You are currently viewing کمبود منیزیم و پنج هشدار شدید برای بدن: دکتر رویا خادمیان

کمبود منیزیم و پنج هشدار شدید برای بدن: دکتر رویا خادمیان


.jpg - کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن

کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن

مصرف کافی منیزیم برای مغز مفید است. این ویتامین برای عملکرد قلب و ماهیچه ها بسیار مهم است و ترکیب ویتامین K و D سلامت استخوان ها را تقویت می کند. پنج نشانه هشداردهنده شدید در مورد کمبود منیزیم وجود دارد.

کاهش شنوایی و زنگ زدن در گوش

تحقیقات نشان داده است که مقادیر کافی منیزیم می تواند با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند ، مبارزه کند. در حقیقت ، کمبود منیزیم یکی از علل اصلی کاهش شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی عضلات یا لرزش

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است و ماهیچه ها را تقویت می کند و با جلوگیری از اسپاسم عضلانی جذب کلسیم را تحریک می کند. منیزیم جذب پتاسیم را افزایش می دهد ، که برای عملکرد مناسب ماهیچه ها ضروری است. منیزیم همچنین با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و اعصاب به درد عضلات کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات دارید ، میزان مصرف منیزیم خود را به دقت بررسی کنید. تنش عضلانی ؛ بزرگنمایی چشم ، به ویژه ، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد.

افسردگی

سالهاست که ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن این ارتباط را تأیید می کند. به گفته محققان اروپایی ، بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند میزان بسیار کمی منیزیم دارند. افسردگی ناگهانی بدون دلیل مشخص ؛ گنگ بودن ؛ اگر اضطراب و تحریک پذیری را تجربه می کنید ، ممکن است به دلیل سوء تغذیه باشد ، مانند کمبود منیزیم. منیزیم به شما کمک می کند تا آرام شوید و کمک کنید.

عملکرد غیرطبیعی قلب

همانطور که گفته شد ، سطوح پایین منیزیم می تواند بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر بگذارد. کمبود منیزیم خطر عوارض جانبی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم معتقدند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود ، اما کمبود منیزیم علت اصلی ایجاد سنگ کلیه است. منیزیم با جلوگیری از اتصال کلسیم به اگزالات کلسیم به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند. دو عنصر که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در حقیقت ، دریافت منیزیم کافی یکی از راه های جلوگیری از سنگ کلیه است.

لوبیا، دانه های آفتابگردان دانه کدو تنبل بادام ها؛ حبوبات دانه های سویا حبوبات

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید