You are currently viewing پنج ماده غذایی را جایگزین ویتامین D کنید.  – دکتر رویا خادمیان

پنج ماده غذایی را جایگزین ویتامین D کنید. – دکتر رویا خادمیان


232707 102 - مولتی ویتامین ها را با 5 غذا جایگزین کنید.

۵ مولتی ویتامین ها را با غذا جایگزین کنید!

خوردن میوه و سبزیجات می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود. سکته ثابت شده است که وزن سالم را با برخی از سرطان ها حفظ می کند. با این حال ، این مکمل در مکمل های مولتی ویتامین یا مولتی ویتامین ثابت نشده است.

محققان و متخصصان تغذیه بر این عقیده اند که در برخی موارد به مولتی ویتامین نیاز است ، اما این راهی نیست که از طریق مصرف منظم به تغذیه مناسب برسیم. بهتر است آن را روی میز با میوه ها و سبزیجات مختلف خود رنگ آمیزی کنید.

انواع سیب:

سیب حاوی مواد معدنی است. مصرف روزانه سیب که سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است ، نیاز به نسخه را کاهش می دهد. سیب سرشار از فیبر است. فیبرهای محلول به ویژه می توانند به تنظیم قند و کلسترول خون کمک کنند. سیب منبع خوبی از پتاسیم است که می تواند فشار خون را کاهش دهد. مواد مغذی موجود در سیب از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. همچنین خطر برخی سرطان ها از جمله سرطان ریه را کاهش می دهد. خوردن سیب خطر ابتلا به آلزایمر و آسم را کاهش می دهد.

آجیل:

آجیل منبع خوبی از چربی ها و روغن های سالم است. پروتئین منبع فیبر و آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که برخی از انواع آجیل دارای سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها نسبت به گیاهان هستند. مصرف منظم آجیل خطر مرگ را در زنان یائسه کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

انواع توت ها:

رنگ انواع توت ها حاوی آنتوسیانین است. این گیاه خواص شیمیایی و بهداشتی زیادی دارد. توت ها سرشار از فیبر هستند ، ویتامین B همچنین منبع خوبی از پتاسیم و ویتامین C است. ثابت شده است که آنتوسیانین ها در مبارزه با سلول های سرطانی و مبارزه با التهاب موثر هستند. مثلا مواد مغذی موجود در بلوبری به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. کلسترول بد را کاهش داده و عوامل رشد را سرکوب می کند.

میوه ها و سبزیجات:

جوانه بروکسل ؛ کلم بروکلی ، خوردن این سبزیجات مانند هویج و بادام خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. به گفته موسسه ملی سرطان در ایالات متحده ، خوردن این سبزیجات می تواند باعث اختلال در عملکرد و مرگ سلول های سرطانی و همچنین جلوگیری از آسیب DNA شود. این سبزیجات علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ، سرشار از فیبر هستند ، از جمله ویتامین K ، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، پتاسیم و سلنیوم. منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین است.

تخم مرغ:

با وجود کلسترول بالا به دلیل کلسترول بالا ، تخم مرغ در سالهای اخیر یک منبع غذایی بسیار سالم بوده است. مطالعات نشان می دهد که خوردن بیش از یک تخم مرغ در روز نه تنها خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد ، بلکه سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری از جمله ویتامین A ، B ، آهن ، سلنیوم ، کولین و ید است.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید