You are currently viewing هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟  |  بدن به آب احتیاج دارد

هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | بدن به آب احتیاج دارد


اکثر مردم نمی دانند که چقدر نوشیده اند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما نقش دارد و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم شما بی اثر هستند. به نظر شما شبیه ماشین شماست؟ اگر نفت و گاز کافی داشته باشید ، سود بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراتاسیون از بروز این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند متابولیسم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به طور مداوم بدن شما کم آب می شود ، عمدتا به دلیل ادرار و عرق. برای اطلاع از علت عرق کردن هنگام ورزش اینجا را کلیک کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت فنجان آب معادل حدود 2 لیتر است. اما برخی از مردم باید در طول روز به طور منظم آب بنوشند ، حتی اگر شما تشنه نیستید. مانند هر مورد دیگر ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی ، خارجی) در نهایت بر نیاز آبی شما تأثیر می گذارد.

بدن به آب احتیاج دارد

عواملی که بر میزان آب آشامیدنی تأثیر می گذارد

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به طور خلاصه ، این معادله نیمی از وزن بدن شما را می گیرد و این مقدار آب در هر اونس (25 میلی لیتر در هر اونس) و عادات ورزشی شما نیز بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود روزانه 300 میلی لیتر آب به ازای هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید اضافه کنید. اگر بیرون از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. وقتی آب کافی باشد ، کلیه ها سخت تر کار می کنند. کلیه ها ادرار غلیظ تری تولید می کنند که توسط آب ذخیره می شود. انرژی بیشتری مصرف می کند و باعث پارگی بیشتر بافت های آنها می شود.

هنگام توزیع آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون این است که قبل از احساس تشنگی یا انجام هرگونه فعالیتی آب بنوشید.
  • قبل از دویدن یک لیوان کوچک آب بنوشید.
  • همچنین ، ادرار خود را کنترل کنید. اگر به خوبی هیدراته شده اید ، باید دو تا چهار ساعت ادرار کنید. باید زرد روشن (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر از آن است ، مایعات کافی ذخیره نکنید. سردرد و سرگیجه از علائم کم آبی بدن است. اگر این را تجربه کرده اید ، ممکن است لازم باشد آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند تعطیلات تابستانی را به یکی از بدترین تجربه های تعطیلات تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته کنید.

می توانید میزان آب مورد نیاز خود را از دو سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید