لاتاری چیست؟ – بهترین دنیای اطلاعات


یک بازی شانسی که در آن بلیت‌های شماره‌دار فروخته می‌شود و جوایز معمولاً نقدی یا کالایی به دارندگان اعدادی که به‌طور تصادفی کشیده شده‌اند، داده می‌شود. لاتاری ها اغلب توسط دولت ها یا سازمان های دیگر به عنوان راهی برای جمع آوری پول برای اهداف مختلف حمایت می شوند. این کلمه همچنین به عنوان مترادف برای هر نوع رویداد یا بازی شانسی استفاده می شود که در آن موفقیت یک شرکت کننده به شانس بستگی دارد تا تلاش یا سازماندهی دقیق.

در جامعه مدرن، قرعه کشی سیستمی است برای انتخاب برندگان در یک بازی شانسی بر اساس فروش بلیط های شماره دار یا رسیدهایی که در یک استخر وارد شده و متعاقباً با قرعه کشی انتخاب می شوند. شانس برنده شدن در قرعه کشی بسیار کم است، زیرا فرآیند انتخاب بر اساس شانس محض است و نه بر اساس مهارت. مردم می توانند با خرید بلیط یا رسید برای هر نوع بازی یا رویدادی که ارائه می شود، در قرعه کشی شرکت کنند و یا می توانند در قرعه کشی های مجاز دولتی شرکت کنند.

منشأ واژه لاتاری مشخص نیست، اما ممکن است ناقض کلمه هلندی lot (به معنی “سرنوشت”) یا یک کلمه اکسیتان از لاتین locatum (به معنی مکان) مشتق شده باشد. قرعه کشی تقریباً برای هر هدفی مانند اهدای جوایز به افرادی که اسامی آنها به طور تصادفی قرعه کشی می شود یا پر کردن جای خالی تیم های ورزشی یا سایر سازمان ها می تواند برگزار شود. به برندگان قرعه کشی بسته به قوانین و نوع بازی می توان مبلغی مقطوع یا مستمری تعلق گرفت.

بسیاری از مردم دوست دارند قمار کنند، اما همه نمی توانند در لاتاری برنده شوند. اگر مقدار زیادی پول برای سرمایه گذاری دارید، ممکن است عاقلانه تر باشد که روشی را انتخاب کنید که در طول زمان رشد ثابتی داشته باشد، مانند سرمایه گذاری در املاک و مستغلات. اما، صرف نظر از نحوه استفاده از وجوه خود، در صورت برنده شدن در قرعه کشی، پرداخت مالیات را فراموش نکنید.

در حالی که شانس برنده شدن بسیار کم است، بسیاری از مردم همچنان هر هفته به خرید بلیط های بخت آزمایی ادامه می دهند. این تا حد زیادی به این دلیل است که آنها بارقه امیدی دارند که در نهایت برنده خواهند شد. اگرچه این صحیح ترین استراتژی مالی نیست، اما معمولا مردم درصد قابل توجهی از درآمد خود را صرف بلیط های لاتاری می کنند. این پول بهتر است برای یک صندوق اضطراری یا پرداخت بدهی کارت اعتباری خرج شود.

نمونه های موجود در این صفحه به طور خودکار از تعدادی از منابع آنلاین انتخاب شده اند. آنها به منظور نشان دادن استفاده فعلی از کلمه “لاتاری” هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معنای قرعه کشی، لطفاً به فرهنگ لغت انگلیسی معاصر مراجعه کنید. کپی رایت 2010 توسط Houghton Mifflin Harcourt. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.