آیا خامه ترش کتو دوستانه است؟


“این پست حاوی لینک های وابسته است و اگر پس از کلیک روی لینک های من خریدی انجام دهید، خسارت دریافت می کنم.”

خامه ترش به خاطر طعم ترش و بافت غنی و خامه ای اش محبوب است. اما آیا خامه ترش کتو دوستانه است؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید!

آیا خامه ترش کتو دوستانه است
موج دریا / Shutterstock.com

خامه ترش چیست؟

خامه ترش یک محصول لبنی است که از مخلوط کردن خامه با یک باکتری اسید لاکتیک به دست می آید. این باکتری مسئول بافت غلیظ و طعم ترش خامه است.

به غیر از این دو ماده اصلی، خامه ترش ممکن است حاوی عوامل غلیظ کننده یا تثبیت کننده های دیگری مانند ژلاتین یا صمغ گوار نیز باشد.

خامه ترش در غذاهای اروپای شرقی و مرکزی محبوب است و در سوپ ها و خورش هایی مانند بورش استفاده می شود. اما زمانی که مردم به کشورهای دیگر مهاجرت کردند، خامه ترش به یک ماده شناخته شده برای سس سالاد، تاپینگ، دیپ و حتی در محصولات پخته شده مانند کیک اسفنجی تبدیل شد.

اطلاعات تغذیه ای برای خامه ترش

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که «آیا خامه ترش کتو پسند است؟»، اطلاعات تغذیه ای آن را بررسی کنیم.

1 قاشق غذاخوری (یا 12 گرم) خامه ترش 2.3 گرم چربی کل و 0.6 گرم کربوهیدرات کل دارد. همچنین حاوی 7.1 میلی گرم کلسترول و 12 میلی گرم کلسیم است.

آیا خامه ترش کتو دوستانه است؟

بله، خامه ترش پر چرب (معمولی) کتو پسند است. با این حال، گزینه های دیگر مانند کم چرب و بدون چربی نیست. زیرا این دو حاوی چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتری هستند.

علاوه بر این، بسیاری از مارک های خامه ترش وجود دارد، اما همه آنها کتو دوستانه نیستند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید خامه ترش به برچسب های غذایی نگاه کنید.

نمای نزدیک از یک کاسه خامه ترش خوشمزه روی یک میز چوبی
Pixel-Shot / Shutterstock.com

خامه ترش را از کجا تهیه کنیم

می توانید خامه ترش خود را درست کنید یا این مارک های کتو دوستانه آمازون را امتحان کنید: