آیا شنیده اید؟ رژیم کتوژنیک برای لاغری بهترین شرط شما برای رشد است

از دیگر گروه هایی که رژیم کتوژنیک برای لاغری آن ها توصیه می شود کسانی هستند که به هر نحوی بارها و بارها تجربه گرفتن رژیم لاغری سریع و موثر را داشتند ولی نتیجه ی خوبی نگرفتند که به این خاطر است که در رژیم کتوژنیک سطح چربی پایین بوده و بدن هرباره در حالت ضعف و گشنگی کلید تاکتیک طرفداران استفاده رژیم کتوژنیک برای لاغری سریع قرار می گیرد. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید.

یبوست در رژیم کتوژنیک

برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید. مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. افرادی که دیابت دارند و انسولین یا داروهای کاهنده قند خوراکی استفاده می کنند، اگر قبل از شروع رژیم، میزان دارو به طور متناسب تعدیل نگردد، دچار افت قندهای شدید خواهد شد.این رژیم در افراد دارای التهاب پانکراس ( پانکراتیت)، نارسائی کبدی، اختلال در سوخت و ساز چربی، کمبود اولیه کارنیتین، پورفیری و کمبود پیروات کیناز ممنوع است.در افراد با رژیم کتوژنیک ممکن است به ندرت تست تنفسی الکل، بصورت کاذب مثبت شود.

مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. • افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. در مورد خواب هم بارها در نت نوشت برای تان گفته ایم که می توانید با مراجعه به سایت و جست و جو مطالب مربوط به کم خوابی و بدخوابی را پیدا و مطالعه کنید. This has been g᠎en᠎erat ed  by GSA C ontent᠎ G en᠎erator Demov ersion.

در هفته دوم سبک زندگی تان را باید عوض کنید که شامل نحوه فعالیت بدنی، خواب و مدیریت استرس است. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی اشباع شده را به ۵ تا ۶ درصد کالری روزانه یا حدود ۱۳ گرم در روز محدود کنید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. This has been c reated wi th the help  of G SA​ Content  Gen er​at or  DEMO!

مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین می خوریم کالری زیادی جذب می کنیم و بدن ناچار است آن ها را به صورت چربی ذخیره کند. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود.

میتواند به سطح قند خون و مدیریت دیابت کمک کند!

رژیم کتو که امروز با آن آشنا می شوید روش خوبی برای از بین بردن چربی های انباشته شده و رسیدن به تناسب اندام است. افراد دچار اضافه وزن که دارای سندروم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت تیپ ۲ هستند، با این رژیم و با کاهش کربوهیدرات، بهبودهایی در بیماری خود مشاهده خواهند کرد. میتواند به سطح قند خون و مدیریت دیابت کمک کند! این مواد غذایی با قابلیت سیرکنندگی شان سبب می شوند بدون نیاز به کالری شماری یا وسواس درمورد غذای مصرفی تان، وزن کم کنید. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است.

رژیم کتوژنیک برنامه

Th is was cre᠎ated with GSA C on tent᠎ Generator D᠎em᠎ov᠎er si᠎on.

یعنی دقیقا بنویسید در هفته اول، دوم و سوم چه تغییراتی باید ایجادکنید. در مرحله سوم می توان کربوهیدرات دریافتی را افزایش داد و 50 تا 80 گرم دریافت کرد. اما اگر نمی خواهید که به طور مداوم کتو باشید می تونید برای ۱ ماه انجام بدید و بعد کربوهیدرات سالم رو تا روزی ۱۵۰ گرم مصرف کنید. بسیاری از افراد برای لاغرشدن، رژیم کتو را انتخاب میکنند؛ اما برخی دیگر از آن برای مدیریت بیماری خود مانند دیابت کمک میگیرند. شام: همانطور که در ادامه روز اول، به علاوه یک میوه اما مهم نیست چه چیزی را انتخاب کنید.

اما قطعا پس از مدت کوتاهی از رعایت آن خسته خواهید شد. بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. البته اگر در ابتدای کار روش ۶ هفته ای را انتخاب کنید بهتر است. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم هفتگی کتوژنیک

بعضی تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم بیشترین تاثیر را روی کودکان مبتلا به صرع دارد. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که هنگام شروع رژیم کتو، افراد تغییر قابل توجهی در سطح کلسترول خود تجربه می کنند. توضیحاتی را که در قسمت قبل داده ایم روی یک برگه یادداشت و روی در یخچال بچسبانید. حال زمانی که شما به اندازه خیلی کمی کربوهیدرات مصرف کنید و باز هم به همان میزان قبل در بدن شما انسولین تولید شود به صورت ناگهانی مقدار کم گلوکز موجود در خون شما وارد سلولهای بدنتان میشود و قند خون ناگهان افت میکند.

کره و خامه: در انواع رژیم غذایی کتوژنیک بهتر است در صورت دسترسی، از کره و خامه های محلی پاستوریزه و بهداشتی استفاده نمایید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. مراقب باشید که بهتر است از همه چیز در حد اعتدال لذت ببرید. یک راه حل دیگر هم این است که هر جا میروید یک شیشه آب همراه با خود ببرید در طول روز دائما آب بنوشید؛ به خصوص زمانی که هوا خیلی گرم است، یا بعد از ورزش کردن.

حتی اگر سعی کنیم رژیم غذایی مان حاوی رادیکال های آزاد نباشد یا حداقل خیلی کم باشد به هر حال از طریق آب و هوا و نور خورشید رادیکال های آزاد را جذب می کنیم. گاردنر افزود: من سعی کردم به هر رژیمی بهترین شانس را بدهم؛ اما سعی نکردم آن را به رژیم کتوی بد و یا مدیترانهای خوب یا مدیترانهای بد و کتوی خوب تبدیل کنم. اما چربیهای اشباع شده از روغنها(نخل، نارگیل)، گوشت، کره و کره کاکائو در مقادیر زیاد تشویق میشوند.

رژیم کتوژنیک در بارداری

کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. اهداف بلندپروازانه سبب میشوند که واقعگرا نباشید. افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک موفقیت کسب کنند. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. همچنین بسیاری از پزشکان (بیش از ۱۰۰ مورد) استفاده از این رژیم را توصیه می کنند . در یک برنامه غذایی کتوژنیک، بسیاری از افراد کاهش کلسترول ، کاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL را تجربه می کنند.

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

با توجه به اینکه همه شرکت کنندگان در این مطالعات چاقی داشتند، نتایج ممکن است برای افراد بدون چاقی صدق نکند. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید.

الکل و رژیم کتوژنیک

به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. زمانی که شما تازه رژیم کتوژنیک را آغاز کردید به طور حتم مدت زمانی را صرف افزایش آگاهی در مورد این رژیم و شیوه زندگیتان اختصاص دادید. توجه به این نکته مهم است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کوتاه مدت است که بیش ازتمرکز بر رژیم سالم، بر کاهش وزن متمرکز است. حالا می توانید به مدت یک هفته به روش قبلی غذا خوردن تان برگردید. می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید.

باور این سه افسانه‌های مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد شما را از رشد بازمی‌دارد.

آشامیدن آب بین ۸ تا ۱۰ لیوان را فراموش نکنید. نکته: از مصرف غذاها و خوراکی های غنی از کربوهیدرات مثل غلات، شیرینی ها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب میوه و حتی بیشتر میوه ها اجتناب کنید. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. برنامه غذایی که بیشتر بر پایه گوشت و سبزیجات باشد دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که برای سالم ماندن به آنها احتیاج دارید. گوشت: گوشت قرمز ، استیک، ژامبون، سوسیس ، بیکن، مرغ و بوقلمون.

رژیم کتوژنیک و ورزش شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. تخم مرغ: برای دریافت امگا 3 ، کل تخم مرغ را بخورید. به گفته آن ها این رژیم غذایی خطرات بالقوه ای را برای سلامت افراد ایجاد می نماید که در ادامه به این خطرات خواهیم پرداخت. کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند.

لذا این رژیم غذایی میتواند به درمان بسیاری از اختلالات مغزی من جمله صرع کمک کند. آیا میتوانیم به وفور میوه بخوریم؟ بنابراین دقیقاً نمیتوانیم بگوییم که آیا کتوژنیک بر باروری تاثیر مثبت دارد یا منفی. به این علت که کربوهیدرات در آب ذخیره می شود و کمبود آب بدن مطمئناً علاوه بر احساس تشنگی همراه با عوارض جانبی مانند سرگیجه، تپش قلب یا احساس ضعف است. در رژیم لاغری کتوژنیک کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و این به دلیل کم شدن ذخایر کربوهیدرات در بدنمان می باشد چون کربوهیدرات آب زیادی را در خود ذخیره کرده و سنگین می باشد.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

یبوست طولانیمدت نیز به دیواره روده صدمه وارد کرده و میتواند منجر به مشکلات جدی بشود. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. اشاره کرد، اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این موارد وجود دارد. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد.