You are currently viewing شکر یا کربوهیدرات؟  کدام برای سلامتی شما بدتر است؟

شکر یا کربوهیدرات؟ کدام برای سلامتی شما بدتر است؟


قند بهتر است یا کربوهیدرات؟

قند بهتر است یا کربوهیدرات؟

سوالی وجود دارد که فکر کردن را برای ما مشکل می کند. این به سلامت مربوط می شود. حق با شماست! اگر از سلامت خود مطلع هستید ، احتمالاً این س questionال را در Google جستجو کرده اید. بیایید یک بار به این ایده نگاه کنیم و به پایان این معما برسیم.

منشأ مناقشه

از زمان شروع بیماری ، ما در خانه های خود محبوس شده ایم ، همراه با بحث در مورد پست های رسانه های اجتماعی و بحث ها.

اکنون ، با شیوع ویروس ، ما باید رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را بیش از هر زمان دیگری بررسی کنیم. اگر ما بیماری ای مانند چاقی داریم ، عفونت COVID می تواند یک رویداد ناخوشایند باشد.

برای اولین بار ، کل کشور شروع به مطالعه نحوه بهبود سلامتی و رژیم غذایی سالم کردند.

غذاهای اصلی که باید در نظر داشته باشیم شکر و کربوهیدرات ها هستند.

اما اگر بیش از آنچه می دانید در داستان وجود داشته باشد چه؟ کدام یک از این دو خطرناکتر است و کربوهیدراتها و قند عوارض جانبی دارند؟ بیایید مطالعه کنیم.

در اینجا آنچه باید در مورد قند بدانید است

قندها چیست؟ به بیان ساده ، شکر ساده ترین شکل کربوهیدرات است. مونوساکاریدها و دی ساکاریدها دو نوع قند هستند.

  • مونوساکاریدها – گلوکز ؛ گالاکتوز و فروکتوز
  • دی ساکاریدها – ساکارز ، مالتوز ، لاکتوز و ترهالوز

مونوساکاریدها و دی ساکاریدها به طور طبیعی (در میوه ها و سبزیجات) یافت می شوند. آنها در طول فتوسنتز تولید می شوند. شکر را می توان از این محصولات طبیعی استخراج و به عنوان مکمل استفاده کرد.

به همین دلیل می توان شکر را به شرح زیر طبقه بندی کرد.

ترکیب این دو دقیقاً یکسان است. هنگام خوردن محصولات گیاهی ، شکر ، شکر و فیبر را به دسرها اضافه می کنید. آب نبات در بستنی و آب میوه ها یافت می شود.

بدن شما منبع قند را نادیده می گیرد. هنگامی که مونوساکاریدها و دی ساکاریدها وارد بدن می شوند ، به راحتی به گلوکز تجزیه می شوند. بدن شما از این گلوکز به عنوان انرژی برای انجام کلیه عملکردهای خود استفاده می کند.

پس چرا شکر اینقدر خطرناک است؟

از نظر فنی ، شکر واقعاً خطرناک نیست. ضروری است عوارض جانبی قند اضافی و قندهای تصفیه شده خطری جدی برای سلامتی ما محسوب می شود.

افزودن شکر بیش از نیاز شما قند است.

عوارض جانبی قند اضافه شده به شرح زیر است.

  • خطر چربی احشایی مرتبط با بیماری قلبی را افزایش می دهد.
  • خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی و کم خونی را افزایش می دهد.
  • می تواند روند پیری را کند کند.
  • این می تواند منجر به افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

بهترین قند روزانه نباید از مقادیر زیر تجاوز کند.

  • 25 گرم برای خانم ها
  • 36 گرم برای مردان

میوه ها و سبزیجات می توانند به راحتی به این هدف برسند (بله ، برای جلوگیری از مصرف شکر نیازی به ذخیره شکر ، موز رسیده ، موز ندارید ، این میوه ها بسیار مفید هستند). بدون ذکر شکر فرآوری شده.

در اینجا آنچه باید در مورد کربوهیدرات ها بدانید آمده است

کربوهیدرات ها آنها یکی از سه درشت مغذی هستند که حاوی درشت مغذی ها (چربی ها و پروتئین ها) هستند. شکر نوعی کلسیم است. همچنین کربوهیدرات هایی به نام فیبر و پلی ساکاریدها وجود دارد. بدن شما تمام کربوهیدرات ها را به گلوکز تجزیه می کند ، که به عنوان سوخت فعالیت های شما عمل می کند.

