You are currently viewing سریال چیست؟  آیا انواع محصولات را می شناسید؟

سریال چیست؟ آیا انواع محصولات را می شناسید؟


سریال چیست؟

وقتی به صبحانه یا ناهار سالم فکر می کنید ، تمایل به خوردن غلات کامل دارید. انواع مختلف غلات یکی از مهمترین انتخاب ها برای مزایای سلامتی آنها و نحوه حفظ آنها برای مدت طولانی است.

بسیاری از مردم غلات را غذای اصلی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می دانند. وقتی صحبت از مزایای سلامتی می شود ، غلات و غلات مزایای انرژی و انرژی را ارائه می دهند. کربوهیدرات ها علاوه بر پروتئین و فیبر ، ویتامین E ، مقداری ویتامین B حاوی مواد مغذی زیادی مانند منیزیم و روی است.

دانه؛ مصرف روزانه غلات کامل ، به ویژه ، می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود. شواهدی برای جلوگیری از بیماری های مزمن مانند دیابت و سرطان روده بزرگ وجود دارد. خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد و توسط بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می شود. علاوه بر این ، غذاهای کامل با طرز تهیه آسان و دانه سریع شما را ترغیب می کند تا از این غذاها بیشتر بخورید.

در این مقاله با انواع غلات و مزایای سلامتی آنها آشنا می شوید تا به شما در انتخاب غذاهایی که برای شما و سلامتی شما مناسب است کمک کند.

دانه چیست؟ چه مزایایی دارد؟

گندم ذرت ذرت برنج دانه نامیده می شود. نان غذاهایی مانند رشته فرنگی و بلغور جو دوسر برخی از محصولات این دانه ها هستند. محصولات این دانه ها شامل دو غلات کامل و دو غلات تصفیه شده است. غلات سبوس دار (پوسته و جوانه) ذرت ذرت ذرت برنج قهوه ای . و سورگوم. وقتی دانه های تصفیه شده در آسیاب آسیاب می شوند ، جوانه زده و جوانه می زنند.

در این فرایند ، ویتامین B ، بخش مهمی از غلات حاوی آهن و فیبر را حذف می کند و نقش مهمی در بهبود غذا دارد. برخی غلات تصفیه شده مانند آرد گندم ، شامل نان و برنج سفید است. اکثر غلات تصفیه شده ویتامین B و آهن را برای آنها تأمین می کنند. اما نمی توانید فیبر اضافه کنید.

مقامات بهداشتی ایالات متحده توصیه می کنند که زنان روزانه پنج تا شش بار و مردان شش تا هشت بار در روز غلات مصرف کنند. با این حال ، برخی از کارشناسان بهداشت معتقدند که باید از حبوبات و حبوبات تا حد ممکن اجتناب شود.

1. گندم

گندم بزرگترین محصول جهان است. این گیاه به دلیل روش های مختلف پخت و پز به یک محصول محبوب تبدیل شده است. گندم انواع مختلفی دارد.

مزایای تغذیه ای و سلامتی آن عبارتند از:
  • چربی کمی دارد و بیشتر آن پر نیست.
  • سرشار از پتاسیم است و حاوی سدیم نیست.
  • تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین B6 (پیریدوکسین) ، فولات و اسید پانتوتنیک همگی ویتامین B هستند.
  • اهن فلز روی منیزیم حاوی تمام فسفر و سلنیوم است
  • سرشار از کربوهیدرات (عمدتا کلسیم) و فیبر نامحلول است.

حساب

جو دوسر غنی از بتا گلوکان است ، فیبر محلول به طور طبیعی در سبوس جو دوسر و لایه های آندوسپرم یافت می شود.

فواید جو دوسر برای سلامتی
  • در گندم ، بتا گلوکان قند خون بعد از غذا را تنظیم می کند.
  • جو دوسر پاسخ انسولین را افزایش می دهد.
  • جو دو سر باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

: جو

جو بومی آسیا است و یکی از اولین محصولاتی بود که به طور گسترده رشد کرد. جو به دلیل محتوای کم گلوتن فقط در آرد سوخاری استفاده می شود. در نتیجه ، امروزه تعداد کمی از مردم در کشورهای توسعه یافته جو مصرف می کنند. با این حال ، جو سرشار از بتا گلوکان است که در بسیاری از غذاها و مکمل های سالم یافت می شود. به ویژه در غذاهای قلبی عروقی استفاده می شود.

فواید سلامتی آن عبارتند از:
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. سرشار از مواد معدنی و سایر گیاهان مفید است.
  • لیگنان ؛ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • می تواند سلامت روده شما را بهبود بخشد.
  • بتا گلوکان می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.
  • این می تواند با کاهش قند خون و افزایش تولید انسولین ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

4. ذرت

ذرت یکی از خوشمزه ترین غلات است. این ذرت زرد روی لپه نارس است. وقتی بالغ و خشک می شود ، از غلات دیگر برای تهیه غلات کامل برای صبحانه استفاده می کند. ذرت از این نظر منحصر به فرد است که بدون کمک انسان نمی تواند تولید مثل کند. این یکی از مهمترین محصولات در جهان است زیرا به طور گسترده در تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا برخی از فواید ذرت برای سلامتی آورده شده است:
  • ذرت سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند.
  • ذرت حاوی روی است که برای سلامتی شما ضروری است. منیزیم مس حاوی ویتامین های با ارزش B و سایر مواد معدنی ضروری مانند آهن و منگنز است.
  • ذرت منبع خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدها ، لوتئین و زآگزانتین است و سلامت چشم را افزایش می دهد.
  • فیبر نامحلول در ذرت می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
  • فیبر موجود در ذرت با افزایش احساس سیری بعد از غذا می تواند به کنترل وزن کمک کند.

نقش دانه ها در سلامتی

آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. این دانه ها منبع بسیار غنی از فیبر هستند. غلات کامل منابع خوبی از فیبر هستند که می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهند. پیشگیری از چاقی ؛ بیماری قلبی این بخش مهمی در کنترل سکته مغزی و دیابت نوع 2 است. فیبر موجود در غلات کامل از خوردن کالری بیشتر جلوگیری می کند. داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر به شما کمک می کند سریعتر به وزن ایده آل خود برسید. فیبر موجود در این دانه ها با حرکت روده بزرگ از یبوست جلوگیری می کند.

غلات سرشار از غذاهای مغذی هستند. انواع ویتامین B شامل B1،2،3، فولات یا B9 است. فولات یا اسید فولیک یک ویتامین “B” است که به جلوگیری از رشد سلول های جدید در بدن و نقایص مادرزادی کمک می کند. آهن مسئول حمل اکسیژن در خون است. منیزیم یکی از 300 ماده معدنی ضروری برای بدن است. سلنیوم نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد و در تنظیم هورمون تیروئید مثر است. بهتر است روزانه بیش از سه وعده آجیل بخورید. انجمن قلب آمریکا روزانه شش تا هشت دانه ارائه می دهد. به ویژه توصیه می شود غلات کامل بخورید.

تفاوت خوردن غلات تصفیه شده و غلات کامل

وقتی غلات کامل می خورید ، کربوهیدرات زیادی در بدن دریافت می کنید که می تواند شاخص قند خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و منجر به بی اشتهایی عصبی شود. حمام کردن برای خوردن بیشتر می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. نمی تواند دانه های تصفیه شده چربی بدن و مقاومت در برابر انسولین و دیابت را افزایش می دهند.

بحث بر سر غلات ، که حاوی آنتی اکسیدان هستند ؛ معمولاً لکتین ها ، اسید فیتیک و دیگران مانع جذب مواد مغذی توسط بدن شده و به روده ها آسیب می رسانند. آره، اینها شامل سبزیجات ، میوه ها و آجیل است. میوه ها قارچ هلو همچنین در آجیل و حبوبات یافت می شود. این اسیدها مواد معدنی موجود در دستگاه گوارش را جذب کرده و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کنند. لکتین می تواند به روده ها آسیب برساند. با این حال ، غرق شدن آب ، تخمیر ؛ بسیاری از این مواد مضر با انجام فعالیت هایی مانند جوانه زنی و پخت از شالیزار خارج می شوند.

برخی رژیم های کم کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات برای کاهش وزن و پیشگیری از چربی شکم ضروری است و بدن شما را در برابر بیماری ها محافظت می کند. مسئله فقط خوردن غلات نیست؛ با این حال ، توجه به سایر مواد مغذی در این نوع غذا بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید:

بعد از ورزش ، تغذیه کلید موفقیت است.

آیا آرد ذرت بدون گلوتن است؟

با خواص ساقه و انواع آن بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید