نحوه نشان دادن عوارض رژیم کتوژنیک Higher Than Anyone Others

رژیم کتو چیست و آیا به باروری کمک میکند؟ کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. نویسندهٔ این رساله استدلالهایی علیه این باور عمومی و غالب میآورد که بیماری صرع و درمانش، منشأ آسمانی و فراطبیعی دارند و رژیمدرمانی را بر پایهٔ دلایل منطقی و طبیعی پیشنهاد میکند. این ممکن است برای برخی از افراد طبیعی تر از سایر روش های روزه داری باشد. به همین دلیل افرادی که این نوع رژیم را می گیرند بعد از مدتی که آزمایش می دهند، ph خونشان پایین تر و اسیدی تر است. This a rticle w as do ne  by GSA Con᠎te nt Generat or D emov er sion .

زمانی که از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط استفاده می کنید هم مقدار کلسترول بد خون کم می شود و هم این که اندازه ذرات ال دی ال بزرگ کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع تر می شود. اصلی ترین تفاوت میان یک نمونه رژیم لوکارب با رژیم لوکارب که چربی زیادی دارد در میزان دریافت پروتئین های گوشتی و یا فرآورده های گوشتی است. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟ با این حال، 10 هفته پس از بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، او افزایش قابل توجهی در رشد تومور را تجربه کرد.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

به طور مثال نباید از یک گروه مواد غذایی تا حد بسیار زیادی کالری دریافت کرد. دکتر حسین ایمانی، متخصص تغذیه و رژیمدرمانی، رژیمهای موسوم به کتوژنیک را جهت درمان چاقی و کاهش وزن مناسب نمیداند و معتقد است اینگونه رژیمها به طور عمده برای درمان برخی بیماریها همچون صرع و سرطان سینه موثر است. البته رژیم دیگری که از روش تغذیه آن دوران الهام میگیرد رژیم غذایی پالئو است که نباید آن را با رژیم فستینگ سالمخوری اشتباه بگیرید. این حالت متابولیک “کتوز تغذیه ای” نامیده می شود و تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی می ماند.

به علاوه از نگرانی های این رژیم آن است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند پرخوری می کنند و کالری سوزانده شده در طول روزه داری جبران می شود. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که هیچ مطالعه طولانی مدت در مورد رژیم کتو در رابطه با خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی وجود ندارد. علاوه بر این، کالری شما باید تعادل خوبی از کربوهیدراتها، پروتئینها و چربیها را داشته باشد که همگی به افزایش عضله کمک میکنند.

وزن بدن هر فرد به میزان تجرک و فعالیت بدنی و مقدار انرژی و کالری ای که از غذا به دست می آورد بستگی دارد. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد.

اگر این باکتری های از حالت عادی خودشون خارج بشن در نهایت به کبد حمله میکنن. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. وعدههای غذایی Ketogenic را میتوان در کنار آمادهسازی شام معمولی آماده کرد. و این رژیم بدن را در وضعیت کتوزیس برده و به سرعت باعث لاغری در فرد چاق میشود با این حال عوارض رژیم کتوژنیک کم نیستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود. البته کاهش چربی تنها باعث لاغری نمی شود و می تواند شما را از ابتلا به بیماری های مختلفی حفظ کند. به همین دلیل ممکن است فردی با یک نمونه رژیم لوکارب به وزن ایده آل خود برسد اما فرد دیگری برای کاهش وزن تنها با استفاده از روش دوم به نتیجه دلخواه خود برسد. اگر افرادی که از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط پیروی می کنند و عادت به استفاده فراوان کربوهیدرات دارند ممکن است در طول رژیم کمی اذیت شوند.

دسته دیگر چربی ها هم همان طور که از نام آن ها پیدا است در زیر پوست ذخیره می شوند. به طور کلی استفاده از مواد کافئین دار در رژیم کتوژنیک، منطقه هتغذیه، می توانند گاهی کافئین را در برنامه غذایی خود بگنجانند. به همین علت باید حتما این مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید. زمانی که گفته می شود در یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط باید پروتئین زیادی مصرف شود به معنی استفاده بیش از حد از پروتئین ها نیست. در ابتدای مطالب خوراکی های غیر مجاز در یک نمونه رژیم لوکارب را برای شما بیان کردیم.

رژیم کتوژنیک غذاها در واقع با پیروی از این رژیم احساس گرسنگی نخواهید نداشت. گلبولهای قرمز و کبد به ترتیب به دلیل کمبود میتوکندری و آنزیم دیافوراز از کتونها استفاده نمیکنند. در این قسمت از مطالب به معرفی بیشتر این خوراکی ها خواهیم پرداخت. این در حالی است که در یک رژیم ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون را به سرعت افزایش میدهد. بهترین راه برای برطرف کردن چربی های احشایی استفاده از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط است. این یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که معمولا بعد از 3تا 4 هفته برطرف می شود.

رژیم ۵ به ۲: برای ۲ روز متوالی در هفته کالری دریافتی خود را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری می رسانید و در روزهای باقی مانده محدودیت وجود ندارد و به صورت عادی غذا می خورید. زود بیدار شوید : بیدار شدن در ساعت معین هر روز و پرهیز از پرخوابی ممکن است به عادی سازی الگوهای خواب و بهبود کیفیت خواب در طول زمان کمک کند. در کتوزیس بدن از کتون ها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند – کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید می شود.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

کسانی که از این قرص ها استفاده می کنند و هم زمان از یک رژیم پیروی می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یک انتخاب خوشمزه دیگر همبرگر بدون نان است و به جای سیب زمینی سرخ شده سبزیجات میل کنید. همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید. به لیپو پروتئینی که با تراکم بالا باشد کلسترول خوب می گویند. همان طور که گفتیم برخی از چربی ها چربی مضر هستند ال دی ال نام دارند و همچنین به چربی های خوب هم اچ دی ال کلسترول گفته می شود. به طور کلی همه افراد تقریبا از ۱۵ تا ۲۵ درصد از کالری روزانه شان را با پروتئین ها تامین می کنند.

اما افرادی که از یک نمونه رژیم لوکارب استفاده می کنند باید تقریبا ۳۰ تا ۳۵ درصد از کالری روزانه شان پروتئین باشد. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . روزه داری را حتی دین اسلام هم برای مسلمانان واجب کرده و بسیار بر روی آن تاکید شده است که روزه بگیرید. بعضی ها می گویند فقط 500 کالری در روز میتوانید مصرف کنید و بعضی میگویند که در روزهایی که روزه هستید هیچ چیزی نخورید. دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن.

شما می توانید کیک و رژیم کتوژنیک خود را نیز میل کنید

رژیم کتوژنیک غذاها در بعضی از رژیم ها فرد کربوهیدرات زیادی را دریافت می کند و در عین حال باید چربی کمی را مصرف کند، در این نوع رژیم ها کالری زیادی دریافت می شود و همین مسئله روند کاهش وزن را با مشکل مواجه می کند. به علاوه، این نوع فستینگ مزایای خاصی دارد که در باقی رژیمها به چشم نمیخورند. رعایت رژیم در عمل نیز دشوار است. دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که میزان کاهش وزن اولیه در این رژیم در افراد مختلف فرق دارد گفت: در بلند مدت از نظر کاهش وزن این رژیم نیز تفاوت چندانی با سایر رژیمهای لاغری ندارد.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده

هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. در واقع در یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط باید در هر وعده غذایی ۱ تا ۲ کف دست پروتئین مصرف کنید. در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. در همین حال، طبق یک مطالعه کوچک، که در شماره مارس 2018 Sports منتشر شد، افرادی که رژیم کتو را به مدت سه ماه دنبال کردند، تقریباً همان مقدار چربی بدن خود را از دست دادند و تقریباً تغییرات توده عضلانی مشابه افرادی که از رژیم های معمولی پیروی می کردند، داشتند.

رژیم کتوژنیک و یبوست

اما در یک نمونه رژیم لوکارب چربی کمتری وجود دارد. در رژیم های کم کربوهیدرات و پر چرب تا جایی که ممکن است منابع گلوکز از برنامه غذایی حذف می شود. محققان لهستانی رژیم لاغری دوکان را بر روی ۵۱ خانوم به مدت ۸ تا ۱۰ هفته مورد بررسی قرار دادند. جدای از کاهش وزن، دیگر فایده های رژیم دوکان ثبت نشده است. رژیم دوکان توسط دکتر فرانسوی پیر دوکان در دهه هفتاد میلادی شکل گرفت و دارای چهار مرحله است. پس اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارند به کمک یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط وزن خود را کم کنند باید در مرحله اول توانایی حذف کربوهیدرات را داشته باشید.

بهترین رژیم برای افراد دیابتی یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط است. همچنین استفاده از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط می تواند سبب کاهش مصرف انسولین شود. میشه گفت این موضوع یعنی چند هدف رو با یک تیر زدن. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین.