You are currently viewing کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق تأثیر بگذارد؟

کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق تأثیر بگذارد؟


تاثیر کمبود ویتامین بر کرونا

با وجود افزایش ناگهانی بیماری های قلبی و عروقی در برخی از شهرهای ایران ، موج دیگر کرونا در حال اتمام است. موج دوم کشور را ویران می کند و همه را به طریقی نابود می کند. از نظر مالی هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی درد داشت.

اما اکنون فقط در مورد چند مورد است. اما این بدان معنا نیست که ما در امان هستیم. نبرد تمام نشده است. به گفته MHA و چندین دانشمند ، انتظار می رود که سومین پزشکی قانونی در ماه اکتبر برسد. مشخص نیست این موج چگونه خواهد بود. چقدر خطرناکتر از موج دوم است؟ چقد طول میکشه؟

هنوز زمان تسلیم شدن محتاطانه قبل از ظهور کووید 19 فرا نرسیده است. در حقیقت، زمان آمادگی ما فرا رسیده است. ما باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا موج سوم متوقف شود.

بین آترواسکلروز و کمبود ویتامین رابطه وجود دارد

با گسترش اپیدمی ، نوآوری ها نیز افزایش می یابد. ثابت شده است که بین شدت COVID-19 و سطح ویتامین D رابطه مستقیم وجود دارد. ویتامین D معمولاً در غذا یافت نمی شود ، اما منبع اصلی این ویتامین نور خورشید است.

متأسفانه طاعون ما را مجبور کرد در خانه بمانیم. مردم همیشه می توانند بیرون بروند و لوازم خانگی بخرند ، نه در طول روز. این بدان معناست که اکثر ما در معرض نور خورشید هستیم. این باعث کاهش سریع ویتامین D در بسیاری از افراد می شود.

افراد مبتلا به کمبود ویتامین D همچنین علائم شدیدتری از COVID را نشان دادند. یکی از دلایل این امر این است که ویتامین D برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و بدون ویتامین D کافی ، ویروس کرونا به بدن واکنش قوی نشان نمی دهد.

کمبود ویتامین B12 همچنین با عفونت های شدیدتر COVID-19 مرتبط است. کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. ممکن است باعث ضعف و مشکلات عصبی شود.

برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که ویتامین B12 ممکن است به پروتئین های ویروسی متصل شود و رشد ویروس ها را کند کند.

بنابراین اگر به اندازه کافی از این ویتامین در سیستم بدن خود استفاده نکنید ، می توانید به شدت بیمار شوید. افراد مبتلا به ضد تشنج ، دیابت یا تب ممکن است سطح پایینی از ویتامین B12 داشته باشند.

کمبود ویتامین D و B12 ، به ویژه ، خطر مشکلات تنفسی را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب افزایش می دهد.

چگونه می توانید سطح ویتامین D و ویتامین B12 خود را افزایش دهید؟

خبر خوب این است که افزایش سطح این دو ویتامین واقعاً آسان است.

خروج شما از خانه بدون دلیل موجه نیست. اما می توانید به اندازه کافی نور خورشید دریافت کرده و ذخیره ویتامین D خود را افزایش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز 30 دقیقه در خانه یا آپارتمان خود زیر نور آفتاب باشید.

آیا ویتامین D می تواند از تاجگذاری جلوگیری کند؟

سه منبع اصلی ویتامین D عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • پنیر
  • غلات غنی از ویتامین D
  • ماهی چرب

همچنین ممکن است نیاز به مصرف مکمل های ویتامین D داشته باشید.

غذاهایی که حاوی ویتامین B12 هستند

  • شیر
  • پنیر
  • ماهی
  • گوشت

اکثر مردم خستگی ، تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. مشکلات حافظه ؛ اضطراب افسردگی؛ او با علائمی مانند آرتروز و گرفتگی عضلات پا دست و پنجه نرم می کند ، اما هیچ نشانه ای از کمبود شدید ویتامین در آن دیده نمی شود. شما می توانید از یک آزمایش خون ساده برای بررسی میزان نرمال بودن میزان ویتامین خود استفاده کنید.

برای ایمن ماندن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

علاوه بر افزایش سطح ویتامین D و ویتامین B12 ، اقدامات زیر را نیز باید انجام دهید تا از موج سوم COVID-19 در امان باشید:

  • واکسن بزن
  • پروتکل COVID را دنبال کنید
  • مدیریت دیابت
  • مقاومت خود را افزایش دهید

ما نمی توانیم تصور کنیم که همه گیری تمام شده است زیرا گزارشات بسیار کمی وجود دارد. امواج بعدی ممکن است در جاده باشد. نحوه عمل ما در حال حاضر تعیین می کند که چقدر می تواند خطرناک باشد. همه ما باید مراقب خود و عزیزانمان باشیمنمی تواند


بیشتر بهم خبر بده:

فشار خون بالا و واکسن کرونا ؛ خطرناک یا خطرناک نیست
ایده خوبی است که محل واکسن کرونا را ماساژ دهید.
سه جنبه دلتا کرونا را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید