اصول رژیم کتوژنیک سالم که از امروز می توانید بهره مند شوید

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی همچنین، کسانی که مبتلا به دیابت هستند و علاقه مند به پیروی از یک برنامه غذایی کتوژنیک هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا مشخص شود آیا این رژیم برای نیازهای خاص آنها ایمن و مناسب است یا خیر. کاهش آهسته کربوهیدرات ها، در حالی که چربی و پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش می دهید، ممکن است به روان تر شدن این انتقال و کاهش علائم کتو آنفولانزا کمک کند. اما برخی ممکن است علائم را برای بیش از یک ماه تجربه کنند.

اما اعتقاد بر این است که ژنتیک، از دست دادن الکترولیتها، کمآبی و ترک کربوهیدراتها نیروهای محرک پشت آنفولانزای کتو هستند. بدنسازان یا افرادی که مشغول انجام ورزش های سنگین و فعالیت های سخت بدنی هستند، می توانند از این رژیم پیروی کنند؛ چرا که رژیم هدفمند کتو نسبت به دو نوع قبلی، کربوهیدرات دریافتی بیشتری دارد. در نهایت، این رژیم ممکن است برای افرادی که به کلسترول غذایی حساس هستند، مناسب نباشد. علاوه بر این، افرادی که دارای بیماری های خاص مانند بیماری کلیوی، بیماری کبد یا بیماری های پانکراس هستند، باید از این رژیم اجتناب کنند.

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. ادویه جات : نمک فلفل گیاهان و ادویه جات متنوع میان وعده های سالم که در رژیم لاغری کتوژنیک مصرف می شود : گوشت یا ماهی چرب آجیل یک مشت پنیر پنیربا روغن 1 الی 2 عدد تخم مرغ آب پز شکلات تلخ 90 در صد میلک شیک با شیر بادام پودر کاکائو و کره بادام زمینی ماست پر چرب با کره ی بادام زمینی و پودر کاکائو توت فرنگی و خامه با رعایت این رژیم غذایی هم به خوبی وزن کم می کنید هم به سلامت عمومی بدن خود کمک می کنید و زندگی سرشار از سلامتی و نشاط خواهید داشت .

بیماری کبد چرب به بیماری گفته میشه که در اون حجم زیادی از چربی توی کبد جمع شده باشه. هیدراته ماندن می تواند به علائمی مانند خستگی و گرفتگی عضلات کمک کند. علاوه بر این، خوردن پنیر به طور مرتب به قدرت عضلات کمک میکند. در ادامه هنگام خوردن آجیل دقت داشته باشید که میزان مصرف کالری روزانه تان را زیاد بالا نبرید و تعادل را حفظ کنید. در حالی که برخی از افراد ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به رژیم کتوژنیک روی آورند، برخی دیگر ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنند. This was gener​at᠎ed  by GSA C ontent  G​en᠎er at᠎or D᠎em ov​er sion .

رژیم کتوژنیک و ورزش از عوارض کوتاه مدت رژیم کتوژنیک میتوان آنفولانزای کتوژنیکی را نام برد که عوارض آن طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

یا ممکن است میزان مصرف کربوهیدر ادامهات خود را به جهت چند هفته کمتر دهید تا سطوح انسولین خود را کمتر دهید و از رژیم غذایی منحصر به فرد خود شروع کنید، سپس به سراغ یک رژیم غذایی مدیترانه ای بروید. رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد. آنفولانزای کتو معمولاً حدود یک هفته طول می کشد. این مقاله به بررسی چیستی آنفولانزای کتو، چرایی بروز آن و چگونگی کاهش علائم آن می پردازد. علائم آنفولانزای کتو ممکن است در چند روز اول پس از کاهش کربوهیدرات ظاهر شود.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

برای این افراد، علائم ممکن است چند هفته طول بکشد. چند برنامه غذایی پزشک تغذیه در اصفهان را هم برای نمونه به شما معرفی کردیم؛ اما بهتر است بدانید که برنامههای غذایی انواع مختلفی دارند و به همین تعداد محدود نمیشوند. که این یک تغییر مفید است و سبب افزایش چربی سوزی می شود.به همین دلیل است که از رژیم کتوژنیک برای افزایش چربی سوزی و لاغری استفاده می شود. اگرچه رژیم کتوژنیک ممکن است برای بسیاری از افراد مفید باشد، اما برای همه مناسب نیست. اما راههایی برای کاهش آنها وجود دارد.

