لاتاری چیست؟ – بهترین دنیای اطلاعات


بخت آزمایی

لاتاری شکلی از قمار است که در آن افراد این شانس را دارند که با اعداد مطابقت برنده جایزه شوند. این یک فعالیت محبوب در ایالات متحده است که هر ساله میلیاردها دلار به بودجه ایالتی کمک می کند. برخی از مردم برای سرگرمی بازی می کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این پاسخ آنها برای زندگی بهتر است. با این حال، شانس برنده شدن در لاتاری کم است.

اولین استفاده ثبت شده از کلمه “لاتاری” در قرن پانزدهم، در کشورهای پایین بود، زمانی که شهرها برای جمع آوری پول برای استحکامات شهرها و فقرا قرعه کشی عمومی برگزار می کردند. علاوه بر این، سوابق مربوط به آن دوران نشان می‌دهد که شرط‌بندان می‌توانند برای شانس تبدیل شدن به مقام رسمی شهر یا حتی پادشاه شدن، بلیط بخرند.

یک عنصر رایج در قرعه کشی های مدرن، وجود مکانیزمی برای ادغام و به هم ریختن تمام پول هایی است که به عنوان سهام قرار می گیرند. این معمولاً توسط سلسله مراتبی از عوامل انجام می شود که هر بلیط را برای ادغام نهایی از طریق سازمان ارسال می کنند. در بسیاری از موارد خریداران بلیط نام خود را روی بلیط می نویسند. اینها سپس به قرعه‌کشی‌ها سپرده می‌شوند تا بعداً تغییر شکل دهند و در قرعه‌کشی انتخاب شوند.

اکثر سازمان های قرعه کشی درصدی از کل مبلغ شرط بندی شده را به عنوان هزینه و سود کسر می کنند. بقیه برای برندگان جوایز موجود است. در برخی موارد، مقدار جایزه بسیار زیاد است. در این موارد، استخر اغلب به چند جایزه بزرگ و تعدادی جایزه کوچکتر تقسیم می شود. این برای جذب شرط‌بندان و بازگرداندن آنها برای شانس بیشتر برای بردن یک جایزه بزرگ است.

کسانی که بخت آزمایی را تبلیغ می کنند، استدلال می کنند که این روشی کارآمد برای دولت ها است تا بدون افزایش مالیات، درآمد کسب کنند. اما منتقدان به مطالعاتی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد بخت‌آزمایی‌ها تأثیری قهقرایی دارند، به طوری که خانواده‌های کم‌درآمد نسبت بیشتری از درآمد خود را صرف خرید بلیط می‌کنند تا خانواده‌های با درآمد بالاتر. آنها همچنین می گویند که قرعه کشی ها رفتار اعتیاد آور قمار را ترویج می کنند و با مسئولیت دولت برای محافظت از شهروندان در برابر فعالیت های مضر مخالف هستند.

در حالی که قرعه کشی مزایایی دارد، مهم است که در نظر بگیریم که چگونه بر جامعه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، قرعه کشی می تواند به دانشجویان کم درآمد کمک کند تا هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند. این به آنها امکان می دهد تا تحصیلات خود را دنبال کنند و به اهداف بلندمدت خود برسند. علاوه بر این، قرعه کشی می تواند به آنها کمک کند تا شغل پیدا کنند و ثبات مالی را برای آنها فراهم کند.

به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان و درآمدها از محله های با درآمد متوسط ​​است. کمتر پیش می آید که محله های پردرآمد یا کم درآمد در قرعه کشی شرکت کنند. اما این حقایق همیشه زمانی که تبلیغات قرعه کشی تصور می شود در نظر گرفته نمی شود. در دوران پس از جنگ جهانی دوم که با احساسات ضد مالیاتی مشخص می شد، قرعه کشی ها به روشی محبوب برای ایالت ها تبدیل شده اند تا مجموعه خدمات خود را بدون افزایش مالیات طاقت فرسا گسترش دهند. اما منتقدان استدلال می کنند که این ترتیب ناپایدار است و قرعه کشی را در رقابت مستقیم با شبکه امنیت اجتماعی قرار می دهد. علاوه بر این، قرعه‌کشی می‌تواند منبع مهمی از بودجه برای درمان اعتیاد و سایر برنامه‌های حیاتی باشد که از درآمدهای لاتاری تامین نمی‌شوند.