You are currently viewing 7 بهترین غذا برای سلامت چشم

7 بهترین غذا برای سلامت چشم


لیستی از این مقاله تهیه کنید

مروری بر این مقاله

حفظ رژیم غذایی متعادل و سالم برای حفظ سلامت چشم و کاهش خطر بیماری های چشمی مهم است. ویتامین سی خوردن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می تواند از بیماری های شدید چشم جلوگیری کند.

بیماریهای چشمی که با رژیم غذایی سالم قابل پیشگیری هستند عبارتند از:
  • آب مروارید
  • دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می تواند بینایی شما را محدود کند
  • آب کم عمق
  • خشکی چشم
  • دید در شب ضعیف است

این آنتی اکسیدان ها با آنتی اکسیدان هایی که می توانند به سلامت شما آسیب جدی وارد کنند مبارزه می کنند.

چشمان شما برای سالم ماندن به انواع آنتی اکسیدان ها نیاز دارند. این شامل:

بهترین غذاها پروتئین هستند ، محصولات لبنی معادل انواع میوه ها و سبزیجات. در طول روز غذاهای رنگارنگ بخورید و غذاهای مختلف را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. خوردن غذاهای فرآوری شده ناسالم ؛ چربی های اشباع شده زیاد یا مصرف زیاد قند باید محدود شود.

در اینجا هفت مورد از بهترین غذاها برای سلامت چشم شما آورده شده است. اکثر آنها در تمام طول سال با قیمت مناسب در دسترس هستند. می توانید آنها را به تنهایی یا با دیگران انجام دهید. می توانید با دستور العمل های پیچیده تر لذت ببرید.

1. ماهی

ماهی ماهی قزل آلا ، به ویژه ، غذای بسیار خوبی برای سلامت چشم است. ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها “چربی های سالم” هستند. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند بینایی و بینایی پشت چشم را بهبود بخشند. آنها می توانند از خشکی چشم جلوگیری کنند.

چند روز در هفته ماهی بخورید. هنگام خرید ماهی قزل آلا ، به جای ماهی آزاد ، ماهی وحشی را انتخاب کنید. این به این دلیل است که ماهی قزل آلا منبع کمتری از چربی اشباع و امگا 3 است.

ماهی قزل آلا و بیشتر ماهی را تفت دهید. می توان کبابی کرد سبزیجات تازه برای یک شام ساده و خوشمزه. لیمو آن را با نمک و فلفل امتحان کنید.

ماهی برای سلامت چشم
ماهی برای سلامت چشم

خواندن

آیا خوردن پوست ماهی خوب است؟ خوب نیست؟


2 عدد تخم مرغ

تخم مرغ غذای خوبی برای سلامت چشم است. عصاره ها حاوی ویتامین A ، لوتئین ، زآگزانتین و روی هستند. همه اینها برای سلامت چشم ضروری هستند. ویتامین A از قرنیه محافظت می کند. قرنیه سطح چشم است. لوتئین و زآگزانتین خطر دژنراسیون ماکولا و دژنراسیون ماکولا را افزایش می دهند. روی سلامت چشم را تقویت می کند. قرنیه پشت چشم است. روی در شب به چشم ها کمک می کند.

تخم مرغ ها بسیار متنوع هستند و می توان آنها را در صبحانه ، ناهار یا شام میل کرد. قابل استفاده در وعده نهار و شام. یک راه آسان برای خوردن تخم مرغ پخت آن سخت است. آنها را در سالاد و ساندویچ امتحان کنید. حتی می توانید تخم مرغ آب پز را به عنوان میان وعده بخورید.

تخم مرغ برای سلامت چشم
تخم مرغ برای سلامت چشم

خواندن

تخم بلدرچین خواص بی نظیری برای بدن دارد


3. بادام

بادام ، مانند دیگر مغزها و دانه ها ، به طور کلی برای سلامت چشم مفید است. بادام حاوی ویتامین E است. این ویتامین از مولکول های فرار که بافت های سالم را هدف قرار می دهند محافظت می کند. مصرف منظم ویتامین E می تواند از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. شما باید 15 میلی گرم ویتامین E در روز یا حدود 22 واحد بین المللی مصرف کنید. یک فنجان بادام حاوی 23 آجیل یا 1 فنجان و 11 IU است. سایر آجیل ها و دانه ها شامل تخمه آفتابگردان ، حاوی ویتامین E شامل فندق و بادام زمینی است

بادام را می توان به عنوان میان وعده در هر زمان خورد. آنها شامل غلات صبحانه ، همچنین در ماست یا سالاد طعم خوبی دارد. به یاد داشته باشید که از اندازه خدمات آگاه باشید. بادام کالری بالایی دارد ، بنابراین سعی کنید میزان مصرف خود را به یک تا دو وعده در روز محدود کنید.

بادام برای سلامت چشم مفید است
بادام برای سلامت چشم مفید است

خواندن


4. محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر و ماست می توانند چشم ها را تقویت کنند. آنها حاوی ویتامین A و روی هستند. ویتامین A از قرنیه محافظت می کند ، اما روی آن را از طریق کبد به چشم منتقل می کند. روی روی دور چشم اعمال می شود. این به ویژه در شبکیه و کوروئید ، رگ های خونی زیر شبکیه یافت می شود. این ماده معدنی حیاتی بینایی شب را بهبود می بخشد و از آب مروارید جلوگیری می کند. تغذیه گاوهای شیری بیشترین فواید را دارد.

محصولات لبنی را می توان در طول روز مصرف کرد. می توانید از یک فنجان ناهار یا یک فنجان قهوه و چای یا غلات صبحانه لذت ببرید. ماست یک انتخاب سالم برای صبحانه یا ناهار است.

محصولات لبنی برای سلامت چشم مفید است
محصولات لبنی برای سلامت چشم مفید است

5. هویج

هویج برای سلامت چشم مفید است. هویج ، مانند زرده تخم مرغ ، حاوی ویتامین A و بتا کاروتن است. ویتامین A و بتا کاروتن از سطح چشم حمایت می کند و از عفونت چشم و سایر بیماری های جدی چشم جلوگیری می کند.

خوردن هویج در سفر آسان است. یک نگین هویج یا یک کیسه هویج برای ناهار یا شام آماده کنید. برای برخی مواد مغذی اضافی ، آنها را به سالاد و خورش اضافه کنید. یا آنها را به شکل مافین یا خمیر پنکیک خرد کنید.

هویج برای سلامت چشم مفید است
هویج برای سلامت چشم مفید است

خواندن

فواید خوردن هویج برای چشم و دیگر خواص شگفت انگیز آن

آیا هویج برای دیابت مفید است؟


6. برگ کلم

کلم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است. این غذا به دلیل داشتن مواد مغذی و مواد معدنی فراوان به عنوان یک غذای شگفت انگیز شناخته می شود. کلم حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاگزانتین است که در تخم مرغ و سایر غذاها یافت می شود. این مواد مغذی می توانند در برابر بیماری های شدید چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید وابسته به سن محافظت کنند. لوتئین و زآگزانتین توسط بدن تولید نمی شوند و باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. توصیه می شود روزانه 10 میلی گرم برای 100 گرم گشنیز در هر فنجان مصرف کنید که حاوی 11.4 میلی گرم لوتئین است. سبزیجات دیگر شامل لوتئین فلفل قرمز و اسفناج است.

کلم را می توان به یک چیپس میان وعده تبدیل کرد. ابتدا برگها را بشویید و به قطعات کوچک برش دهید. آن را در روغن زیتون بریزید و 20 دقیقه یا بیشتر بپزید تا ترد شود. آنها را می توان با کمی نمک بپاشید. همچنین می توانید کلم را برای یک غذای جانبی سرخ کنید یا آن را در سالاد میل کنید.

کلم برای سلامت چشم مفید است
کلم برای سلامت چشم مفید است

7- نارنجی

پرتقال و سایر مرکبات حاوی ویتامین C هستند که برای سلامت چشم مهم است. ویتامین D که عمدتاً در میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود ، سلامت عروق خونی چشم را تقویت می کند. این می تواند باعث دژنراسیون ماکولا در ارتباط با سن شود و می تواند با سایر ویتامین ها و مواد مغذی ترکیب شود.

سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید.

پرتقال برای سلامت چشم مفید است
پرتقال برای سلامت چشم مفید است

نتیجه

رژیم غذایی سالم برای سلامت چشم ضروری است. حفظ رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها از بیماری های شدید چشم جلوگیری می کند و عملکرد مطلوب چشم را تضمین می کند.

سعی کنید هر روز غذاهای کامل و فرآوری نشده بخورید. اگر مشکلات چشمی دارید ، به پزشک خود مراجعه کنید. مداخله زودهنگام می تواند از شرایط شدیدتر جلوگیری کند.

نکات بهداشت چشم

مراقبت منظم از چشم ها برای حفظ سلامت چشم بسیار مهم است. رژیم غذایی سالم برای چشم ها تنها راه محافظت از چشم ها نیست. در اینجا چند راه وجود دارد که داشتن چشم سالم می تواند به شما کمک کند:

  • سالی یک یا دو بار به چشم پزشک مراجعه کنید
  • در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنید
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید
  • وزن سالم را حفظ کنید
  • ورزش ها سرگرمی هنگام انجام پروژه های خانه یا فعالیت های مرتبط با کار ، از محافظ چشم استفاده کنید
  • مدیریت قند خون

پرسش و پاسخ

سوال:

عینک می زنم. آیا غذاهایی وجود دارد که بتوانم برای بهبود بینایی خود بخورم؟ بنابراین آیا من دیگر به عینک احتیاج دارم؟

{بیمار ناشناس}

بازخورد

بهبود بینایی با خوردن غذا بستگی به وضعیت زیر چشم دارد. دژنراسیون ماکولا و شب کوری در غذاهای غنی از ویتامین A رایج است. مصرف آنتی اکسیدان های لوتئین ، زئاتانکسین و اسیدهای چرب امگا 3 را می توان بهبود بخشید. تاری دید برعکس رژیم غذایی سالم نیست. با این حال ، غذاهای مغذی و سالم ذکر شده در این مقاله می تواند از از دست دادن زودرس بینایی جلوگیری کند.


پست های مرتبط

قانون 20-20 چیست؟ چگونه از خستگی چشم جلوگیری کنیم؟

تمرینات چشم ؛ چگونه می توان چشمان خود را سالم و قوی نگه داشت؟

علل قرمزی چشم: عوارض و درمان


دیدگاهتان را بنویسید