یک واقعیت شگفت انگیز در مورد هرم رژیم کتوژنیک Uncovered

رژیم کتو رشد تومورهای سرطانی را کند میکند؛ در واقع محیط های حاوی قند و انسولین زیاد در بدن ما به سلولهای سرطانی منبع سوختی برای تغذیه و رشد می دهند و بدن کتوزی شده بدون اینکه تومورها را تغذیه کند انرژی لازم بدن را برای شما فراهم میکند. سرطان: رژیم غذایی کتوژنیک برای درمان سرطان و کاهش پیشرفت تومورهای سرطانی توصیه می شود. چندین زمینه اصلی برای بررسی هرم رژیم کتوژنیک و فواید آن در کاهش وزن ، صرع ، سرطان و اخیرا عملکرد انسان انجام شده است.

قند رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک غذاها رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل سرطان و … یک بررسی نشان داد که تنها 45 درصد از شرکتکنندگان قادر به پیروی از روش تجویز شده بودند. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. اگر کربوهیدرات که سوخت اصلی و تامین کننده انرژی بدن است کم شود، بدن از کتون ( مولکولی است حاوی چربی که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود) به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده می کند و در نهایت موجب کاهش وزن خواهد شد.

یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند. ناطقان: رژیمهای کتوژنیک از بدن ما در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فوایدی محافظت میکنند. به علاوه، گیاهخواری در بیماران دیابتی میزان 2.4 برابر قند خون را کاهش می دهد بخشی از این مزیت می تواند به دلیل مصرف فیبر باشد که ممکن است قند خون را کم کند . بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

به دلیل فشاری که این رژیم بر کلیه ها می آورد احتمال بروز سنگ کلیه زیاد میشود. در این رژیم ها کربوهیدرات مصرفی به 150-20 گرم در روز محدود می شود. سایر علل اسهال در رژیم کتو شامل کمبود فیبر (فیبر با حجیم کردن مدفوع به دفع اسهال کمک می کند) و غذاهای فرآوری شده کم کربوهیدرات مانند شیک و میله هایی که ممکن است حاوی الکل قند باشند می باشد. آنها با هم این تحقیقات آشپزی برجسته را تهیه کردند که از بزرگترین داراییهای هر خانوادهای است که با معضل استفاده از رژیم درمانی برای درمان صرع فرزندشان روبرو است.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال Diabetes and Metabilic Syndrome چاپ شد، نشان داد، افرادی که از رژیم کتوژنیک به مدت 10 هفته پیروی می کردند تغییرات قابل توجه ای در وزن، درصد توده چربی، شاخص توده بدنی (BMI ) و سطح هموگلوبین A1C داشتند. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. وی در ادامه افزود: اگر فردی که قصد لاغری دارد به متخصص تغذیه مراجعه کند و این متخصص غربالگری کامل سلامت فرد را انجام دهد توصیه میشود.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید تری گلیسیریدتان پایین است. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم را انجام دهید.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

آب آشامیدنی نه تنها سموم چربی را از بدن خارج می کند، بلکه متابولیسم شما را به بهترین نحو انجام می دهد. با انجام این کار به بدن تان یاد می دهید قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها چگونه چربی بیشتری بسوزاند. بلکه میوه ها و حتی برخی از سبزیجات نیز از برنامه غذایی افراد حذف می شوند. در قسمت ناهار 2 عدد تخم مرغ سفت آبپز به یک ورق کالباس اضافه خواهد شد و در کنار آنها نیز کاهو قرار دارد.

یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. MCT مخفف تری گلیسیرید زنجیره ای متوسط است. با کوچک شدن سلول چربی، بدن تری گلیسیرید را به عنوان سوخت میسوزاند، اما نمی تواند کلسترول را بسوزاند چراکه کلسترول جز منابع سوختی نیست. این ذرات جایگزینی برای سوخت معمول بدن یعنی قند خون یا گلوکوز هستند. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. تولید کتون بر اثر رعایت رژیم غذایی کتوژنیک با عوارض جانبی نظیر تهوع، سردرد، خستگی روحی، تنفس بدبو، افزایش چربی خون، سنگ کلیه همراه است.

