8 راه‌های جذاب برای بهبود عوارض رژیم کتوژنیک مهارت‌های شما

رژیم کتوژنیک غذاها عوارض و مضرات کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع رژیم کتو چیست؟ پیشنهاد می شود مقاله ” رژیم پروتئین ” را مطالعه نمایید. عوارضی که در این مقاله بیان شده، ممکن است در برخی افراد در اوایل دوره رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد شود و در تعدادی از افراد نیز ممکن است مشکلی مشاهده نشود. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که در مورد این رژیم غذایی باید بدانیم و تمام باید ها و نباید های این رژیم غذایی را و اینکه چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند را عنوان کرده و به تفصیل آن را شرح دهیم.

بنابراین اگر میخواهید دچار هیچ عوارض و مشکلی نشوید باید رژیمی با حداقل کاهش وزن را انتخاب کنید. اگر مایل به گرفتن این نوع رژیم هستید، باید با متخصص تغذیهای که با این رژیم آشنایی دارد مشورت کنید تا تایید کند که این رژیم برای شما مناسب و بی خطر است. این نوع رژیم هم مانند استاندارد بوده اما میزان بیشتری پروتئین داشته و نسبت چربی به پروتئین اغلب ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵ % کربوهیدرات است. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین می باشد. همچنین برخی از متخصصین تغذیه معتقداند که رژیم هایی شبیه به کتوژنیک بیشتر مصارف درمانی دارند و این نوع رژیم ها برای کسی که خواهان کاهش وزن چند کیلویی هستند، مناسب نیستند.

سرطان و رژیم کتوژنیک

فقط مهم این است که افراد متوجه باشند که این رژیمها، کتوژنیک نیستند و فاز کتوز اغلب حاصل نمیشود. هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود. بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود. در اینجا بررسی کردیم که عوارض رژیم کتوژنیک چیست و با مصرف چه مواد خوراکی میتوان عوارض ناشی از این رژیم را کاهش داد.

یک بررسی جامع در زمینه تغذیه ورزشی نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد تاثیرات طولانی مدت رژیم کتو وجود ندارد ، در کوتاه مدت رژیم کتو نسبت به سایر رژیم ها از نظر عملکرد افراد در فعالیت های بی هوازی ، هوازی و در برخی موارد حتی قدرتی در رده پایین تری قرار میگیرد. البته ذکر این نکته مهم است که در هر رژیم کاهش وزنی بخصوص کاهش وزن سریع کمی خستگی و بی حالی و حتی عوارضی چون یبوست و ریزش مو وجود دارد که این واکنش طبیعی بدن به کاهش وزن است.

در مورد رژیم غذایی پسر دار شدن باید امگا ۳ را بالا برد و چون در عادات غذایی ایرانیان، مصرف ماهی و به ویژه ماهیهای دریا که امگا ۳ بالا دارند، محدود است، معمولا توصیه میشود حتما در حد ۲ گرم در روز مکمل امگا ۳ خالص دریافت شود، بنابراین حتما باید به مکمل امگا ۳ توجه داشت. گریپ فروت هیچ خاصیت چربیسوزی جادویی ندارد، اما به شما کمک میکند با مصرف کالری کمتر احساس سیری کنید؛ چون فیبر محلول در آن، به مدت بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد.

رژیم کتوژنیک غذا

در رژیم لاغری کتوژنیک کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و این به دلیل کم شدن ذخایر کربوهیدرات در بدنمان می باشد چون کربوهیدرات آب زیادی را در خود ذخیره کرده و سنگین می باشد. اکثر میوهها چون بیش از حد کربوهیدرات دارند نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توتها از این قاعده مستثنی هستند. رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد دارند توصیه نمیشود. سرطان: رژیم غذایی کتوژنیک برای درمان سرطان و کاهش پیشرفت تومورهای سرطانی توصیه می شود.

رژیم کتوژنیک و پریود

از آنجاییکه گلوکز یک سوخت اصلی برای سلول های سرطانی است، پس محدودیت گلوکز از اهداف درمانی در کنترل سرطان و یکی از مداخلات در کاهش مصرف گلوکز استفاده از رژیم کتوژنیک است. در رژیم «کلاسیک کتوژنیک» ۳ تا ۴ گرم چربی به ازای هر ۱ گرم کربوهیدرات و پروتئین مصرف میشود. در اینجا، ما به 11 مورد از خطرات بالقوه آن می پردازیم، که هر مبتدی با توجه به این رویکرد باید بداند. IIFYM یک رویکرد رژیمی انعطافپذیر است که به شما امکان میدهد تا زمانی که به اهداف از پیش تعیینشده پروتئین، کربوهیدرات و چربی خود میرسید، هر چه میخواهید بخورید.

نقد برای رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو نحوه استفاده بدن از غذا را تغییر میدهد. گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیم های کتوژنیک یا “کتو” یاد می شود. در واقع اغلب رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده در واقع رژیمهایی ساختگی و تقلبی هستند که هیچ تحقیق علمی روی آنها وجود ندارد، در ثانی بدلیل مصرف بیشتر کربوهیدارت از حدی که فرد را وارد فاز کتوز کند، کتوز رخ نمیدهد. والا در واقع رژیمهای کم کربوهیدرات یا لوکرب هستند، که البته بدلیل کاهش دریافت کالری، باعث کاهش وزن میشوند. البته این افزایش دریافت کربوهیدرات باید به تدریج صورت گیرد و تغییرات وزن نیز به دقت کنترل گردد.

رژیم کتوژنیک و حبوبات

رژیمهای بهاره غفاری برای محقق کردن این اهداف و کمک به شما برای رسیدن به تناسب اندام، نهتنها به شما رژیم غذایی اصولی ارائه میدهد، بلکه در کنار آن میتوانید از پیگیری منظم مشاور تغذیه خود و همچنین دریافت ورزش نیز استفاده کنید. در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. این نوع از رژیم که یک برنامه غذایی با چربی بالا می باشد؛ ولی در عوض از کربوهیدرات و پروتئین کم استفاده می شود، که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در مقابل، مصرف چربی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به نظر می رسد میزان متابولیسم را در مقایسه با رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب افزایش می دهد. رژیم کتو برای افرادی که چربی خون، کلسترول باالا، بیماری قلبی، سابقه بیماری و اسکیمیک قلبی و عروقی دارندمیتواند مضر باشد. اگر قبل از شروع رژیم کتو از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده میکردید، ممکن است نسبت به افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مصرف میکنند، رسیدن به کتوز بیشتر طول بکشد. بر طی تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده بودند که با بکارگیری رژیمی با حداقل کربوهیدارات ممکن و غنی از چربی حملات تشنج در کودکان کاهش یا توقف یافتند.

رژیم غذایی مدیترانهای مصرف گوشت قرمز را به حداقل میرساند و مصرف لبنیات در آن متوسط است و مصرف منابع باکیفیت مانند ماست و پنیر را مورد توجه قرار میدهد. این تناوب را حداقل ۵ تا ۷ بار باید تکرار کنید. اینجا درباره ۷ خطر رژیم کتو نوشتهایم که اگر قصد دارید از این رژیم استفاده کنید، باید درباره آنها بدانید. مطالعات متعدد نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن به خصوص در افراد دارای اضافه وزن و چاقی بسیار مفید هستند. در یک مطالعه نشان داده شد که افراد بسیار چاق با استفاده از رژیم لاغری بسیار کم چرب توانستند به طور متوسط 63 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

با این حال ، فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. مطالعات مرتبطی درباره ی رژیم کتو و شیر دادن انجام شده است، اگرچه در حال حاضر هیچ چیزی به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است. اما باز هم تاکید می شود ، قبل از شروع رژیم کتوژنیک درباره منافع آن بر بیماری خود ، حتما با پزشک تان مشورت کنید . ایشان از معدود متخصصان تغذیه در زمینه رژیم کتوژنیک هستند که به عنوان بهترین دکتر رژیم کتو هم معروف میباشند. می توانید در این نمونه رژیم کتوژنیک به جای گوشت خوک ( بیکن ) از گوشت بوقلمون و یا ران مرغ استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک در بارداری

