چرا شکست با رژیم های کتوژنیک از شما} ساده‌تر است ممکن است فرض کنید

رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین بدن میشود. مصرف غذاهای حاوی کلاژن مانند ماهی، مرغ، تخممرغ و آووکادو، آنتیاکسیدانها و چربیهای سالم در رژیمهای کتو میتواند به فرآیند تولید کلاژن بدن کمک کند. برای پیشگیری و درمان تهوع، به آرامی به رژیم کتوژنیک 28 روزه تطبيق دهید، غذاهای خود را به خوبى جويده و در صورت لزوم از داروهای ضد تهوع استفاده كنيد. علاوه بر این، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید به اندازه مصرفی خود توجه کنید. تئوری رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن این است که اگر بدن را از گلوکز محروم کنید، بدن از سوخت جایگزین به نام کتون برای تولید انرژی استفاده خواهد کرد. زمانی که شما کربوهیدرات دریافتی خود را کاهش می دهید وارد وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس می شوید. به علاوه این برنامه، مجهز به سیستمی به نام بایوسنس است که از طریق ارزیابی بوی ناشی از متابولیسم کتونها در بازدمتان، میتواند به شما بگوید که آیا در حالت کتوز قرار دارید یا خیر.

بایگانیهای رژیم کتوژنیک اصفهان - متخصص تعذیه تهران با این حال، مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه قبل از شروع رژیم کتوژنیک بسیار مهم است، به خصوص برای افرادی که مشکلات پزشکی خاصی دارند یا داروهای خاصی مصرف میکنند. میان وعده های بسته بندی شده: چیپس، کراکر و سایر تنقلات فرآوری شده معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند و اغلب حاوی چربی های ناسالم هستند. تحقیقات نشان می دهند که معمولاً چندین هفته طول می کشد تا این اتّفاق بیفتد. این عوارض اغلب به عنوان آنفلوآنزای کتو شناخته میشوند و معمولاً این آنفلوآنزا چند روز طول می کشد. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. امّا، از مهم ترین بخشِ مسأله غافل نشوید- این مقدارِ کمِ کربوهیدرات ها نیست که اکثر افراد را متعجّب می کند، توجّه داشته باشید که رژیم کتو به عنوان یک رژیمِ کم کربوهیدرات شناخته شده است.

و این درست است ماتینسون می گوید: “رژیم های کتوژنیک باعث کاهش وزن در هفته اول می شوند. احساس گرسنگی در هفته اول کتو کاملا عادی و طبیعی است چرا که بدن ذخیره گلوکز و گلیکوژنی خود را مصرف کرده و هنوز نتوانسته کامل با کتونها برای تامین انرژی سازگار شود. برای داشتن احساس سیری حتما چربی های سالم بخورید. برای جلوگیری از عوارض رژیم کتوژنیک حتما برنامه صبحانه و سایر وعدهها را از متخصص تغذیه دریافت کنید. با این حال، محدودیتهایی نیز وجود دارد، از جمله تنوع محدود منوی غذایی، عوارض جانبی ممکن مانند تهوع و خشکی دهان، و نیاز به نظارت پزشکی برای برخی افراد. وقتی شما تحت رژیم کتوژنیک هستید برخی از فرایندهای طبیعی متابولیسمی تغییر کرده و قند خونتان پایین می آید. در شروع می توانید با نوشیدن زیاد آب و تامین الکترولیت ها مانند نمک نشانه های آنفولانزای کتوژنیک را به حداقل برسانید. در این رژیم میتوانید هر چقدر که میخواهید آب گرم یا سرد بنوشید، اما از نوشیدن آب، یک ساعت قبل یا بعد از خوردن انگور اجتناب کنید.

بهتر است برنامه غذایی ورزشی هم داشته باشید تا دچار کاهش فشار خون یا عوارض رژیم غذایی نادرست نشوید. کره بادام زمینی قطعا میتواند بخشی از رژیم کتو باشد، اما بهتر است به گزینههای سادهتر که عاری از طعمها و شیرین کنندههای اضافی هستند دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه پایبند باشید. و تأثیر تخلیة کربوهیدراتی به صورتی که انتظار داشتید نخواهد بود. اگر یکبار بود مشکلی پیش نمیاد اما اگه تکرار کنید بدن شما به این شرایط عادت میکنه و تغییرش زمان بیشتری نیاز داره. به عنوان مثال خیلی از ما ایرانی ها عادت داریم هر روز صبح یک لیوان چای شیرین بخوریم.

شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالش برانگیز باشد، درصورتی که قصد اجرای این برنامه رژیم را دارید، بر خلاف بسیاری از رژیم ها، توصیه اکید داریم که زیر نظر متخصص تغذیه این کار را انجام دهید. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری روزانه خود را از کربوهیدراتها مصرف کنید. حالا به شما یاد خواهیم داد که با گنجاندن مواد خوراکی طبیعی در وعده های خود بتوانید رژیم کتوژنیک را انجام دهید.

اگر شما همین نکته را به خوبی رعایت کنید احتمالا وارد کتوسیس خواهید شد اما دیگر نکات را هم بخوانید تا بتوانید فرآیند ورود به کتوسیس را سرعت ببخشید. این یعنی نیاز است شما سطح پروتئین را پایین تر نگه دارید تا بتوانید به خوبی حالت کتوز را ایجاد کنید. هرم غذایی رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با تمرکز بر مصرف کم کربوهیدرات، مداومت در مصرف چربیها و محدودیت در مصرف پروتئین است. مراقب محدودیت های رژیم باشید تا نتیجه مطلوب آن را دریافت کنید. این میوه در اندازههای مختلفی وجود دارد، بنابراین هنگام در نظر گرفتن مقدار کل کربوهیدرات در هر وعده موارد زیر را در نظر داشته باشید. وقتی صحبت از کاهش وزن میکنیم، معمولا توصیههای زیادی از افراد مختلف میگیریم که سعی دارند رژیمهای مختلفی را به ما معرفی کنند. محقّقان دریافته اند که این مسأله حتّی در مورد بزرگسالانی که سعی داشتند با استفاده از این رژیم بیماری صرع شان را کنترل کنند هم صادق است.

رژیم کتو یک روش درمانی موثر و اثبات شده برای بیماران صرع است. علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین غذاهای مجاز در رژیم کتو باید با کمترین میزان کربو و بیشترین میزان چربی سالم و پروتئین باشند. به این ترتیب شما می توانید در حالی که به دستورات رژیم کتوژنیک پایبند هستید، غذاهای متنوع و لذیذی را نیز میل کرده و ادامه دادن به رژیم را برای خود راحت تر کنید. لازم به ذکر است، بگوییم برای استفاده از هرگونه رژیم غذائی حتماً باید با مشاور تغذیه مشورت کنید و با هماهنگیهای ایجاد شده مشاوره تغذیه خود می توانید اقدام به انجام رژیم های غذایی کنید.

اما لازم به ذکر است که سطح کتونهای بسیار بالا (بالاتر از ۳ میلی میلیمول بر لیتر) ممکن است باعث اختلالات خطرناکی در بدن شود. تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد. بنابراین، میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربیها بر اساس نیازهای فردی ممکن است متفاوت باشد. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع معروف است اما این رژیم غذایی عوارض خاص خودش را نیز دارد و این رژیم غذایی باید در یک مدت کوتاه نهایتاً 1 الی 3 ماهه (این زمان برای هر شخصی متفاوت است) استفاده شود.

This artic​le has been ᠎do​ne  wi᠎th G᠎SA Content ᠎Ge ne᠎ra to r DE MO​!

گنجاندن مواد غذایی رژیم غذایی لاغری سریع غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه برای کاهش وزن بسیار مفید است. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که بر اساس کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد، باعث ورود بدن به وضعیت کتوزیس میشود که در آن بدن به جای استفاده از قند به عنوان سوخت، از چربیهای ذخیره شده استفاده میکند. در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به میزان زیادی محدود میشود تا بدن به حالت کتوز وارد شود، یعنی بهجای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیها را سوزانده و انرژی تامین میکند. این یعنی نمیتوانید بدون مشورت تخصصی با مشاور تغذیه یا پزشک تغذیه از هرم غذایی رژیم کتوژنیک استفاده کنید. یعنی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و پنج درصد کربوهیدرات مصرف میشود.