از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. دکتر مریم محمودی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره رژیم کتوژنیک و فواید و عوارض آن گفت: رژیم کتوژنیک رژیمی است که خیلی کم کربوهیدرات با پروتئین کافی و چربی خیلی بالا است. به گزارش خبرنگار میزان،رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوری دی هلث، کیم یاویتز، متخصص تغذیه در مطب خصوصی در سنت لوئیس، می گوید: «رژیم کتو مطمئناً می تواند برای کاهش وزن سریع مؤثر باشد. ​Th​is conte nt was wri tten by GSA Conte nt Generator ​DEMO!

همچنین برخلاف سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات نظیر اتکینر و کتوژنیک علاوه برکاهش توده چربی به حفظ عضلات نیز کمک می کنند و درصد عضله سوزی در مقایسه با سایر رژیم ها در این دو نوع کمتر است. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود.اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایر نسخه ها نیز اعمال می شود. انواع مختلف رژیم های کتوژنیکچندین نسخه از رژیم کتوژنیک وجود دارد، از جمله: رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است.

رژیم کتوژنیک پروتئین

از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در بین رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین، رژیم اتکینز و رژیم غذایی کتوژنیک محبوبیت زیادی دارند. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را به زیر ۵۰ گرم در روز کاهش می دهید و یا حدود فقط ۵ تا ۱۰ درصد از کل کالری دریافتی شما از کربوهیدرات تشکیل میشود،( میزان کربوهیدرات رایج در رژیم کتوژنیک یا در مراحل اولیه رژیم اتکینز) تغییراتی در نحوهی تولید انرژی بدن شما ایجاد می شود. اجرای محدودیت ها در رژیم کتوژنیک بسیار دشوارتر از رژیم اتکینز است.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

ماست و بخصوص ماست یونانی از مواد خوراکی با پروتئین بالا است. به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. به طور کلی، شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. رژیم کتو نیز مانند هر رژیم غذایی در صورتی اثرگذار است که به طور منظم و طولانی مدت دنبال شود. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتا بودن برای 16 ساعت باقی مانده است.آزمایشهای خون، ادرار و تنفس در دسترس هستند، که میتوانند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، تعیین کنند که آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر.برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها.

الکل: به علت مقادیر بالای کربوهیدرات ها نوشیدنی های اکلی برای این رژیم غذایی نامناسب است. معمولا چاشنی ها و سس ها حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که اجرای بسیاری از رژیم های غذایی پس از مدتی با کاهش میزان متابولیسم پایه (RMR) همراه است ولی در مورد رژیم کتوژنیک این اتفاق رخ نمی دهد و میزان RMR افت نخواهد کرد. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع می کند. زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است.

چیت در رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کم کربوهیدرات در کاهش وزن موثر است؟ اگرچه کیفیت این محافظت عصبی هنوز ناشناخته است، اما تصور میشود که مکانیسم های مختلفی، از جمله کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، و افزایش سوخت رسانی به سلولهای مغزی دست اندر آن هستند. معمولاً ورزش هوازی منظم باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) میشود. آنها به این نتیجه رسیدند که در رژیم کتو، زمانی که افراد گروه کربوهیدرات ها را با چربی های اشباع، چربی های تک غیر اشباعه و چند غیر اشباعه جایگزین می کنند، سطح HDL خون آنها افزایش می یابد.

رژیم کتوژنیک یک ماهه

این مرحله تا زمانی ادامه می یابد که 5/4 کیلوگرم با وزن هدف فاصله داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که رژیم کتوژنیک رژیم خوبی نیست، بلکه در حقیقت پیروی از این رژیم به شما کمک میکند وزن کم کنید و حتی برای مبارزه با بیماریهای گوناگون مفید است. اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. وی در ادامه درباره علت این توصیه نکردن گفت: علت اینکه این رژیم را توصیه نمیکنیم به این دلیل است که نیازمندغربالگری مناسب دارد و عوارض بسیاری دارد.

جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک

آیا این برنامهی کاهش وزن، برای شما مناسب است؟ جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. در این صورت مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی برایتان مناسبتر خواهد بود.

رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات. البته ناگفته نماند که برای دریافت نتیجه بهتر از رژیم کتوژنیک دوره ای بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و … این نسبت اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. با این حال، فقط رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. برای از بین بردن این عوارض در چند هفته اول یک رژیم کربوهیدرات پایین را به طور منظم رعایت کنید.