You are currently viewing غذاهای مفید برای تصلب شرایین – دکتر  رویا خادمیان

غذاهای مفید برای تصلب شرایین – دکتر رویا خادمیان


بیماری های قلبی: غذاهایی که برای تصلب شرایین مفید هستند

غذاهایی که برای تصلب شرایین مفید هستند

عوارض انسداد عروق به دلیل تجمع پلاک در دیواره داخلی آنها باعث کاهش میزان خون و اکسیژن در بدن می شود. در این حالت ، اندام ها عملکرد خود را از دست می دهند و اندام های داخلی آسیب می بینند.

رگهای خونی همه قسمتهای بدن را از سر تا پا حمل می کنند. در نتیجه ، اکثر مردم از بیماری عروق کرونر قلب رنج می برند.

کلسترول خوب (HDL) به کنترل سطح کلسترول بد (LDL) کمک می کند و حفظ این تعادل بسیار مهم است. در واقع ، تصور می شود که سطح بالای کلسترول بد کشنده است زیرا در طول زمان مشخص نیست.

طبق گزارش سایت غذایی “پیشگیری از غذا” ، موارد زیر برخی از رایج ترین غذاهایی هستند که می توان بدون داروهای طبیعی از بین برد.

سیر

این ماده مغذی از چسبیدن کلسترول به دیواره عروق جلوگیری می کند. بنابراین ، از انسداد رگ های خونی و لخته شدن خون جلوگیری می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه کلسترول بد را کاهش می دهد و عملکرد قلب را در درمان شریان هایی که عطر ادویه ها را مسدود می کنند ، بهبود می بخشد. کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

بلغور جو دوسر

ترکیب فیبر محلول در این رژیم برای سلامت قلب مفید است. فیبر محلول کلسترول را کاهش داده و به بدن در هضم غذا کمک می کند. همچنین سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

سایر عواملی که می توانند از تصلب شرایین و کلسترول بالا جلوگیری کنند عبارتند از: ترک سیگار. پرهیز از مصرف الکل ؛ حفظ وزن متعادل. اجتناب از استرس و اضطراب ؛ یوگا و مدیتیشن منظم.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید