You are currently viewing روانشناسی |  اصول کاهش وزن در مقالات ورزشی

روانشناسی | اصول کاهش وزن در مقالات ورزشی


اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید چربی های ذهنی را از بین ببرید و چربی های دور کمر را از بین ببرید. بنابراین اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید تغییرات جسمی مرتبط با کاهش وزن سالم را تجربه کنید ، باید برخی تغییرات ذهنی را انجام دهید که به ترک عادت های بد قدیمی شما کمک می کند. کلید شروع تغییر شما این است که به آن فکر کنید. به جای تلاش برای کاهش وزن ، باید سعی کنید به سرعت شیوه زندگی خود را تغییر دهید. به عنوان یک فرد لاغر کننده ، به اهداف خود فکر کنید و به یاد داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک رژیم غذایی سالم و جدیدی را اتخاذ کنید.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

هر کسی بهانه های خودش را دارد. اکثر افراد در مورد بهبود شیوه زندگی و عادات غذایی شما خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات روانی اصلی در کاهش وزن ، پرخوری یا پرخوری است. خوب است بدانید که اکثر افراد برای رعایت رژیم غذایی خود به آرامی وزن خود را کاهش می دهند. در حقیقت ، با کاهش وزن بهترین نتایج را خواهید گرفت. به آرامی

برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید

اگر می خواهید وزن کم کنید ، خود را لاغر نشان دهید. برای شش ماه تا یک سال آینده ، آینده خود را تصور کنید و به این فکر کنید که اگر چاق نبودید چه احساسی خواهید داشت.

وقتی لاغرتر هستید به دنبال عکس های قدیمی باشید و آنها را در جایی نگه دارید که به شما یادآوری کند که در تلاش برای موفقیت هستید. از خود بپرسید که امروز می توانید با زندگی خود چه کار کنید. به کارهایی که می خواهید انجام دهید فکر کنید. اما به دلیل وزن خود نتوانستید.

انتظارات واقع بینانه تعیین کنید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند از دست بدهند ، بیماران اغلب برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. وزن واقعی را تعیین کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید نسبت به آینده خود احساس خوبی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچک تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید چیزی باشد که بدون ایجاد وقفه در زندگی ، شیوه زندگی شما را بهبود بخشد.

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشید
  • به جای سیب زمینی سرخ کرده غذا و سالاد سفارش دهید
  • باید بتوانید از پله ها بالا رفته و نفس بکشید

تغییر سخت است. همه ما می دانیم که اگر سعی کنید تغییرات زیادی را انجام دهید بسیار دشوار است. بنابراین از کار کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان خود لذت ببرید

همه ما به کمک نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. دوستی که می توانید مرتباً با او تماس بگیرید ؛ یک عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید. طبق مطالعه ، افرادی که به صورت آنلاین یا آفلاین با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، بهتر از افرادی هستند که سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند.

یک طرح تجاری دقیق داشته باشید

هر شب یک وعده غذایی سالم برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی از پیش 80 درصد نبرد است. اگر برنامه ریزی دقیق داشته باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را مانند قرار ملاقات خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را جایگزین میوه ها و سبزیجات خشک کنید تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید.

با انجام این مراحل در زندگی با اولویت بندی سلامت خود ، این رفتارهای سالم در نهایت به زندگی عادی شما تبدیل می شود.

به خودتان پاداش دهید.

سفر به سینما ؛ مانیکور (به استثنای رژیم غذایی) موفقیت خود را با چیزی جالب پاداش دهید.

تلاش های خود را برای سالم بودن و داشتن چند اینچ دور کمرتان برای رسیدن به یکی از اهداف کوچکتر خود ، یا کاهش وزن یا داشتن چند اینچ دور کمرتان تصدیق کنید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید نمی تواند

ترک عادات قدیمی دشوار است. اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، باید این کار را انجام دهید.

کارها را ساده انجام دهید و سعی کنید زیاد روی مشکل تمرکز نکنید. کارها را ساده انجام دهید و سعی کنید زیاد روی مشکل تمرکز نکنید.

مثلا اگر سیب زمینی می خورید ، تنقلات خود را از کلوچه یا چیپس به نصف میوه تبدیل کنید. روز بعد سعی کنید فقط یک نوشابه کم کالری میل کنید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

یکی دیگر از راه های شروع عادت های بد این است که کالری های ناسالم را از آشپزخانه خود حذف کرده و کالری های سالم را جایگزین کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با متخصص تغذیه می تواند شیوه زندگی شما را تغییر دهد. این شامل یک برنامه کاهش وزن سالم است که نیازهای تغذیه ای و شرایط سلامتی شما را برآورده می کند و شامل غذاهای سالم است که از آنها لذت می برید. اکثر مردم شکست می خورند زیرا طرحی را انتخاب می کنند که مناسب آنها نیست. یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی برای چالشی که پیش رو دارید آماده شوید.

اطاعت کنید

وزن سالم را حفظ کنید. یافته ها نشان می دهد که ردیابی این داده ها رفتارهای مثبت را ارتقا می دهد و به کاهش رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه به دنبال غذا هستید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن کیک کمک کند.

خودت را باور کن

در گذشته ، ممکن است وزن خود را کاهش داده باشید. اما این بدان معنا نیست که شما شکست خواهید خورد. البته. روزهایی وجود خواهد داشت که شما بیش از حد غذا می خورید یا از یک تمرین برنامه ریزی شده صرف نظر می کنید. اما خوش بین بودن و رعایت برنامه خود نیز مهم است. درک کنید که رسیدن به اهداف وزن شما زمان بر است. کاهش 2 کیلوگرم وزن برای سلامتی مفید است و می تواند به شما انگیزه دهد تا 2 کیلوگرم وزن کم کنید. توجه داشته باشید که کاهش وزن به ندرت در خط مستقیم اتفاق می افتد. اگر روزانه زیاد غذا می خورید ناامید نشوید. روز بعد به برنامه خود بازگردید.

اگر هنوز وزن خود را کاهش نداده اید ، می توانید دلیل افزایش وزن خود را توضیح دهید اینجا ترک کردن.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/ how-to-mentally-prepare-for-weight-loss

دیدگاهتان را بنویسید