نقشه راه گام به گام جدید برای در مورد رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک غذاها رژیم کتوژنیک برای کودکان مبتلا به صرع که در مواجه با درمان های دارویی مقاومت نشان می دادند به کار برده می شد، چرا که کتون می تواند عصب های پیام رسان را مهار کند و در نتیجه اثری همچون ماده ضد تشنج در بدن دارد. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است.  This conte nt has been written ​wi th ᠎GSA Conten t Ge​nerator DE MO.

اما با مرور زمان رژیم هایی با کربوهیدرات کم (۲۰ گرم یا حتی کمتر) مانند رژیم “اتکینز” طراحی شده اند. سلام ، رژیم موز با شیر را سه روز نگیرید،پشت هم بگیرید تا یکماه خیلی کم میکنین ، شک نکنین حتی شما… از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. داشتن یک حافظه قوی را می توان یکی از برترین ویژگی های هر فرد دانست.

رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت

به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. اگر می خواهید نتایج عالی داشته باشید ، هر دو را محدود کنید. خصوصا اگر برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک روی آورده باشید. در بخش اول مقالۀ رژیم غذایی کتوژنیک به تعریف این رژیم غذایی و انواع آن پرداختیم و اکنون که میدانیم رژیم کتوژنیک یا همان رژیم کتونی چیست؛ در این مطلب از مجلۀ سلامت سیب قصد داریم تا نگاهی جزئیتر به این رژیم غذایی داشته و به فواید و مضررات رژیم کتوژنیک، بایدها، نبایدها و غذاهایی که باید در دستور رژيم كتو گنجانده شوند پرداخته و راهنمای جامعتری از رژیم کتو را خدمت شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید.

قند رژیم کتوژنیک

این دو ماده منبع خوبی برای تأمین پروتئین باکیفیت هستند؛ نشان داده شده است گوشت و مرغ به حفظ توده عضلات در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم کمک میکند. رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید و از مواد به اندازه دایره های 1 سانتی متری روی سینی بریزید و به مدت 25 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد و طلایی شود.

این رژیم بدون ایجاد گرسنگی، متابولیسم و سوزاندن چربی را افزایش میدهد. با این میزان، شما به میزان خوبی از ویتامین بی دسترسی دارید که انرژی بدن را تامین میکند. بله اما شاید نتیجه آن به خوبی رژیم با کربوهیدرات متوسط نباشد . آجیل منبع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی از جمله ویتامین E، منیزیم و سلنیوم است و آنتی اکسیدان زیادی را شامل میشود. همچنین میتواند گرسنگی را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شود، بنابراین برای رژیم کتو بسیار مفید است.

چندین مطالعه نشان میدهند که کتو برای کاهش وزن در زمانی که کالری با رژیمهای دیگر تطبیق داده شود، مؤثر نیست. هنگامی که آجیل در یک رژیم غذایی سالم به همراه سایر غذاهای طبیعی و مغذی گنجانده شود، ممکن است به کاهش عوامل خطر برای بسیاری از بیماریهای مزمن کمک کند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند. میتوانید کربوهیدراتها را در رژیم سرخپوشان با گنجاندن منابع کربوهیدرات دوستدار سرخپوشان، مانند سیبزمینی شیرین، کدو حلوایی زمستانی و میوه، افزایش دهید.

رژیم کتوژنیک شیردهی البته این چربیهای سالم به تنهایی وعدههای غذایی نیستند، بنابراین آنها را با پروتئینها و سبزیجات کم کربوهیدرات که در ردیف بعدی هرم هستند، مصرف کنید. ممکن است به دلیل جابهجایی و یا عمر کم باطری کالیبراسیون ترازو به ریخته باشد. شایع ترین اشتباهی که گیاهخواران در رژیم کتوژنیک مرتکب می شوند ، خوردن کربوهیدرات های زیاد است.این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از موارد دلخواه گیاهخوار پر از کربوهیدرات هستند. این دسته از بیماران شامل افراد مبتلا به هیپرکلسترولمی فامیلی (FH)، بیماری قلبی-عروقی و دیابت میشوند. به بیماری صرع میپردازد و زمان نگارش آن به حوالی سال ۴۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمیگردد.

هنوز هم یکی از پرکاربردترین روشهای درمانی برای کودکانی که امروزه صرع کنترل نشده دارند محسوب می شود. آفتابنیوز : پژوهشگران در مطالعهای متوجه اثر رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی غیر دارویی روی مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک شده اند. رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که ممکن است نقشی اساسی در شکل گیری سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش میدهد که این موضوع میتواند در ایجاد مشکلی به نام مرگ ناگهانی قلبی که در بین ورزشکاران شایع است، نقش داشته باشد. فعالیت بدنی در کاهش کلسترول خون نقش دارد، اما داشتن رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم میتواند به افزایش کلسترول خون در ورزشکاران منجر شود.

عملکرد رژیم کتوژنیک

به طوریکه پیروی از رژیم غذایی پرچرب و کمکربوهیدرات با کلسترول بالا در ورزشکاران فوق استقامتی مرتبط است. همچنین کاهش مصرف کربوهیدرات ها که با شرایط پوستی ارتباط دارند، در این مورد بی تاثیر نیست. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند.

اگر این توصیهها بینتیجه بود، ممکن است مصرف ملینهای بدون کربوهیدرات توصیه شود. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. با این حال، آجیلها باید خام و بدون مواد افزودنی باشند. رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. تحقیقات نشان می دهد که افراد با رژیم کتوژنیک 2.2 برابر دیگر رژیم های کم کالری و کم چربی کاهش وزن داشته اند. مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک روش مؤثرتری برای مدیریت و جلوگیری از دیابت در مقایسه با رژیم های کم کالری است.

سوالات بی پاسخ به رژیم کتوژنیک برای لاغری آشکار شد

• بنابراین ، ما 2 گرم (فیبر غذایی) را از 6 گرم (کل کربوهیدرات) کم می کنیم. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. خستگی حاصل از رژیم کتو اغلب با استفاده از چربی برای تامین انرژی افزایش می یابد اما برخی از افراد در طول رژیم با یک خستگی طولانی مدت کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع مواجه می شوند.

خیارشور در رژیم کتوژنیک

میتوانید آن را با سالاد، سس، همراه با بلغور جو دوسر یا ماست، به صورت خرد شده و برشته شده با پاستا یا سبزیجات نیز میل کنید. در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. اگرچه بسیاری از افراد میتوانند با راهکارهای مختلف مانند ورزش کردن کلسترول خون را به سطوح طبیعی برگردانند، اما بعضی از آنها به داروهایی مانند استاتین نیاز دارند.

علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری عطر و طعم کافی و تقریباً بدون کربوهیدرات را اضافه می کنند. علاوه بر این، این چربیها به افزایش توده عضلانی کمک میکنند و باعث افزایش چربی در بدن نمیشوند. این دانه کربوهیدرات کم و چربی بالایی دارد. افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ گرم، بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کمچربی پیروی کردند، وزن کم کردند. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید.

افزایش وزن برای خیلیها ترسناک به نظر میآید ولی با انتخاب چربیهای سالم و پروتئینها به مقدار متعادل و مصرف کربوهیدراتهای با کیفیت مانند سبزیجات و میوه جات کم قند هم میتواند موجب ثابت در وزن و یا کاهش وزن شوند. کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. رژیم کتوژنیک استاندار SKD: در این روش مصرف چربی زیاد ( 75درصد) ، پروتئین متوسط (20 درصد) و کربوهیدرات کم ( تنها 5 درصد) می باشد. رژیم کتوژنیک که به اختصار کتو (Keto) نامیده میشود، دارای چربی زیاد (85-90٪ کل کالری)، پروتئین متوسط (6-8٪ کل کالری) و کربوهیدرات کم (2-4٪ کل کالری) است.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

چربی های سالم برای رژیم کتوژنیک چربی های اشباع شده، چربی های تک سیر نشده و چربیهای دارای حلقه اشباع نشده به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. و اضافه می کند: «نمک کلتیک دارای بیش از ۷۰ نوع مواد معدنی ست که نقش حیاتی در جذب ویتامین ها و هضم آنها دارند. در واقع بدن شما تمام کالری موجود در آجیل را جذب نمیکند. در ادامه تعداد روزهایی که باید پروتئین خالص مصرف کنید کمتر و کمتر میشود تا بتوانید وزن خود را حفظ کنید.