چگونه در شش قدم‌های ساده در مورد رژیم کتوژنیک اصلاح شده دریابیم

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک به مراتب برتر از رژیم های غذایی کم چرب است. یکی از بزرگترین مزایای کتوز کاهش وزن سریع است. تحقیقات نشان داده است که کتوز چندین فایده برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند اشتها و احساس گرسنگی را کاهش دهد. افزایش انرژی و گرسنگی نرمال بدن شمارا به یک منبع بهتر و قابل اعتماد تر برای تولید انرژی تبدیل میکند.شما در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.چربی ها تاثیرگذار ترین ملکول برای سوخت و ساز بدن هستند.

بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود. کافئین: کافئین به دلیل اینکه باعث بالا رفتن سوخت و ساز و چربی سوزی میشود، میتواند مکمل خوبی نیز برای کمک به لاغری باشد.

تخم مرغ: تخم مرغ کامل که حاوی مقادیر زیادی اومگا 3 است.

با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنای حذف حبوبات، سبزیجات ریشه دار، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی نیز است. این مقادیر بالا باعث بروز برخی بیماریها مانند فشار خون، افزایش ریسک ابتلا به نقرس، کبد چرب، چاقی، هوس کردن شیرینی و قند خون بالا میشود. تخم مرغ: تخم مرغ کامل که حاوی مقادیر زیادی اومگا 3 است. مقدار مصرف پروتئین هم متوسط است یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده می باشد. به همین دلیل بهتر است گوشت و مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید.

اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. مغزها مانند بادام هندی برای شروع گزینه مناسبی هستند. در واقع زمانی که شروع به قرار گرفتن در این رژیم غذایی میکنید، تا بدنتان عادت به تغذیه از چربی اضافه درون بدن کند، کمی زمانبر خواهد بود و ممکن است در اوایل رژیم، با چنین مشکلاتی روبهرو شوید. در اینجا بررسی کردیم که عوارض رژیم کتوژنیک چیست و با مصرف چه مواد خوراکی میتوان عوارض ناشی از این رژیم را کاهش داد.

اما بعضی افراد، با دستکاریهایی که دررژیم کتوژنیک اصلی کردهاند که اغلب به آن رژیم کتوژنیک اصلاح شده می گویند و ادعا میکنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، البته اینها در واقع اصلا کتوژنیک نیستند. در میان مزایایی که اکثر افراد، حتی توسط برخی از افراد مشهور که اعلام کردهاند این رژیم غذایی را اتخاذ کردهاند، به رسمیت شناخته شدهاند، این امکان وجود دارد که نه تنها وزن، بلکه چربیهای موضعی، سوزاندن تجمعات و اضافه وزن را نیز از دست بدهند. در مقابل، مصرف چربی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به نظر می رسد میزان متابولیسم را در مقایسه با رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب افزایش می دهد.

در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. در واقع اغلب رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده در واقع رژیمهایی ساختگی و تقلبی هستند که هیچ تحقیق علمی روی آنها وجود ندارد، در ثانی بدلیل مصرف بیشتر کربوهیدارت از حدی که فرد را وارد فاز کتوز کند، کتوز رخ نمیدهد. رژیمهایی که احتمالا شما هم اسم آنها را شنیدهاید، مثل رژیم اتکینز، کتو، کم کربوهیدرات، کم چربی و بسیاری از رژیم های دیگر که معروفترین آنها را در این مطلب مرور کردیم. این فرایند که کتوز گفته میشود دلیل بسیاری از فواید رژیم کتوژنیک از کاهش وزن سریع تا بهبود دیابت است.

برای ورود به کتوز به چقدر کربوهیدرات نیاز دارم؟ برای ورود و ماندن در کتوز باید روزانه کمتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. این رژیم کتوژنیک به قدری شما را سیر می کند که می توانید بدون نیاز به محاسبه کالری ها و تحت نظر داشتن غذاهایی که می خورید، وزن کم کنید. داشتن فعالیت بدنی منظم، به اندازه روزانه 30 دقیقه پیاده روی سریع میتواند به روند کاهش وزن به کمک رژیم کالری شماری سرعت بیشتری بدهد.

ثبت نام رژیم کتوژنیک

برای داشتن این رژيم باید خوراکیهایی که مصرف آنها مجاز است را انتخاب کنید. کربوهیدارت های تصفیه شده کربوهیدرات هایی هستند که بیشتر فیبر و مواد مغذیشان طی فرآیند های خاصی از بین رفته است. عوارضی که در این مقاله بیان شده، ممکن است در برخی افراد در اوایل دوره رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد شود و در تعدادی از افراد نیز ممکن است مشکلی مشاهده نشود. وقتی سطح قند کاهش مییابد، سطح انسولین نیز کاهش مییابد. یک مطالعه منتشر شده در Diabetic Medicine در ماه مه 2018 نشان داد که در حالی که رژیم کتو ممکن است به کنترل سطح HbA1C کمک کند، (از میانگین سه ماهه سطح قند خون)، رژیم غذایی همچنین ممکن است باعث افت قند خون شود خطرناک است.

رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. پس رژیمی که فرد وارد فاز کتوز نشود کتوژنیک نیست. انواع مختلفی رژیم کتوژنیک وجود دارد اما هر رژیمی که به این عنوان ارائه میشود نمیتواند اصولی باشد بخصوص بعضی رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلا فرد فاز وارد فاز کتوز نمیشود و فواید کتوز را ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر، گلبن سهراب، با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، افزود: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز میشود که قبلاً با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیمهای معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

هر گرم چربی کالری بیشتری نسبت به خوراکیهای دیگر که مصرف میکنید دارد. دکتر سهراب یکی از عللی که باعث اقبال عمومی بالا نسبت به این نوع رژیم شده است را عدم وجود کالری شماری برشمرد که در آن اجباری نیست کالری مورد مصرف فرد دایما شمارش شود. این رژیم که به عنوان رژیم صفر کربوهیدرات نیز شناخته میشود، اساساً نوعی از رژیم کتو است؛ زیرا چربی و پروتئین آن بر کربوهیدراتها اولویت دارد. یک برنامه کتوژنیک شامل چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات ناچیز می باشد.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

اغلب غذاهایی که در فهرست رژیم غذایی کتو وجود دارند، شامل اطلاعات فراوانی هستند که در آنها چربی سالم، میوههای کم کربوهیدرات و سبزیجات با فیبر بالا میتوانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی مورد استفاده قرار گیرند. گل کلم رو چند دقیقه از هر طرف بپزید تا ترد بشه. طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند.

کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. در واقع، یک مطالعه کوچک در پیادهرویهای مسابقهای نشان داد که رژیم غذایی توانایی بدن برای سوزاندن چربی در حین ورزش را افزایش میدهد؛ حتی در طول طیف وسیعی از فعالیت بدنی با شدتهای مختلف. ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. در این مقاله بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

در پایان روز، رژیمهای کم کربوهیدرات هنوز هم فوقالعاده سالم هستند و فواید FAR برای بیشتر افراد بیشتر از موارد منفی آن است، اما برخی از افراد ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشند تا رژیم غذایی برای آنها مفید باشد. همچنین در مقاله دستور پخت غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک می توانید لیستی از غذا های خوشمره و متنوعی که می توانید در رژیم کتوژنیک خود نوش جان کنید را دریافت کنید. از میزان کمی شیر یا خامه نیز می توانید در قهوه یا چای خود استفاده نمایید.

رژیم کتوژنیک، از جمله رژیم های لاغری می باشد که برای کاهش وزن و لاغری ادعای زیادی دارد. در یک مطالعه نشان داده شد که افراد بسیار چاق با استفاده از رژیم لاغری بسیار کم چرب توانستند به طور متوسط 63 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در این نوع رژیم به دلیل سوخت و ساز مواد کتونی ادرار مایل به قرمز میباشد.ناتوانی عضله قلب ،اختلال ضربان قلب،نارسایی کبد،سنگ کلیه از عوارض رژیم کتوژنیک میباشد. این کار یعتی مصرف بیشتر کربوهیدرات باعث میشود فرد وارد فاز کتوز نشود، گرچه این امر کمک میکند که فرد عوارض کتوز را تجربه نکند اما فواید رژیم کتوژنیک حاصل نیز نمیشود. This content w as cre​ated with the he​lp  of G​SA Content Gene rator DE MO​.

رژیم کتوژنیک آنلاین

باید توجه داشته باشید که، مصرف اغلب شیرینکنندههای مصنوعی نیز مجاز نیست؛ چراکه در ساختار آنها عامل الکلی وجود دارد. در رژیم کتوژنیک اختلال در خواب شبانه روزی نیز به وجود می اید که به علت کمبود انسولین و سروتونین میباشد. اما رژیم کتوژنیک به بیماری های دیگری نظیر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلال های خواب کمک می کند. اگرچه کتو کربوهیدراتها را محدود میکند، اما با بسیاری از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات که از 20 تا 30 درصد کربوهیدرات تشکیل شدهاند، متفاوت است. • سنگ کلیه، مخصوصا در کسانی که که قبل از رژیم مبتلا به آن بوده اند.

رژیم کتوژنیک شیردهی اگر بیماری خاصی دارید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتوژنیک بگیرید حتما قبل از شروع با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم Ketogenic برای شما ضرر نداشته باشد . افراد دیابتی نوع ۱ باید قبل از شروع چنین رژیمی، با پزشک خود مشورت کنند. قبل از شروع هر رژیم غذایی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با شرایط بدنیتان رژیم مناسب را انتخاب کنید. یکی از رژیمهای غذایی که ثابت کرده است برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و پرچرب است.

رژیم کتوژنیک ساده

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع ، شما احتمالا می

توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.