چگونه یک قرعه کشی ایجاد کنیم


بخت آزمایی

لاتاری نوعی بازی قمار است که برنده آن با قرعه کشی مشخص می شود. این می تواند شامل جوایز نقدی، کالا یا خدمات باشد. همچنین می توان از آن برای جمع آوری پول برای یک هدف خاص استفاده کرد. لاتاری‌ها معمولاً توسط دولت‌های ایالتی یا محلی اداره می‌شوند، اگرچه می‌توانند به صورت خصوصی نیز اداره شوند. آنها قرن هاست که وجود داشته اند و هنوز هم یک راه محبوب برای جمع آوری سرمایه برای اهداف مختلف هستند. با وجود این واقعیت که آنها نوعی قمار هستند، مردم همیشه آنها را چنین نمی بینند. بسیاری از مردم از بازی در لاتاری برای برنده شدن مبلغ زیادی لذت می برند.

برای قرعه کشی، چند چیز کلیدی باید در جای خود باشد. ابتدا باید سیستمی برای ثبت هویت شرط‌بندان و مبالغ شرط‌بندی هر یک وجود داشته باشد. سپس، بلیت‌ها یا فویل‌ها باید با وسایل مکانیکی مانند تکان دادن یا پرتاب کردن کاملاً مخلوط شوند تا اطمینان حاصل شود که انتخاب تصادفی برندگان را تعیین می‌کند. در برخی موارد، رایانه ها برای ثبت اطلاعات بلیط و تولید تصادفی اعداد یا نمادهای برنده استفاده می شوند.

سپس، مجموعه بلیط های باقی مانده باید با قوانین قرعه کشی مقایسه شود تا برندگان پیدا شوند. این مقایسه ممکن است به صورت دستی یا الکترونیکی انجام شود. علاوه بر این، هزینه های ترویج و اجرای قرعه کشی باید از مجموع جوایز به همراه درصدی که معمولاً به سازمان یا حامی مالی تعلق می گیرد کسر شود. در نهایت، باید تصمیم گرفت که آیا ساختار جایزه باید بین چند جایزه بزرگ یا تعداد زیادی جوایز کوچکتر متعادل باشد.

بسیاری از ایالت ها از درآمد حاصل از قرعه کشی خود برای یارانه دادن به برنامه های آموزشی و سایر مصارف عمومی استفاده می کنند. این اغلب راهی برای افزایش میزان بودجه در دسترس بدون افزایش مالیات عمومی است. با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که درآمدهای لاتاری اعتیاد به قمار را تشویق می کند و به طور نامتناسبی بر جوامع کم درآمد تأثیر می گذارد. بسیاری از مردم نیز احساس می کنند که دولت ها نباید در کار ترویج رذیلت باشند.

در حالی که تعیین تعداد دقیق افرادی که بازی های لاتاری را انجام می دهند ممکن نیست، محققان توانسته اند چندین روند را شناسایی کنند. برای مثال، مردان بیشتر از زنان بازی می‌کنند و سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌ها با نرخ بالاتری نسبت به سفیدپوستان بازی می‌کنند. علاوه بر این، بازیکنان لاتاری عموماً از محله های با درآمد متوسط ​​می آیند. از طرف دیگر، فقرا اصلا بازی نمی کنند یا خیلی کم بازی می کنند.

مهمترین چیزی که هنگام ایجاد یک استخر قرعه کشی باید به خاطر بسپارید این است که برگزار کننده ای را انتخاب کنید که مسئولیت نگهداری سوابق همه اعضا، خرید و فروش بلیط، انتخاب شماره ها و نظارت بر نقشه ها را بر عهده خواهد داشت. همچنین ایده خوبی است که قراردادی تنظیم شود که همه اعضا باید امضا و توافق کنند. این به وضوح نحوه مدیریت استخر و نحوه توزیع هر گونه برد را مشخص می کند. همچنین ایده خوبی است که تصمیم بگیرید که آیا استخر پرداخت های یکجا یا مستمری را می پذیرد.