لاتاری چیست؟ – بهترین دنیای اطلاعات


لاتاری بازی‌ای است که در آن افراد به‌طور تصادفی پول یا کالایی برنده می‌شوند. قرن ها از آن برای جمع آوری کمک های مالی برای ایالت ها و سایر موسسات استفاده می شد. در ایالات متحده، لاتاری توسط دولت های ایالتی تنظیم می شود. آنها محبوب هستند و می توانند بسیار سودآور باشند. آنها همچنین منبع بحث و جدل هستند. برخی از منتقدان ادعا می کنند که آنها اعتیاد آور هستند و فقرا را طعمه می کنند. برخی دیگر استدلال می کنند که آنها نوعی سرگرمی مشروع را ارائه می دهند و می توانند راهی برای افراد باشند تا شانس خود را در برنده شدن مبلغ زیادی پول امتحان کنند.

در دنیای مدرن، بازی های لاتاری به صورت آنلاین و بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. مردم می توانند شماره خود را انتخاب کنند یا از اینترنت بلیط بخرند و می توانند نتایج خود را در هر زمان بررسی کنند. برخی از ایالت ها نیز بلیط های اسکرچ آف ارائه می دهند. جایزه اول اغلب یک مبلغ نقدی است. پس از آن، جوایز باقی مانده در اقساط سالانه اهدا می شود. برندگان می توانند انتخاب کنند که کل مبلغ را در یک پرداخت دریافت کنند یا با انتخاب پرداخت های سالیانه از پس انداز مالیاتی استفاده کنند.

کلمه “لاتاری” از عبارت لاتین “سرنوشت از پیش تعیین شده” گرفته شده است. این یک سیستم برای توزیع جوایز تصادفی است. این اصطلاح در ابتدا به بازی‌هایی اطلاق می‌شد که در آن توپ‌ها به‌طور تصادفی کشیده می‌شدند تا مشخص شود چه کسی یک ملک یا دفتر را دریافت می‌کند. از آن زمان به بعد گسترش یافته و شامل سایر بازی های شانسی نیز می شود. به عنوان مثال، بنجامین فرانکلین در سال 1744 یک قرعه کشی برای تأمین بودجه توپ برای شهر فیلادلفیا ترتیب داد. جورج واشنگتن مدیر یک بخت آزمایی در سال 1769 بود که زمین و بردگان را به عنوان جایزه پیشنهاد می کرد.

امروزه 44 ایالت و ناحیه کلمبیا قرعه کشی دارند. کسانی که آنها را ندارند آلاباما، هاوایی، می سی سی پی، یوتا و نوادا هستند. ایالت هایی که قرعه کشی ندارند منبع درآمد قابل توجهی را از دست می دهند و این پول می تواند بهتر برای خدمات عمومی خرج شود.

در ایالات متحده، قرعه کشی های ایالتی منبع درآمد مشترک برای برنامه ها و پروژه های دولتی است. آنها یک جایگزین محبوب برای افزایش مالیات هستند، به ویژه برای خانواده های کم درآمد. بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، نیمی از آمریکایی ها بلیط بخت آزمایی می خرند. علیرغم اینکه شانس برنده شدن کم است، مردم همچنان در قرعه کشی شرکت می کنند. آنها بر این باورند که راه خوبی برای به دست آوردن پول مورد نیاز بدون نیاز به تلاش زیاد برای آن هستند.

علاوه بر پرداخت هزینه خدمات عمومی، درآمد حاصل از قرعه کشی می تواند به یک خانواده یا فرد کمک کند تا از ورشکستگی و سلب مالکیت جلوگیری کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که برنده شدن در لاتاری نوعی قمار است و باید به این شکل رفتار شود. شخصی که در قرعه کشی برنده می شود باید قبل از خرج کردن هر یک از برنده ها، مشاوره مالی بگیرد. آنها همچنین باید به دنبال مشاوره حقوقی برای ایجاد اعتماد و آماده شدن برای بدهی های مالیات بر درآمد آتی باشند. یک وکیل می تواند به فرد کمک کند تا قوانین ایالت خود را درک کند و اطمینان حاصل کند که در برابر دعاوی حقوقی یا طلبکاران محافظت می شود. او همچنین می تواند به برنده کمک کند تا پرداخت های سالیانه یا مبالغ یکجا را برای به حداکثر رساندن مزایای مالیاتی خود انتخاب کند.