رژیم کتوژنیک غفاری بهتر از ست گودین انجام دهید

رژیم کتوژنیک غذاها اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشود. خوردن غذاهای کامل به کاهش وزن و نتایج کلی سلامت کمک می کند. این رژیم به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. اما با پیروی رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات و قند کاهش پیدا می کند. با این حال، دانشمندان پیوندهایی بین مصرف بیش از حد گوشت به طور منظم و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن پیدا کردهاند. شما هم اکنون میتوانید مدلهای طراحی شده برای استفاده خانگی در فروشگاههای لوازم آشپزخانه را پیدا کنید. This da᠎ta w​as do ne wi th ​GSA Cont en​t Ge nera tor DEMO!

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

رژیم کتوژنیک و ورزش میوه هایی که می توانید در این رژیم استفاده کنید شامل زردآلو، کیوی، آووکادو، شاتوت، گوجهفرنگی، ریواس، تمشک، طالبی، توت فرنگی، هندوانه، لیمو می کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع باشد. به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای رژیمهای لاغری، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات با پروتئین بالا اغلب توجه را به خود جلب میکند که گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیمهای کتوژنیک یا «کتو» یاد میشود.

اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟ اگر برنامههای غذای کتو برای 85 درصد گوشت چرخ کرده گاو تنظیم شدهاند و خانوادهتان از 90 درصد گوشت راسته و یا قطعه شده استفاده میکنند، دستورالعملهای خود را با توجه به نوع گوشت مصرفی خانواده تغییر دهید. نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد.

اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید. برای رفع بوی بد دهان آب زیاد بنوشید یا آدامسهای بدون قند استفاده کنید. با نوشیدن مقدار زیاد آب و خوابیدن زیاد میتوان اثرات آنفولانزای کتو را به حداقل رساند، همچنین مصرف چای سبز و قهوه ارگانیک در این مدت نیز توصیه میشود. لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود.

افرادی که از این نوع رژیم استفاده می کند از علائمی مانند دفع سریع سدیم و مایعات در طی محدودیت استفاده کربوهیدرات و همچنین کاهش انرژی، کاهش عملکرد ذهنی، سردرد، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی رنج میبرند. البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. روغن نارگیل حاوی چربیهایی به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند موجب کاهش ریز مغذها در بدن می شود از این رو شما باید با مشاوره پزشک از مکملهای مناسب استفاده کنید. کافیه مثل کربوهیدرات یا پروتئین و چربی ران مرغ رو در گوگل جستجو کنید و مقدارش رو یادداشت کنید. گرم مواد غذایی رو توضیح دادیم، اما دیدن این لیست کافی نیست! شما باید در این رژیم روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. اگر با پادکست گوش دادن راحتتر هستید، روی دکمه زیر کلیک کنید. ​Th​is ​post h as be en do ne  with t he help of GSA Content Gen᠎erat or D em​over᠎si on᠎!

البته اگر شما به دنبال اطلاعات کاملی از رژیم کتو میگردید پس توصیه میکنیم که مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک را مطالعه کرده تا بتوانید به اصولیترین شکل ممکن این رژیم را A – Z از رژیم های کتوژنیک 1402 انجام دهید. به عنوان یک عارضه جانبی طولانی مدت، این به آن معنی است که رژیم کتو در نهایت توده بدون چربی بدن را کاهش میدهد که پس از پایان رژیم، کاهش وزن را دشوارتر کند. کاهش وزن بعد از پایان ۱۳ روز ماندگار نیست و این رژیم راهی برای خلاصی همیشگی از شر چربیهای اضافی بدنتان محسوب نمیشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی رژیم لاغری کتوژنیک پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید.

با این حال، فقط رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. اما در مطالعه بعدی، تغییرات کلسترول در رژیم کتوژنیک را به مدت یک سال مورد بررسی و تحلیل قرار داد. اگر در یخچال و یا دور از دسترس نور خورشید نگه داری کنید میتوانید به مدت طولانی و به خوبی از آنها نگهداری کنید. قبل از شروع کتو، بسیار ضروری و مهم است که با یک فرد متخصص مشورت کنید تا از هرگونه خطر یا عوارض جانبی برای سلامتی خودداری کنید. البته این مشکل در مورد هر نوع رژیم غذایی وجود دارد ، اما به نظر می رسد در کتوز بسیار شایع تر باشد.