بنابراین چرا فکر می کنید غذاهای کربوهیدرات دار خطرناک هستند؟

همه کربوهیدرات ها بی ضرر هستند. دو نوع کربوهیدرات وجود دارد.

کربوهیدراتهای ساده آنها ساختار شیمیایی ساده ای دارند و بدن شما می تواند آنها را به سرعت تجزیه کند. بلافاصله بعد از غذا قند خون را به سرعت افزایش می دهد. اما سطح به سرعت کاهش یافت. این به معنی کاهش سریع انرژی و هضم سریعتر است. باعث می شود در مدت کوتاهی گرسنه شوید و تمایل بیشتری برای خوردن داشته باشید.

کربوهیدرات های پیچیده آنها ساختار پیچیده تری دارند و تجزیه گلوکز طولانی تر است. این بدان معنا نیست که سطح قند خون شما بالا یا پایین می رود. کربوهیدراتهای پیچیده انرژی پایداری را برای شما فراهم می کنند و مدت طولانی آن را احساس خواهید کرد.

از این رو شما ببینید رژیم ساده کربوهیدرات می تواند خطرناک باشد.

نمونه های غذایی که باید از آنها آگاه باشید عبارتند از:

  • کلوچه ها
  • محصولات پخت و پز
  • آب میوه ها
  • نان سفید
  • شکر رومیزی (قهوه ای و سفید)
  • سس گوجه

کربوهیدراتهای پیچیده برای شما مفید است. شامل نمونه هایی از کربوهیدراتهای خوب است.

توصیه می شود 45 تا 55 درصد از کالری دریافتی ما از کربوهیدرات ها تامین شود. از این رو شما نمی توانید بر کربوهیدرات ها غلبه کنید. یا ممکن است نتوانید کار کنید. کربوهیدرات های خود را عاقلانه انتخاب کنید.

اگر مقدار زیادی کربوهیدرات ساده بخورید چه اتفاقی می افتد؟

مصرف بی رویه کربوهیدرات ساده باعث موارد زیر می شود:

برای سالم ماندن چه می توانید بکنید؟

اکنون می دانید که نمی توانید کربوهیدرات ها و قند را از رژیم غذایی خود هضم کنید. بنابراین در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد.

تا حد امکان از مصرف قندها و کربوهیدراتهای ساده خودداری کنید.

حتی اگر کربوهیدراتهای معمولی و قندهای فرآوری شده مصرف کنید ، باز هم می توانید چربی اضافی بسوزانید.

میوه های تازه (سیب ، گلابی ، موز ، گلابی ، سبزیجات) ؛ دانه؛ به طور مرتب از محصولات لبنی (مانند بادام یا بادام زمینی) استفاده کنید.

یاد بگیرید چگونه با استرس کنار بیایید.

کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد.

غذای آشغال از نوشیدن زیاد الکل و سیگار کشیدن خودداری کنید.

روی مد و غذا تمرکز نکنید. نیازهای شما بستگی به بدن ، ذهن و بدن شما دارد. . خیر سن و موقعیت جغرافیایی در مورد رژیم غذایی و شیوه زندگی خود عاقل باشید. سلامت شما به طور خودکار بهبود می یابد.

یک حرف آخر

هم قند و هم کربوهیدراتها انرژی ما را تأمین می کنند و برای عملکرد بدن ما ضروری هستند.

قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات می تواند به تامین نیاز روزانه شما به قند کمک کند.

شکر رومیزی یا شکر تصفیه شده می تواند مشکلات جدی بهداشتی مانند قند اضافی و چاقی یا بیماری کبد چرب غیر الکلی ایجاد کند.

کربوهیدراتهای پیچیده مانند غلات کامل و میوه ها برای سلامتی مفید هستند.

کربوهیدرات های ساده در دسرها و فست فودها خطر چاقی و دیابت را افزایش می دهد.

شکر قهوه ای کمی سالمتر از شکر معمولی است ، اما فقط یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای سالم است. می تواند برای شما خطرناک تر باشد.

خوردن شیرینی زیاد می تواند به شیمی مغز آسیب برساند و شما را وادار به خوردن شیرینی و دسر بیشتر کند.نمی تواند


بیشتر بهم خبر بده:

10 میوه با شاخص قند خون پایین برای دیابت
10 کربوهیدرات برتر برای کنترل قند خون
بهترین میوه های کم قند (مناسب دیابت)
9 جایگزین طبیعی قند
غذاهایی که سطح انسولین و قند خون را تثبیت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید