اصول پوکر را بیاموزید


پوکر

پوکر یک بازی با ورق است که در آن بازیکنان برای تشکیل دست با بالاترین رتبه به منظور برنده شدن پات در پایان هر دور شرط بندی با یکدیگر رقابت می کنند. علاوه بر اینکه یک بازی شانسی است، مهارت های زیادی نیز در پوکر وجود دارد و مهم است که بدانید چگونه بازی را به درستی انجام دهید. علاوه بر یادگیری قوانین پوکر، باید یاد بگیرید که چگونه حریفان خود را بخوانید و از تاکتیک های بلوف زدن به نفع خود استفاده کنید.

یک دست پوکر از پنج کارت تشکیل شده است. دو تا از کارت‌های شخصی شما (کارت‌های حفره‌ای) با کارت‌های جامعه روی میز ترکیب می‌شوند تا یک دست پوکر با رتبه بالا بسازید. در برخی از بازی‌های پوکر، بسته به نوع خاص پوکری که بازی می‌شود، می‌توانید کارت‌های جایگزین را در بازه زمانی شرط‌بندی یا حتی پس از آن بکشید.

در یک بازی پوکر، هر بازیکن باید قبل از نوبت خود، مقدار مشخصی تراشه را در پات قرار دهد. سپس بازی پوکر در یک سری فواصل شرط‌بندی ادامه می‌یابد، و هر بازیکن تراشه‌های خود را در پات می‌گذارد تا زمانی که سهم یک بازیکن در کل مبلغ شرط‌بندی، برابر با سهم شخص قبل از او شود.

هنگامی که یک دست پوکر کامل شد، هر بازیکن باید کارت های خود را نشان دهد. بازیکنی که دست پوکر بالاترین رتبه را داشته باشد برنده پات است. دسته های بالاتر شامل یک جفت، سه دسته، چهار دسته و یک راست می باشد. اگر تساوی باشد، کارتی که بالاترین رتبه را دارد، تساوی را می شکند.

در حالی که نمی‌توانید کارت حریف را زمانی که در دست نیست بخوانید، می‌توانید رفتار او را برای شناسایی کارت‌ها مطالعه کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بازیکنی همیشه برای یک استک بزرگ خرید می‌کند و سپس قبل از فلاپ تا می‌کند، ممکن است نشان دهد که او دست خوبی دارد. همچنین باید مراقب زبان بدن آنها باشید تا علائم دروغگویی آنها را شناسایی کنید.

انواع مختلفی از بازی های پوکر وجود دارد و قابلیت اطمینان هر کدام متفاوت است. مهم است که بازیکنان مختلفی را در یک اتاق پوکر یا در یک بازی زنده مشاهده کنید و سپس شناسایی صحبت های آنها را تمرین کنید. همچنین توجه به اینکه هر بازیکن چگونه تراشه های خود را به هم می زند و نحوه نگه داشتن تراشه های خود در هنگام بازی نیز مفید است.

یکی از مهمترین کارهایی که باید هنگام بازی پوکر انجام دهید این است که احساسات خود را کنترل کنید. اگر در مورد ضربات بد گریه می کنید، نشانه مطمئنی از این است که در حال شیب هستید و احتمالاً در آینده تصمیمات ضعیفی خواهید گرفت. به همین ترتیب، هرگز نباید در مورد بردهای خود لاف بزنید. این نه تنها غیرحرفه ای است، بلکه یک پرچم قرمز بزرگ برای سایر بازیکنان حاضر در میز است که ممکن است هدف خوبی برای بلوف کردن در برابر آن باشید. علاوه بر این، می تواند باعث شود که برای انجام صحیح بازی بیش از حد مطمئن به نظر برسید.