You are currently viewing 10 نکته ای که باید در مورد ویتامین D بدانید

10 نکته ای که باید در مورد ویتامین D بدانید


25 سپتامبر ارسال شده در سال 2021

بر اساس یک مطالعه در سال 2005 ، 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود ویتامین D هستند. در ایران این رقم بین 40 تا 60 درصد است. حدود یک میلیارد نفر در جهان دچار کمبود ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سوء تغذیه ایجاد می شود.

در مجله پزشکی اپل ما حقایق مهم در مورد ویتامین D را مرور خواهیم کرد.

علل کمبود ویتامین D

این اولین مورد از کمبود ویتامین D از دهه 1970 است. افراد کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند و ثانیاً در معرض نور بیشتر خورشید قرار می گیرند. پوست هنوز دو دلیل برای این وجود دارد و حتی بدتر است. بنابراین ، یافتن راه حلی برای این کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

عوارض جانبی کمبود ویتامین D

مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد. عوارض جانبی کمبود ویتامین D می تواند سالها طول بکشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • مشکلات قلبی عروقی ؛ فشار خون
  • مشکلات سیستم عصبی
  • سرطان خطر ابتلا به دیابت و نقص ایمنی را افزایش می دهد

کمبود ویتامین D باعث کاهش جذب کلسیم و افزایش خطر پوکی استخوان به ویژه در افراد مسن می شود. شکستگی لگن می تواند منجر به محرومیت طولانی مدت از خواب در افراد مسن شود. این یک علت شایع زخم بستر و مرگ است.

همچنین بخوانید: عوارض و مزایای استفاده از ویتامین E چیست؟

اثرات ویتامین D

منابع ویتامین D

برای یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D ، ابتدا باید انواع مختلف ویتامین D را بشناسیم.

  • ویتامین D حیوانی (D3): ویتامین D در گوشت یا چربی های حیوانی یافت می شود. منابع حیوانی ویتامین D شامل ماهی (معمولاً غیر پرورشی) است. روغن جگر ماهی ؛ حاوی جگر و تخم مرغ است.
  • ویتامین D گیاهی (D2) – منابع گیاهی ویتامین D شامل قارچ و آووکادو است.

منبع مهم دیگر ویتامین D نور خورشید است. این منابع تمام ویتامین D مورد نیاز بدن ما را تأمین می کند. بنابراین ، رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی سالم می تواند ویتامین D را بدون نیاز به مکمل تأمین کند.

مکمل های ویتامین D

سرشار از ویتامین D و بسیاری از مواد مغذی است. قرص ها و کپسول های زیادی حاوی ویتامین D زیادی هستند. آره، مکمل ها یا مکمل هایی مانند شیر و غلات باید احیا شوند. اکثر بزرگسالان در صورتی که در معرض نور کافی خورشید قرار نگیرند باید از مکمل های ویتامین D استفاده کنند. پس از مصرف مکمل های ویتامین D باید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

عملکرد ویتامین D

نکته مهم در مورد ویتامین D این است که نمی تواند به طور طبیعی در بدن عمل کند. این بدان معناست که برای فعال شدن ویتامین D در کبد ، باید در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد. وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرید ، کبد غذا را به کلسترول تبدیل می کند. پس از تبدیل غذا به کلسترول ، نور خورشید این کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این بدان معناست که حتی اگر غذاهای غنی از ویتامین D بخورید ، بدن شما نمی تواند ویتامین D را بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید جذب کند.

تاثیر ویتامین D بر پوست

نور خورشید و ویتامین D

از آنجا که اکثر عینک ها از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کنند ، نور خورشید در پشت عینک به ساخت ویتامین D در زیر پوست کمک نمی کند. کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر می تواند تولید ویتامین D را در پوست تا 99 درصد متوقف کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت نیم ساعت در روز بیشتر نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند. مصرف ویتامین D به سن ، جنسیت و گرایش جنسی بستگی دارد. فصول مختلف. موقعیت جغرافیایی متفاوت و رنگ پوست.

همچنین بخوانید: از تمام عوارض جانبی ویتامین B گرفته تا خواص ویتامین B

ویتامین D و پوکی استخوان

ویتامین D به همراه کلسیم باعث تقویت استخوان ها می شود. کمبود ویتامین D در بدن باعث کاهش استحکام استخوان ها می شود. کمبود ویتامین D در کودکان می تواند منجر به پوکی استخوان شود. پوکی استخوان یک بیماری است که در اثر کمبود استحکام استخوان ایجاد می شود. کودکان مبتلا به پوکی استخوان می توانند با آسیب جزئی استخوان شکسته شوند. بنابراین ، بهتر است میزان ویتامین D را در سنین پایین در بدن بررسی کنید تا دچار بیماری های مرتبط با ویتامین D نشوند.

تاثیر ویتامین D بر مو

ویتامین D تاثیرات زیادی بر ریزش مو دارد. مصرف ویتامین D می تواند تاثیر زیادی بر موهای شما داشته باشد. برخی از این اثرات دخیل هستند.

  • ویتامین D می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • ویتامین D فولیکول های مو را تحریک می کند تا رشد مو را تسریع کند.

مطالعات نشان می دهد که ریزش مو در بسیاری از افراد حاوی ویتامین D است.

تاثیر ویتامین D بر پوست

تاثیر ویتامین D بر پوست

پوست ما در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D3 تولید کند. این ویتامین محلول در چربی است و از خشک شدن پوست و سرمازدگی جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که از خواص ویتامین D برای پوست باید به عنوان مکمل یا پماد استفاده کرد. ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به سرعت آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

خواص ویتامین D برای پوست فراتر از اینهاست. ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند پوست را جوان کند. ثابت شده است که اثرات ویتامین D بر پوست را کاهش می دهد. تولید کلاژن را افزایش داده و چین و چروک های پوست را از بین می برد. اثرات ویتامین D بر پوست ممکن است شما را در مدت زمان کوتاهی شگفت زده کند.

همچنین بخوانید: ویتامین K همه چیز در مورد انعقاد ویتامین ها است

قرص ویتامین D برای صورت

پوست ما بسیار حساس است و مراقبت از آن بسیار مهم است. قرص ویتامین D3 خواص زیادی برای پوست دارد. قرص ویتامین D دارای اثر ضد التهابی و ضد التهابی بر روی پوست است. این ویتامین داروی بسیار خوبی برای پیشگیری و درمان پسوریازیس است. ویتامین D باعث رشد سلول های پوستی و جوانسازی پوست می شود.

با ماساژ مایع موجود در قرص های ویتامین D می توانید تاثیر قرص ویتامین D را بر پوست به دست آورید. قرص ویتامین D می تواند به عنوان ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما استفاده شود.

یک حرف آخر

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن شما است. شما می توانید ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت کنید. هنگامی که ویتامین D کافی دریافت کردید ، آن را با نور مستقیم خورشید فعال کنید. ویتامین D علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن ، می تواند بر سلامت پوست و موهای شما نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین ، بهتر است ویتامین D را به طور منظم مصرف کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

منابع

مجله خط سلامت

orthoinfo

دیدگاهتان را بنویسید