در مصرف 1 فنجان (خام): 25 کالری، 2g کربن خالص، پروتئین 2g، چربی 0gمزایا: بیش از سه چهارم سهمیه ویتامین C شما را در یک روز فراهم می کند. کتوژنیک کمک می کند که معده آرام تر، درد کمتر و گاز کمتری هم داشته باشید. نشانه هایی مانند سردرد، خستگی، ضعف عضلانی، درد و تپش قلب ممکن است در شروع رژیم کتو دیده شود. یکی از بزرگترین مزایای کتوز کاهش وزن سریع است. این رژیم یکی از بهترین راه های کاهش وزن سریع است. تمرینات مقاومتی مانند حرکات ورزشی با وزنه گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. بنابراین، انجام فعالیتهای ورزشی یا فعالیتهای روزمره با انرژی کمتر و سختی بیشتری همراه خواهد بود. همچنین، بعضی از خانوادهها مشابه مواد غذایی فرآوری شده و شیرین کنندههای مصنوعی که قبلا مورد بحث قرار گرفته اند، نشان میدهند که غذاهای فرآوری شده میتواند منجر به تشنج یا تغییرات رفتاری شود و باید در اوایل فرآیند رژیم غذایی کتوژنیک اجتناب شود.

نتایج تحقیقات در مورد مزایا و فواید رژیم کتو برای بیماری های مختلف بسیار محدود است. بر اساس نتایج مقاله ای که در سال 2014 در مجلة تحقیقات لیپید منتشر شد، کتوز فعّالیّت میتوکندری ها در مغزِ کسانی که مبتلا به بیماری های نورودژنراتیو هستند را تغییر می دهد، و به کم شدنِ تکرار و شدّتِ حمله ها کمک می کند. همچنین خوردن مقداری توت فرنگی به صورت روزانه میتواند به بهبود عملکرد عروق خونی کمک کند و از خطر حمله قلبی محافظت کند.

یا اینکه چطور حتّی یک «تقلّبِ» کربوهیدرات(وعده یا روز کربوهیدرات آزاد) در رژیم کتوژنیک می تواند همة فوایدی که از رژیم انتظار دارید را بی اثر کند. این امر منجر به توجه افراد مبتلا به دیابت به رژیم های کتوژنیک یا کم کربوهیدرات برای تکمیل درمان های پزشکی مانند انسولین شده است. اگر قند خون کنترل نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی مانند سطح بالای گلوکز خون (هایپرگلیسمی) شود که در صورت تداوم، عوارض طولانی مدت مانند آسیب عصبی، کلیوی و قلبی را به دنبال خواهد داشت. هویج بهطور متوسط حاوی حدود ۴-۵ گرم کربوهیدرات خالص است چون رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات بسیار محدود است، باید با کنترل و حساسیت مصرف شود. فیبر آن در هر وعده ۰.۶ گرم است. خلاصه: بسیاری از عوارض جانبی این رژیم غذایی بسیار محدود است. اگر شما به بیماری دیابت نوع دو دچار شوید به این معنا است که بدن انسولین تولید میکند اما قادر به استفاده درست از آن نیست.

زیرا مغز جایی است که تمام هورمونهای حال خوب در آن تولید میشوند و این اندام، کنترل کنندهی تولید هورمونها در تمام بدنتان نیز هست. استفاده از روش جانشینی برای کنترل دریافت چربی و انرژی بسیار موفق است ولی نمیتواند دریافت کافی ویتامینها و مواد معدنی را تضمین کند. کافی است روی لینک دوره ۳۰ روزه رژیم قلیایی کلیک کنید. رژیم کتو هم با اینکه برای شما مفید است اما عوارض جانبی هم در پی خواهد داشت.

برای اینکه بدانید چطور چنین رژیمی با مصرف چربی بالا، می تواند وزن شما را کاهش می دهد، از کارشناسان تغذیه کمک بگیرید. خوردن یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدراتهای فرآوری شده و تصفیه شده ، ممکن است تعادل باکتریهای روده را تغییر داده و باعث افزایش و افت قند خون شود ، که هر دو می توانند بر سلامتی پوست تأثیر منفی بگذارند. در عوض، اگر میخواهید بدون اضافه کردن به تعداد کربوهیدراتهای روزانهتان، طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای داغ مبتنی بر سرکه مانند تاباسکو بروید. رژیم کتوژنیک به خاطر حذف قندها و کربوهیدراتهای تصفیه شده یک روش موثر برای کاهش سرطان میباشد.

