آسیب از قمار – بهترین دنیای اطلاعات


قمار

قمار فعالیتی است که در آن افراد برای برنده شدن یک جایزه، پول، کالا یا سایر اقلام با ارزش را به خطر می اندازند. این می تواند شامل بازی در قرعه کشی، ماشین های میوه گیری یا کارت های خراش باشد.

در بسیاری از مکان‌ها، قمار یک روش قانونی و محبوب برای گذراندن زمان است و سالانه مقدار زیادی پول در سراسر جهان شرط بندی می‌شود. بزرگترین بازارهای قمار قانونی در اروپا و آمریکای شمالی است، اگرچه در بسیاری از کشورهای آسیایی نیز رایج است.

قمارباز کسی است که با قمار مشکل دارد که می تواند باعث ضرر و زیان خانواده و دوستان خود شود. اگر فکر می‌کنید کسی که می‌شناسید با قمار مشکل دارد، راه‌هایی برای کمک به او وجود دارد.

می توانید از آنها حمایت کنید تا قمار را متوقف کنند، یا می توانید به آنها کمک کنید قمار خود را کنترل کنند تا در نهایت پول خود را از دست ندهند. همچنین بسیاری از سازمان‌های مفید وجود دارند که اطلاعاتی در مورد قمار ارائه می‌دهند و می‌توانند به افرادی که با آن مشکل دارند مشاوره و حمایت کنند.

درک قمار برای همه ما مهم است که درک کنیم، زیرا این یک رفتار اعتیاد آور است که می تواند تأثیر منفی بر زندگی و روابط ما داشته باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که همه انواع قمار مستلزم ریسک هستند و نباید به عنوان شکلی از درآمد یا ایجاد ثروت در نظر گرفته شوند.

آسیب های ناشی از قمار می تواند عواقب جدی داشته باشد، از جمله ضررهای مالی و مسائل مربوط به سلامت روان، مانند افسردگی. یادگیری در مورد قمار و علائم یک مشکل بسیار مهم است تا بتوانید سریعاً برای جلوگیری یا جلوگیری از از دست دادن پول یا بیماری روانی عزیزتان اقدام کنید.

شایع ترین آسیب های گزارش شده عبارتند از: ناراحتی های مالی، رابطه ای و عاطفی و روانی. آنها به عنوان آسیب های اولیه و ثانویه یا بیشتر رخ می دهند که اغلب با تأثیر سایر آسیب ها تشدید می شوند.

آسیب‌های مالی عمومی به‌عنوان مواردی شناسایی شدند که در آن افرادی که قمار می‌کردند، بدهی‌های انباشته کردند و درآمد مازاد یا منابع مالی را از دست دادند تا جایی که دیگر توان پرداخت هزینه‌های معمول خود را نداشتند، بدون کمک سایر منابع مالی. این آسیب‌ها بر روی فردی که قمار می‌کرد و دیگران را تحت تأثیر قرار می‌داد، می‌توانست به عنوان از دست دادن انتخاب منطقی، احساس خودکار بودن یا از دست دادن کنترل بر امور مالی خود دیده شود.

آسیب‌های رابطه به‌عنوان مواردی شناسایی شدند که در آن شخصی که قمار می‌کرد و/یا دیگران را تحت تأثیر قرار می‌داد، دچار اختلال یا درگیری در روابط خود شد، که این آسیب‌ها به عنوان آسیب‌های اولیه و ثانویه یا بعدی رخ می‌دادند. آنها در نتیجه طیف وسیعی از عوامل رخ دادند که مسائلی مانند زمان و اعتماد زمینه ساز آنها بود.

از دست دادن اعتماد در رابطه، هم برای فردی که قمار می‌کرد و هم بر دیگران تأثیر می‌گذاشت، موضوع مهمی بود. همچنین عاملی بود که با مواردی از آسیب های مرتبه دوم مرتبط با شرم و انگ همراه بود.