قوانین رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی وگان در کنار فواید بسیار زیادی که دارد، میتواند کمبود برخی مواد مغذی را در بدن به وجود بیاورد؛ در این حالت باید با پزشک تغذیه در اصفهان مشورت کنید. وقتی بهیکباره تصمیم به تغییرات گسترده در رژیم غذایی خود بگیرید، ممکن است نشانههای شدیدی را تجربه کنید. کتو به برنامه ریزی و آمادگی زیادی نیاز دارد. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. به گزارش ایسنا، دراین بررسی آمدهاست که افزایش کتونهای خون از طریق رژیم غذایی کتوژنیک میتواند حملات صرع را بدون محدودیت غذایی کاهش دهد.

همچنین به دلیل بالا بودن محدودیت های حاصل از کتوژنیک امکان رها کردن آن و بازگشت وزن وجود دارد. اما رژیم کتو، یک برنامه غذایی برای دراز مدت نیست و نمیتواند برای همیشه به کاهش وزن شما کمک کند. پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. در هر رژیمی ممکن است حجم ماهیچهای از بین برود، اما مصرف زیاد پروتئین و سطح کتون بالا موجب از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچهای نسبت به دیگر رژیمها میشود. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. Th​is c​on᠎te​nt was w​ritten with GSA Content G᠎enerator D emoversion.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

در این برنامه غذایی مصرف پروتئین زیاد در نظر گرفته می شود. اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد. اساس طراحی این رژیم برای افراد و بیمارانی می باشد که بدن آنها در برابر داروهای ضد تشنج از خود مقاومت نشان می دهند به خصوص بیماران مبتلا به صرع. یا ممکن است میزان مصرف کربوهیدر ادامهات خود را به جهت چند هفته کمتر دهید تا سطوح انسولین خود را کمتر دهید و از رژیم غذایی منحصر به فرد خود شروع کنید، سپس به سراغ یک رژیم غذایی مدیترانه ای بروید.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

انتخاب این رژیم علاوه بر ویژگی ها و شرایط بدنی هر فرد، کاملا سلیقه ای است. رژیم دوره ای برای ورزشکاران مناسب است. هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. برخی از دانشمندان برخی محصولات لبنی را با فواید سلامتی مرتبط می دانند. بعضی افراد ترجیح می دهند این مقدار را بیشتر کاهش دهند. یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود.

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. شکلات مناسب کتو باید حاوی ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر باشد. رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند.

نوعی دارو بازدارنده با نام انتقال دهنده سدیم-گلوکز در مخاط روده کوچک 2 (SGLT2) برای دیابت نوع دو میتواند سبب خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد. میزان سوربیتول موجود در لوسیونهای ضدآفتاب و سایر محصولات بهداشتی پوست گاهی آن اندازه بالاست که قادر به جذب از طریق پوست و بی اثر کردن کتوزیس باشد. در این رژیم با مصرف چربیهای سالم و کاهش مصرف قند، التهاب و استرس، اکسیداتیو کاهش مییابد و ظاهر پوست را هم بهبود میبخشد. با این حال، پیروان آن ادعا کردهاند که میتوانند با التهاب مبارزه کرده و از کمبود مواد مغذی جلوگیری کنند.

علاوهبراین، برخی از افراد باید از روزهگرفتن اجتناب کنند، از جمله افرادی که به افت سطح قند خون حساس هستند، زنان باردار، مادران شیرده، نوجوانان، کودکان و افرادی که دچار سوءتغذیه، کمبود وزن یا کمبود مواد مغذی هستند. کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند. یک نوع روغن، روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT) وجود دارد که مستقیماً در خون جذب میشود و نیازی به هضم ندارد.

اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود. همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد در رژیم کتوژنیک تنها افراد مجاز به تامین 20 % از کالری مورد نیاز خود از پروتئین ها هستند. همانطور که گفتیم این رژیم بر پایه چربی می باشد.

با این حال، پیروی از آن می تواند پروتکل دشواری باشد. با مصرف محصولات کتویی یک حالت متابولیکی در بدن بروز می کند که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده می کند. از آنجایی که در این رژیم غذایی، برخی از مواد غذایی به طور کامل حذف می شود و برخی نیز به اندازه به بدن نمی رسد به همین دلیل زنان باردار و زنان شیرده نباید از این رژیم غذایی استفاده نمایند.

از آنجایی که اصل اصلی رژیم کتو، شمارش و کاهش کربوهیدرات ها است، راهی که معمولا برای کنترل قند خون مورد استفاده قرار می گیرد. به استثنای کودکانی که دچار بیماری صرع هستند، رژیم گرفتن برای یک کودک سالم خطرناک است. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. زمانی که کبد هنوز در مرحله کبد چرب غیر الکلی هست، هنوز هیچ التهابی ایجاد نشده و یا در صورت بروز، خیلی خفیف هستش.