هویج سیستم ایمنی را افزایش میدهد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. هرم غذایی کتو شبیه به هرم غذایی اصلی است، اما یک تفاوت اساسی دارد. میزان مصرف روزانه چربی در هرم غذایی چقدر است؟ در هرم غذایی رژیم کتوژنیک، سطوح مختلف به دلیل تاکید بر کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و مواد غذایی پروتئینی، کمی تفاوت دارند. سطح ۴ هرم غذایی رژیم کتوژنیک شامل آجیل مغزها، دانهها و لبنیات است. این گروه شامل کرههای مغزها مثل کره بادامزمینی نیز میشود. تا به اینجای مطلب سعی کردیم، هر گروه غذایی را معرفی کتیم و به شما بگوییم در هر گروه چه غذاهایی قرار میگیرند و چه مقدار از آنها باید مصرف کنیم، البته یک متخصص تغذیه میتوانید بهتر شما را در این مسیر راهنمایی کند. در ادامه برخی از این میوه ها را معرفی میکنیم.

یکی از راهکارهای موثر برای برخی افراد، رژیم کتوژنیک است. رژیم کتو یکی از ابزارهای موثر برای کاهش وزن است. یکی از محبوبترین برنامههای غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است. کباب جوجه یک کباب مرغ ایرانی است که میتوانید تکههای مرغ خود را با مواد مختلف مزهدار کرده و روی زغال یا کبابپز کباب کنید. با این حال، هر شخص بر اساس نیازها، هدف و وضعیت سلامتی خود میتواند تنظیمات خاصی در رژیم کتوژنیک خود اعمال کند.

با این حال ، انتخاب شیوه ای از غذا خوردن که می توانید در دراز مدت به آن پایبند باشید ، کلیدی است که به شما در حفظ وزن کمک می کند . قهوه و چای نوشیدنیهایی بدون کربوهیدرات بسیار سالمی هستند که مصرف آن در طول روز باعث حفظ انرژی بدن خواهد شد. ۱. آیا در طی رژیم کتوژنیک با آتروفی یا از دست دادن عضله به جای چربی، مواجه خواهم شد؟ اگر برای شما سخت است که این رژیم را رعایت کنید، میتوانید پس از مشورت با پزشک رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه یا رژیم کتوژنیک ۷ روزه را امتحان کنید.

اگر میخواهید این رژیم غذایی را امتحان کنید، حتما تحت نظر دکتر تغذیه باشید. حتما برای شما هم سوال است که چگونه از ورود به کتوسیس آگاه شویم؟ اگر کسانی که چنین انگیزۀ بالایی دارند با رعایت قوانین و مقرّراتِ رژیم مشکل داشته اند، باید از خودتان یک سوال ساده بپرسید: فکر می کنی که چقدر خوب می توانی به قواعد رژیم عمل کنی؟ برای آماده کردن این شام رژیمی ساده سر فلفل دلمهایها را ببرید و محتویات درون آنها را خالی کنید. اساساً، تجزیۀ پروتئین برای تأمین انرژی ساده تر از تولید کتون ها و استفاده از آن ها برای انرژی است.

تحقیقی که در سال 2015 در نشریة متابولیزم، تغذیه، و فیزیولوژیِ کاربردی منتشر شد، نشان داد که برای حفظ تودة عضلانی و در عین حال کم کردنِ کالری ها، دریافتِ پروتئین باید در حدود 25 درصدِ کلِ کالریِ دریافتیِ روزانه شود. این می تواند از طریق تغییر سبک زندگی، مانند افزایش فعالیت و اصلاح رژیم غذایی، برای حفظ وزن مورد نظر، حاصل شود. حتماً این جمله را شنیدهاید که «مصرف یک سیب در هر روز شما را از مراجعه به پزشک بینیاز میکند» البته مقدار زیادی میوه نیز در این راهنما گنجانده شده است بدین صورت که سلامت خود را با ۲ وعده یا ۲۵۰ گرم میوه در روز حفظ کنید. رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست و ممکن است برای عدهای با مشکلات سلامتی خاص یا نیازهای تغذیهای خاص مناسب نباشد.