در ادامه رژیم واریورز به مقدار زیادی چربی و گوشت وجود دارد. این رژیم میتواند به نفع افراد مبتلا به چاقی یا اشخاصی که شانس بیشتری برای ایجاد حالت متابولیک دارند، باشدف اما برای همه مناسب نیست. سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. اکثر ورزشکاران با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی به راحتی کنار میآیند و سال ها آن را ادامه میدهند. در تمام وعده های غذایی شما چربی باید به مقدار زیادی وجود داشته باشد. این به این دلیل است که بدن شما ابتدا باید ذخایر گلوکز خود را تخلیه کند.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

به سادگی مواد تشکیل دهنده را بر روی میز کار قرار دهید و یک وعده غذایی را از ابتدا تا انتها تهیه کنید و از از همان وسایل و ابزار برای تکرار پخت استفاده کنید. دقت کنید میزان کربوهیدرات در مواد خوراکی زیر از سمت چپ به راست افزایش مییابد. همچنین نشان داده شده است که کتوز تمرکز و انرژی را افزایش میدهد. از طرفی التهاب را کاهش میدهد. علاوه بر این اندوتوکسین های روده باعث التهاب و تبدیل شدن کبد چرب غیر الکلی به استئاتواپاتیت غیر الکلی میشه. رژیم کتو ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد بخصوص وقتی که غیر اصولی باشد.

ممکن است لازم باشد تا شما کربوهیدرات بیشتر را مصرف کنید. برای ورود و ماندن در کتوز باید روزانه کمتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. در قدم بعدی برای این که با کمترین میزان فقر انرژی در بدن مواجه شوید، بهتر است میزان چربی که باید مصرف کنید را در نظر داشته باشید و کمتر از آن میزانی که گفته شده است چربی مصرف نکنید. یاویتز پیشنهاد میکند اگر هنگام خوردن آنها مستعد ابتلا به گاز یا اسهال هستید، غذاهایی را که برچسب «بدون قند» دارند، محدود کنید و ممکن است بخواهید به تدریج کربوهیدرات های خود را به سمت پایین و چربی های خود را به سمت بالا تنظیم کنید.

در روزهای اول رژیم ممکن است با عوارضی مثل تشنگی، خستگی، گرسنگی، اضطراب، احساس لرزش و سبکی سر، بیحالی، تهوع، سردرد، تعریق، یبوست و بدبو شدن دهان روبهرو شوید. در رژیم کتوژنیک همانطور که بدن، چربی را بجای کربوهیدرات تجزیه میکند، ترکیبی به نام کتون تولید میکند. شاید در این خصوص اطلاع نداشته باشید اما قند موجود در میوه که فروکتوز نام داره، میتونه به کبد فشار خیلی زیادی بیاره. برخی از میوهها میتوانند در رژیم کتو باشند، اما به اندازههای سرو توجه زیادی داشته باشید.

رژیم کتوژنیک ساده

پزشکان سه تغییر مختلف از رژیم کتوژنیک را برای تغذیه در کودکان مبتلا به صرع توصیه می کنند. مزایای مختلف رژیم کتوژنیک چیست؟ یکی از بزرگترین مزایای کتوز کاهش وزن سریع است. ولی در عوض این رژیم برای ورزشکارهای حرفه ای که قصد عضله سازی در بدن خود را دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رزیم درستی نخواهد بود. اجرای مراحل آماده سازی مواد این نان زیاد طول نمی کشد. توانایی موثر بودن در طولانی مدت: افرادی که رژیم کتوژنیک گرفته اند، این مطلب را خیلی خوب درک کرده اند که اگر این رژیم را در طولانی مدت ادامه دهند، مشکلی پیش نمی آید. ᠎Th is  po᠎st has ᠎be​en g ener ated ​with G​SA Content  Generator D emov᠎er si​on.