بنابراین، گذار به یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات ممکن است برای برخی، چالش برانگیز باشد. با این حال، با اتخاذ یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات نیز می توان به کتوز رسید. کتون ها محصولات جانبی تجزیه چربی هستند و در صورت پیروی از رژیم کتوژنیک به منبع اصلی سوخت تبدیل می شوند. کبد شما از کتون مصرف میکند.کتونها بهعنوان منبع سوخت بخصوص برای مغز عمل هستند. رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند. مطالعه موردی زنی 65 ساله را دنبال کرد.

پژوهشگران

“دانشگاه ییل”(Yale University) در مطالعه اخیرشان با آزمایش بر روی موشها دریافتهاند پیروی از رژیم غذایی “کتوژنیک” (ketogenic) از ابتلای موشها به آنفلوآنزا جلوگیری میکند. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. پژوهش های پزشکی بر روی داوطلبان نشان داده است که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های غذایی دیگر، تاثیر بیشتر و سریع تری در کاهش وزن دارد.

درواقع پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن مؤثر است. جایگزینی مایعات به ویژه زمانی که اسهال مرتبط با کتو آنفولانزا را تجربه میکنید، مهم است که میتواند باعث از دست دادن مایعات اضافی شود. اکثر افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، از برنامه رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک پیروی می کنند که حدود 10 درصد از کل کالری شما را از کربوهیدرات ها تامین می کند. کسانی که معمولاً کربوهیدرات های زیادی مصرف می کنند، به ویژه کربوهیدرات های تصفیه شده مانند ماکارونی، غلات شیرین و نوشابه، ممکن است در شروع رژیم کتوژنیک زمان سخت تری داشته باشند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

علائم کتو آنفولانزا معمولاً توسط افرادی که به رژیم کتوژنیک تغییر می کنند گزارش می شود. در حالی که این رژیم برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، با برخی عوارض جانبی ناخوشایند همراه است. در حالی که این عوارض جانبی ممکن است باعث شود برخی از افراد به آن بیاعتنایی کنند. در حالی که برخی ممکن است هفته ها علائم کتو آنفولانزا را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است بدون عوارض جانبی با رژیم غذایی جدید سازگار شوند. این علائم، که ممکن است شبیه آنفولانزا باشد، به دلیل سازگاری بدن با رژیم غذایی جدید متشکل از کربوهیدرات بسیار کمی ایجاد می شود.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

استفاده از لبنیات نظیر کره و خامه و پنیر که در صورت امکان بهتراست از محصولات محلی پاستوریزه و بهداشتی استفاده شود، همچنین پنیر گودا، پنیر فتا، پنیر خامه ای که فرآوری نشده است، بسیار مناسب است. آزمایشهای خون، ادرار و تنفسی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا با اندازهگیری میزان کتون تولیدشده توسط بدنتان تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. رژیم کتو برای مبتلایان به دیابت وضعیت خطرناکی به نام کتواسیدوز ایجاد میکند.

با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. 1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد. کلیه ها به سوخت و ساز پروتئین کمک می کنند و رژیم کتو می تواند بار کاری کلیه ها را به شدت افزایش دهد. با این حال، خوردن چربی کافی ، منبع سوخت اولیه در رژیم کتوژنیک، به کاهش این هوس کمک می کند و احساس رضایت را در شما حفظ می کند.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

1. آیا میتوان رژیم وگان را به عنوان سبک زندگی انتخاب کرد؟ در انواع برنجها، سالادها، ساندویچها و یا حتی به تنهایی میتوان از تن ماهی استفاده نمایید. پروتئین، ویتامین و چربیهای امگا ۳ از پایههای اصلی تن ماهی هستند. هر 1 برش 43 کالری، 0 گرم کربوهیدرات، 3 گرم پروتئین، 3 گرم چربی. ابتدا با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای مورد علاقه در رژیم غذایی شروع کنید.

9 نکات نجات بخش درباره رژیم کتوژنیک

باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کنید که این امر می تواند باعث بهبود تمرکز شود. این بدین معناست که حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. آنفولانزای کتو اصطلاحی است که برای توصیف علائم آنفولانزای مرتبط با شروع رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات استفاده می شود. پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).11) حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و غیره).

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.