You are currently viewing 7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی

7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست می سازد. خورده شده بودند. ارزش غذایی بالا و مصرف منظم آن می تواند سلامت شما را از جهات مختلف بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست به حفظ وزن سالم کمک می کند و خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله هفت مزیت حمایتی علمی شگفت انگیز ما را شرح می دهد:

ماست چیست؟ چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات باکتریایی موجود در شیر است. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که قندهای طبیعی را در شیر تخمیر می کنند. این فرآیند محرک پروتئین های شیر است و ماست طعم و ترکیب منحصر به فردی می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. از ماست بدون چربی و شیر کامل تهیه می شود. این یک ماست پرچرب است. ماست ساده بدون رنگ یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متاسفانه اکثر مارک ها شامل افزودنی هایی مانند شکر و شیرین کننده های مصنوعی هستند. این ماست ها برای سلامتی شما مضر هستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در اینجا هفت فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1. ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است. این ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان و دندان است. یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست سرشار از ویتامین B است. به طور خاص ، حاوی ویتامین B12 و ریبوفلاوین است. هر کدام در برابر بیماری های قلبی شدید و اختلالات عصبی مادرزادی محافظت می کند. یک کاسه ماست 38٪ نیاز روزانه شما است. 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی می توانند فشار خون ، بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند. برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری است.

یکی از مواد مغذی غیر طبیعی موجود در ماست ویتامین D است. اما ماست منبع خوبی از ویتامین D است. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش می دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه برای کلسیم و آهن مفید است. سرشار از ویتامین B و مواد معدنی است.

ماست سرشار از پروتئین است

ماست حاوی مقدار شگفت انگیزی پروتئین است که در هر 200 گرم ماست حدود 12 گرم پروتئین دارد. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتهای شما نیز مهم است. تولید هورمون هایی که نشان دهنده گرسنگی هستند را افزایش می دهد. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد و برای کاهش وزن مفید است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند ، 100 کالری کمتر در هنگام شام نسبت به افرادی که از میان وعده کم چرب و کم کالری استفاده می کردند ، داشتند. اگر ماست کبابی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، فواید ماست حتی بیشتر است. این ماست پروتئین بالاتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست رنده شده بیش از ماست معمولی کم پروتئین اشتها را کنترل کرده و گرسنگی را کاهش می دهد.

ماست ماست رنده شده دارای پروتئین بالایی است. پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

برخی از انواع آن برای سلامتی شما مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری یا پروبیوتیک های مستقیم هستند که پس از بلعیدن یا پاستوریزاسیون به مخمر اضافه می شوند. هنگامی که خورده می شوند ، می توانند برای سیستم گوارش شما مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها در اثر حرارت پاستوریزه می شوند تا باکتری های مفید را از بین ببرند. به دنبال فرهنگ های زنده و فعال در برچسب ماست باشید تا مطمئن شوید ماست شما حاوی پروبیوتیک های م thatثر است. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک بیماری شایع است که روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم می نوشیدند. تنها پس از سه هفته ، بیماران تورم و افزایش دفعات مدفوع را گزارش کردند و شش هفته بعد ، اثرات آن گزارش شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریا کیفیت زندگی زنانی را که از علائم گوارشی و اختلالات گوارشی مطمئن نیستند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست ناشی از آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها هستند که هضم را بهبود می بخشد و می تواند باعث اسهال و یبوست شود. این می تواند سلامت دستگاه گوارش مانند اسهال و یبوست را بهبود بخشد.

4. ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست ؛ به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد ، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و خطر بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با انواع بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا اختلالات گوارشی کاهش می دهند. مطالعات نشان می دهد که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها ممکن است برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده شوند. می تواند مدت و شدت آن را کاهش دهد. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی ما غنی از مواد معدنی است که برای سلامت سیستم ایمنی مفید است ، مانند منیزیم ، به دلیل وجود سلنیوم و روی. ماست حاوی ویتامین D است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. پتانسیل ویتامین D برای محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ؛ ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت می کند.

5 ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی کلسیم است ، پروتئین پتاسیم حاوی مواد مغذی کلیدی برای استخوان های سالم از جمله فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود. پوکی استخوان در افراد مسن شایع تر است. تپه های افرا در پوکی استخوان تراکم استخوان کمتری دارند و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، مصرف منظم حداقل سه میان وعده مانند ماست می تواند به حفظ توده و قدرت استخوان کمک کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارد.

6. ماست می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

محتوای چربی در ماست یکی از مهمترین مزایای سلامتی است. بیشتر ماست دارای چربی اشباع کم و اسیدهای چرب اشباع کم است. اگرچه قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که آنها بی خطر نیستند. اما ماست کم چرب هنوز در ایالات متحده محبوب است. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع ، می تواند ضربان قلب شما را سریعتر کند. بر اساس برخی مطالعات ، مصرف چربی های اشباع شده از محصولات لبنی می تواند کلسترول HDL خوب را افزایش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری کند. مطالعات دیگر نشان داده است که خوردن ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. محصولات لبنی مانند ماست نیز خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهند و یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی هستند.

ثابت شده است که ماست برای سلامت قلب مفید است زیرا کلسترول HDL خوب را بالا می برد و فشار خون را بدون در نظر گرفتن چربی کاهش می دهد.

7 ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست خواص زیادی برای کاهش وزن دارد. در ابتدا حاوی کلسیم و پپتیدهای YY و تعدادی پروتئین سرکوب کننده اشتها مانند GLP-1 است. علاوه بر این ، مصرف ماست برای وزن بدن مهم است ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که میزان چربی بدن و دور کمر کمتر است. مقاله ای که استدلال می کند که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند خطر چاقی را کاهش دهد مغایر با باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و چاقی است. با توجه به اینکه ماست دارای محتوای کالری مشابه رژیم غذایی است ، اکثر افرادی که ماست می خورند آن را نمی خورند.

ماست سرشار از پروتئین است و می تواند رژیم غذایی شما را بهبود بخشد.

ماست برای همه مناسب نیست

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز ناشی از کمبود لاکتوز در بدن است. این آنزیم مورد نیاز برای تجزیه لاکتوز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و علائم گوارشی را پس از مصرف محصولات لبنی ایجاد می کند. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای تجزیه آن با یکدیگر همکاری کنند. در صورت عدم تحمل لاکتوز ، ممکن است در دیدن ماست دچار مشکل شوید.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب هستند که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر می تواند منجر به التهاب و آلرژی های تهدید کننده زندگی شود.

شکر را اضافه کنید

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، به ویژه مارک های کم چرب. بنابراین ، مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست در افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بیشتر انواع ماست قند بالایی دارند.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب های ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست شیرین نشده ساده است. بهترین دسرهای غیر شیرین بهترین هستند. این که از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید ، انتخاب شماست. غذاهای چرب کالری بالایی دارند اما ناسالم نیستند. حتما نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست فعال و فعال باشید تا پروبیوتیک هایی دریافت کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما مقدار کمی مواد تشکیل دهنده و بدون قند است. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است که می تواند سلامت صورت را به طور منظم بهبود بخشد. این می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد در حالی که به شما در حفظ سلامت و وزن گوارشی کمک می کند. ماستی را که می خورید با دقت انتخاب کنید. انواع فاقد شکر را که حاوی پروبیوتیک ها هستند برای حداکثر مزایای سلامتی انتخاب کنید.

غذای آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید