید. رژیم کتوژنیک هدفدار (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش و تمرین از کربوهیدرات استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن

هدف اصلی رژیم کتوژنیک، ایجاد تغییر در بدن برای استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز به جای کربوهیدراتها و گلوکز است. متأسفانه ، رژیم کتو ممکن است در بعضی موارد برای افراد ایجاد محدودیت کند. گلوکز که سوخت اصلی مغز است، از کربوهیدراتها ایجاد میشود. بیشتر چربیهایی که در کبدتان جمع میشوند از DNL میآیند. برخی به جای محدود کردن برخی غذاها، بیشتر بر الگوهای غذایی خاص و تغییرات سبک زندگی تمرکز می کنند. در نتیجه پانکراس تلاش میکند با تولید بیشتر انسولین بر این کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع مشکل غلبه کند. هنگامی که شما یک وعده غذایی پر کربوهیدرات میخورید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند.

صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی کتو میتواند نتایج آسیبهای مغزی تروماتیک را بهبود بخشد. ، میتواند برای افرادی همچون زنان باردار، کودکان، ورزشکاران حرفهای و افراد مبتلا به بیماریهای خاص مضر باشد. در یک مطالعه کوچک که در سال 2016 صورت گرفت، بیماران مبتلا به MS تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود.

زیرا این افراد در کنار پروتئین زیاد نیاز به مصرف کربو هیدرات نیز دارند. با رفتن به سراغ مصرف چربیها، برخی افراد کاهش قند خون را تجربه کردند. البته تنها مشکل چاقی نیست بسیاری از افراد هم از لاغری رنج میبرند. در واقع آنفولانزای کتوئی یک از عوارض رژیم کتوژنیک است. به این عارضه آنفولانزای کتو میگویند. این اصول تغذیه برای کودکان را بر اساس آخرین دستورالعملهای رژیم غذایی و مطابق با نظریههای پزشک تغذیه در اصفهان مورد بررسی قرار میدهند. 1. چه مواد غذایی باید در رژیم غذایی کودکان گنجانده شود؟